Ik kwam net met de kids terug van de ortho en toen kwamen we langs een ongeluk. Een auto die tot ver in zn motorkap om een boom zat gevouwen. Het was op een drukke weg binnen de bebouwde kom, dus max 50. Lijkt mij dat je nooit zover om een boom gevouwen kan zitten als je 50 rijdt... Ik heb er nu meteen een vooroordeel over maar wat denken jullie? de auto zat wel tot halverwege de motorkap om die boom. Het was ook nog zo'n zwarte getunede sportieve auto. (oh ja en die boom stond naast de bushalte, niet eens echt aan de weg) Ik 'haat' mezelf dat ik er meteen een vooroordeel over heb maar mijn zoon zei ook al: zo! die is daar hard tegenaan geknald! Er waren ook wel iets van 10 agenten bij...
Het is toch logisch dat je dat denkt? Mensen gaan nu eenmaal speculeren bij een ongeluk wat er gebeurd zou kunnen zijn. Zoals jij de situatie omschrijft denk ik ook dat hij (of zij?) te hard gereden heeft. Anders is een motorkap niet zo ingedeukt. Was de bestuurder gewond? Of weet je dat niet? Later kun je het waarschijnlijk wel weer terug zien op een 112 site.
Hm, best een vooroordeel ja.. is het niet dat ie te hard gereden heeft, dan wel dat het een zwart getunede sportieve auto is. Alsof alle getunede auto's (of althans eigenaren van zulke auto's) te hard rijden. Maar ja, denk niet dat je de enige bent die zo denkt.. Zelf ben ik ook niet heilig, als ik dat had gezien (weet natuurlijk niet hoe die er uit ziet) dan had ik ook niet gezegd: die heeft netjes 50 gereden. Maar ja, je weet niet wat er gebeurd is.
Ik zie het net op 112groningen site staan... zie ook dat ik een beetje overdreef met de motorkap Het was een porche boxster nou ja, ik hoop iig dat de man er weer bovenop komt...
ik denk dat je zulke conclussies snel trekt in purmerend is er toen een ongeluk gebeurt, met een auto die om een paal (waar stoplichten aan zaten) heen is gevouwen en het moterblok lag een flink aantal meter van de auto vandaan (andere kant kruising), bijrijder kwam te overlijden en bestuurder overleefde het met ernstige verwondingen het ongeluk was amper gebeurt en overal hoorde je hij had drank op, hij reed 200 waar je 50 mag enz enz ik vond het ook heel netjes dat ze op webregio vermelde dat die jongen geen alcohol ophad die oordelen worden meteen gemaakt, zeker als er gewonde of doden bij komen
Nee dan hoef je niet snel hebben gereden. Mijn man is vorig jaar met de gladheid (bedankt gemeente voor het niet strooien :x) met nog geen 30 tegen een andere auto gegleden en de voorkant lag in puin.
Ik heb ff gekeken op 112groningen. Mwah.. Ja logisch dat je in eerste instantie meteen denkt dat hij te hard gereden heeft. Maar idd, met dit weer, kan hij best in een slip geraakt zijn.. Zonder dat het heel hard gegaan is.. Tja die boom gaat nu eenmaal niet aan de kant!
Bij "mijn" ongeluk stond zelfs in de krant dat de voetganger (ik dus ) niet goed had uitgekeken, terwijl wij in feite allebei niet goed hebben uitgekeken (de automobiliste en ik). Dat had de bestuurster zelfs meerdere malen aan zowel mij als de politie toegegeven. Dus die conclusies worden inderdaad snel getrokken Ik denk trouwens dat we dat allemaal wel eens doen
Mensen speculeren overal over Het kan gewoon erg verschillen hoe een auto eruit ziet. Auto's die eruit zien alsof ze maar een klein tikje hebben gehad, maar met hoge snelheid. Of een auto total loss met zachte snelheid. edit; wel zonde van die porsche
Een eigen interpetatie geven is toch mensenlijk. Het zou anders zijn als je zou zeggen die reed te hard hij kreeg een ongeluk en hoop dat ie dood is. Maar nu zie je iets waar je op reageert
50 km per uur is HARD hoor, vooral tegen een boom. Porsche is licht, heeft een behoorlijke kreukelzone. Ik denk niet dat die man harder dan 50 heeft gereden. Met 80 km/u was de schade 3x erger.
