Virus? Wie herkent dit?

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 5 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Dat was ons vermoeden ook dus hij heeft de eerste 2 weken geen varkensvlees gegeten maar toen werd het alleen maar erger. Nu hij het wel eet minder dus die link hebben we wel een beetje uitgesloten.
    Mijn schoonvader en neefje van mijn man hebben het trouwens ook met varkensvlees in hun voeten die hebben Jicht geloof ik. Dat is dit niet volgens de internist.

2. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.331
    8.334
    113
    Amsterdam
    Zal wel het BSE zijn dan, dat is idd alleen maar goed dat het daalt. Maar wel duidelijk dat er een zgn chronische ontsteking speelt. Hopelijk kan de reumatoloog er wel wat mee. De meest gekke dingen zijn nu idd wel uitgesloten qua direct dood gaan;).

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

Dank je voor die bevestiging! Ik ben zo bang geweest vooral dat hij 13 kilo is afgevallen in een korte tijd zonder zijn eetpatroon te veranderen. Daar werd ik zo bang van! Maar hij kan het hebben dus misschien is dat dan in deze situatie een geluk bij een ongeluk ;)

Siepie85 vindt dit leuk.
  4. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    :(
    Nog niet alles gelezen maar oh wat herkenbaar! Hier ook een man die al een jaar of 6 aan het dokteren is met gewrichtsklachten, twee keer ziekenhuiopname ( een keer door acute leverontsteking erbij en tweede keer omdat hij echt heel ziek was) maar het is heel moeilijk een echte diagnose te krijgen. Het werd eerst cmv- infectie die zijn immuunsysteem in de war heeft gebracht, inmiddels moet hij nu heen op verdenking van Bechterew ( enorme onderrugklachtem sinds kort :(). Ook doorlopend pijn in zijn gewrichten helaas, soms koorts, verhoogde ontstekingswaarden.

sterkte ts, het is soms een helse zoektocht!

5. GossipGirlxoxo

Jeetje wat lang zijn jullie al zoekende zeg. Cmv is hier uitgesloten daar is op geprikt.

6. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.127
    1.827
    113
    Werkt(e) hij met stoffen?

Denk aan verf asbest etc.

Misschien eens in die hoek zoeken.

Heftig hoor

7. GossipGirlxoxo

Nee de dag dat het begon toevallig wel met een chemisch goedje (isolatie impregnatie om schimmels te weren). We hebben de veiligheidskaart van dat product aan de internist gegeven maar die zag daar niets spannends op. En daarna heeft hij qua werk alleen nog op een bureau stoel of in de auto gezeten.

8. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.127
    1.827
    113
    Bedoel ook in het verleden sommige kunnen pas later symptomen geven.
    Denk aan loot in verf

9. GossipGirlxoxo

Ja dat zal vast zijn voorgekomen maar haast onmogelijk om terug te gaan welke stoffen dat de afgelopen 20 jaar zijn geweest.

10. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.127
    1.827
    113
    Ai dat is wel k.t.
    Denk miss even in die hoek kijken maar dat word wel onmogelijk dan.
    Hopelijk gaan ze het vinden lijkt me niet fijn zo.

11. Yvuna

Yvuna Actief lid

12 jul 2019
    265
    300
    63
    Vrouw
    Ik heb je topic al een keer eerder gelezen, wat een rot situatie zitten jullie. Voor je man, maar ook naar voor jou om je man zo te zien. Sommige klachten en ziektebeelden zijn zo enorm lastig te diagnosticeren. Hopelijk wordt er snel iets gevonden en daarmee ook een oplossingsrichting!

Nu moest ik ineens aan je denken met het volgende:

Ik weet helemaal niet of je hier voor open staat, maar heb je er weleens aan gedacht om naast het medische pad te kijken of er aan de ‘alternatieve kant’ iets zou zijn dat je kunt proberen? Dit dan natuurlijk naast het reguliere medische traject. Bijvoorbeeld acupunctuur, touch for health, enz? Het is wat ongrijpbaar, maar heeft als doel het herstel van de lichaamsbalans en stoornissen in het functioneren van het lichaam. Ik ben zelf helemaal niet zweverig ofzo, maar ken iemand waarbij dit echt positief heeft geholpen. Ik weet ook niet of dit iets is bij de ernst van de klachten van je man. Maar omdat je natuurlijk heel erg zoekende bent, is het wellicht de moeite waard om eens te kijken of jullie zoiets de moeite waard zouden vinden om te proberen. Iets of iemand vinden zou dan natuurlijk stap 2 zijn, het is denk ik fijn als je via iemand een positieve ervaring weet, zomaar googelen lijkt mij minder fijn.

