Partner grieperig, hoe omgaan met 3 weken oude baby

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Gitster, Feb 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gitster

Gitster Bekend lid

Nov 23, 2012
    518
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Titel zegt het al.
    Hubbie heeft eerste symptonen van het influenza-virus.
    Iemand tips hoe hij en ik hiermee om moeten gaan zonder dat ik (ik geef bv) en baby ook besmet raken?

2. marike

marike Bekend lid

May 21, 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Ik zou hem uit de buurt houden. Wij hebben de griep ook net gehad en het is een vervelend virus. Mijn kleine van 1 is er ook goed ziek van geweest. Het griepvirus word overgebracht door druppeltjes in de lucht en speeksel. Dus als hij in de buurt is een kapje op...

Ik zou het risico niet lopen. Ze zijn nog zo kwetsbaar...

3. marike

marike Bekend lid

May 21, 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    En jij ook goed je handen wassen iedere keer...

4. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Hier zelf griep, maar kan moeilijk uit de buurt van de kleine blijven met de bv ;) Zou sneu zijn als ze het ook oppakt, maar dan hopen we maar dat het meevalt.

5. Gitster

Gitster Bekend lid

Nov 23, 2012
    518
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Thnx Marike, ik ben al in de weer met handenreiniger en ga zo naar de drogist voor middeltjes.
    Hopelijk worden knul en ik overgeslagen en valt het met hubbie

En hopelijk voel jij je ook weer beter

6. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    1,298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Ten eerste krijgen baby's bescherming mee vanuit de zwangerschap. Ten tweede geef je bv, dat beschermd ook. In principe wordt je baby dan echt niet ziek. Ook al zou jij de griep krijgen, je baby zal waarschijnlijk niet ziek worden. Het krijgt wél jou antistoffen binnen, wat alleen maar gunstig is voor hem/haar. Ik heb ook wel eens griep gehad toen een van beide zoontjes nog heel klein was. Ik had 40 graden koorts, maar heb gewoon bv gegeven, kleine nooit niet wat gehad. Zou me er zelf niet zo druk om maken.

7. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    Niet zo paniekerig zijn en gewoon doen wat je normaal ook doet. Ook je man gewoon voor ff kleine laten zorgen.
    Griep hangt 3 weken in de lucht dus de bacteriën zijn al minstens 2 weken in huis.
    Is niet leuk als baby ziek word maar zo bouwen ze weerstand op.
    Adem in adem uit :)

Beterschap voor je man xxxxxx

8. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Goed handen wassen, en verder zou ik echt geen mondkapjes oid op gaan zetten hoor. En al helemaal niet uit de buurt blijven. Kindje heeft nog enorm veel antistoffen, krijgt die ook met bv nog extra binnen, en kindje heeft verder net zo goed papa's aandacht nodig.

9. oxbow

oxbow Niet meer actief

Zou ook zeker geen mondkapjes gaan gebruiken.
    Als het goed is zijn die kleintjes beschermd door de zwangerschap en door jou bv.

Daarbij lopen ze die ziektekiemen overal op en kun je het bijna niet voorkomen, je kan er om denken en als er iemand op visite zou komen met het virus zou ik wel aangeven het liever neit te willen, maar het hangt al in huis, dus er valt al niet veel meer tegen te doen.

Ze zijn klein en teer, maar ze kunnen ook wel wat hebben hoor.
    Maar kan me voorstellen dat je bezorgd bent, maar als je om handen wassen denkt en bepaalde hygieneregels kom je al een heel eind, want dan kunnen ze helemaal geen weerstand opbouwen, want dat is wat ze doen al ze ermee in aanraking komen, hun lichaam gaat antistoffen maken en daar hebben ze straks alleen maar prfiet van.

Beterschap voor je man.

10. Gitster

Gitster Bekend lid

Nov 23, 2012
    518
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Klopt. Heb net bij de Etos wat spullen voor mij en hubbie gehaald en idd. beeb is denk ik meer beschermt door bv

Zou bv terug kunnen lopen door griep.
    Ach, waarschijnlijk zou ik het al gehad moeten hebben maar toch eng met zo'n kleintje, en het is de eerste, is dan niet iedereen 'banger'???

11. sydneys

sydneys Niet meer actief

griep geef je zo goed als altijd al door voordat je zelf ziek word dus het is toch al te laat om het te voorkomen mocht je kleintje ziek worden

het is ook algemeen bekend dat de meesten de griep krijgen rond de tijd van de solden, je raakt de kleren aan die tientallen mensen hebben vastgenomen die nog niet ziek waren, iemand die ziek is gaat niet winkelen maar draagt het virus vaak wel al, dit is off-topic maar je kan het dus toch niet meer tegenhouden

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,147
    8,879
    113
    Volgens mij kan hij jullie al lang besmet hebben...en kan hij jullie ook besmetten puur omdat je in één huis en dus dicht bij elkaar woont. Een baby is, zeggen ze, de eerste maanden beschermd vanuit de zwangerschap.

Ik heb toen de oudste een aantal maanden was vermoedelijk de Mexicaanse griep gehad en toen zei de huisarts ook dat ik er niets tegen kon doen om te voorkomen dat zij het ook zou krijgen, dat was gewoon afwachten. (Ze heeft het overigens niet gehad.)

13. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,304
    2,586
    113
    kun je helemaal niets aan doen. Zeer waarschijnlijk ben je ook al besmet met het virus en is het even afwachten of je ziek wordt.
    Je hebt trouwens griep en griep he. Gewoon een koutje of echt griep zijn nog twee verschillende dingen. ( griep overvalt je meestal opeens, binnen een paar uur ben je flink ziek)

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bij mij liep de BV altijd terug als ik ziek was, ongesteld werd (Thirza heeft 26 maanden BV gehad). Dus ja: dat kan. Niet erg, leg je gewoon wat vaker aan :)

Griep is al besmettelijk voor je er ziek van wordt, dus nu nog allerlei middeltjes halen is zinloos. Leuk voor de fabrikant en de winkelier, totaal zinloos voor jezelf en zonde van je geld... :)
    Je baby is door de BV en door antistoffen die hij van jou mee heeft gekregen beschermd.

15. Noa1988

Noa1988 Actief lid

Jun 24, 2011
    319
    1
    0
    Let je op wat jezelf inslikt tegen de griep?! Bij een aantal middeltjes staat niet te gebruiken tijdens de borstvoeding. Dus wel even de bijsluiter lezen.

Share This Page