Ik ben ooit met 30 km tegen een voorganger gegleden (regen en glad wegdek) en mijn hele voorkant lag in puin..... Dus nee, heel erg hard hoeft het niet gegaan te zijn. Alhoewel ik, met m'n 30.000-35.000 km per jaar op de weg wel kan zeggen dat dat soort auto's vrijwel altijd te hard rijd. Ik ben heel af en toe stomverbaasd als ik zo'n auto in kan halen, (en ik rijd nooit te hard).
Ok, heb zelf gelukkig nooit een ongeluk gehad dus kan ook maar slecht inschatten bij welke snelheid je auto in de prak zit... Wel vorig jaar een zwaar ongeluk bij ons voor de deur, de auto zag er ongeveer ook zo uit, alleen lag er nog een wiel aan de andere kant van het veld. Die man had wel echt te hard gereden, we hoorden het gewoon gebeuren van: jee wat een idioot, wie rijdt er nou zo hard! om vervolgens een knal te horen... die zat ook zo om een boom gevouwen. (was een dergelijke auto, maar daarvan bestonden er maar 5 op de wereld...)
Het is een natuurlijke reactie van je. Wil niet zeggen dat het is zoals je denkt, maar goed.. eerlijk is eerlijk. We hebben allemaal wel eens een vooroordeel over iets of iemand. En vaak gaan we ook nog speculeren over hoe het gebeurt is
Zo denk ik ook wel eens. Bij oudere mensen vind ik dat ze maar direct hun rijbewijs in moeten leveren.
kunnen erg pijnlijk zijn die vooroordelen... paar weken geleden is een kennis van ons verongelukt.... het bericht stond op internet bij het nieuws.. en mensen vonden het nodig om te vermelden: "eigen schuld"..... De jongeman is echter overleden... en erg prettig voor zijn ouders om te lezen "eigen schuld".... soms zijn dingen niet zoals het lijkt.... het is niet altijd "te hard gereden" "alcohol" en meer van die dingen... het is niet voor niets dat daar vaak nader (sporen)onderzoek voor nodig is..... soms worden mensen ook wel eens onwel bijvoorbeeld.... om maar een andere oorzaak te noemen.....
zegt niks, mn vriend wou even keren in zn achterruit dus ja hoe hard rij je dan...nemt zo een grijs paaltje mee en die zat echt helemaal in zn motor! mn moeder had een aanrijding op de rontdonde, ja mn moeder en een rontonde naja dat gaat niet hard! ze kwam aanrijden met de bumper half slepend over de grond en een deuk...stond echt te kijken wat iets soms kan aanrichten terwijl je helemaal niet hard rijdt en dan is 50 best hard hoor!
seth, ik wilde eigenlijk hetzelfde zeggen. Mijn broer is 2 1/2 week geleden verongelukt. Als je op internet de reakties leest op het bericht doet dit erg pijn. Ik ben er snel mee gestopt. Mijn broer had een eenzijdig ongeluk. Reed niet hard, en reed zeker niet associaal. Toch is hij om onduidelijke reden van de weg geraakt. En als je dan al die reakties leest van: het is "weer" een motor rijder, hij zal wel te hard gereden hebben enz. Natuurlijk is het menselijk om te speculeren over hoe en wat. Maar het is wel heel pijnlijk als mensen dit doen over je eigenlijk broer, terwijl er niks van waar is............. groetjes sandra
Volgens mij stond het ongeval in de krant vandaag. Crash met peperdure Porsche - Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl [binnenland]