Als je het niks vindt of denkt dat dit helemaal niks gaat helpen, ook helemaal goed natuurlijk, maar ik wilde het toch even laten weten. Het is gewoon een hele vervelende situatie waarin jullie zitten! Sterkte!

12. June12

June12 Lid

14 sep 2020
    48
    24
    8
    Vrouw
    Mijn man kreeg een aantal jaar geleden vrij heftig en jeukende rode plekken rond zijn gewrichten, dit verergerde alleen maar. Uiteindelijk kreeg hij er koorts bij en kon hij niet meer lopen. Na een tijdje zoeken, bleek hij sarcoidose te hebben. Bepaalde dingen komen wel overeen met het verhaal dus wellicht kunnen jullie dat nog bespreken?

Heel veel sterkte in ieder geval met de onzekerheid. Hoop dat jullie gauw duidelijkheid hebben en je man weer opknapt.

13. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.314
    10.281
    113
    @GossipGirlxoxo hoe gaat het nu met je man? Heb je al duidelijkheid en zijn de klachten aan het afnemen?

14. GossipGirlxoxo

Nog totaal geen duidelijkheid. Half augustus naar de reumatoloog hopelijk kan die wat duidelijkheid geven, de internist kan er niets mee in ieder geval. Zijn klachten nemen af. Heel langzaam maar het gaat wel een stuk beter dan een paar weken terug. Hij heeft nog dagelijks last van pijnlijke gewrichten maar ze worden niet meer extreem dik en rood dus denk minder heftig ontstoken. Ook zijn huid lijkt rustiger te worden. Hij is gestopt met het smeren van hormoonzalf op zijn huid.

Pompidom vindt dit leuk.
  15. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.314
    10.281
    113
    Nou dat is in ieder geval iets. Wel heel naar dat hij zo veel last blijft houden en dan duurt augustus wel lang.

Hopelijk krijgen jullie dan wel duidelijkheid!

16. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik zat nog te denken aan combinatie reuma en psioraris (schrijf t altijd verkeerd). Zou dat nog kunnen?

17. GossipGirlxoxo

Psoriasis is meer schilferend volgens mij maar dat kan ik mis hebben. In totaal hebben nu 3 of 4 huisartsen en het team met 3 internisten (in opleiding) zijn huid bekeken en ze vinden dat allemaal erg lijken op een allergische reactie van de huid. Ik vertrouw erop dat zoveel artsen samen het wel hadden herkend als het een psoriasis of eczeem was geweest.

aicirtap en Ysabella vinden dit leuk.
  18. GossipGirlxoxo

Hier weer een update.
    De huisarts heeft vorige week de reumatoloog gebeld omdat ze vond dat man veels te lang moest wachten tot zijn afspraak en daardoor kon hij vorige week al daar terecht. Ze hebben hem weer onderzocht, foto's gemaakt van zijn handen, polsen, ellebogen en longen en weer bloed afgenomen. Deze klachten inclusief de huiduitslag zien ze vooral als iemand echt flink griep heeft gehad, vaak komen deze klachten dan 2 weken later. Hij is alleen echt niet ziek geweest dus wat de trigger is geweest is onbekend. Of we die nog gaan vinden is ook maar de vraag. Volgend de reumatoloog een naald in een hooiberg. Kan toch een virus of bacterie zijn ondanks dat daar op geprikt is zijn er nog zoveel varianten waar niet op geprikt is. De reumatoloog heeft hem nu een injectie (kenacort 120mg) in zijn bilspier gegeven en dit moet ontstekingsremmend in zijn hele lichaam werken. Tot nu toe werkte het goed want tot gisteren was hij een dag of 5 helemaal klachten vrij. Vanavond begon zijn pols toch weer pijn te doen dus dat is even afwachten. Hij heeft ook andere (sterkere?) Ontstekingsremmers meegekregen voor als de injectie niet (lang genoeg) zou werken. Hij doet het nu wel al een dag of 5 a 6 helemaal zonder medicatie geen ontstekingsremmers geen anti allergie pillen en geen pijnstillers / morfine meer. Over 2 weken moet hij weer terug voor de uitslagen van de foto's en het bloed en om te bespreken hoe de injectie is aangeslagen. Volgens de reumatoloog gaan als dit iets viraals is bij 80% van de patiënten alle ontstekingen weg en komen ze ook nooit meer terug na deze injectie in de spier. Ik duim heel hard dat hij onder die 80% valt.

Deel Deze Pagina