zijn er hier meiden die 3 (rand) prematuren hebben gehad? Onze eerste is geboren met 36+2, het begon bij haar met rommelen rond de 30 weken. De tweede is geboren met 34+2, het begon toen te rommelen met 27 weken. Veel bmm metingen gehad maar bleef steeds net binnen de waardes. Bmm stond toen wel heel snel open waardoor ik steeds stukken van de slijmprop verloor. Nu ben ik zwanger van de derde en merk dat ik me toch wat meer zorgen maak. Vorige week zondag kreeg ik rugpijn die kwam en ging en s'avonds had ik bij het afvegen bloed en slijm, omdat ik geen harde buiken had ben ik naar bed gegaan en volgende dag gebeld met verloskundige, ben gelijk ingestuurd naar de gyn voor meting van de bmm, deze was gewoon nog mooi lang, ruim 3 cm. Ik had een foto gemaakt van het bloedverlies en en de gyn gaf aan dat dit hoogstwaarschijnlijk weer stukken van de slijmprop zijn en de baarmoedermond misschien weer wat open staat. Hij heeft geen inwendig onderzoek gedaan omdat de lengte gewoon goed is. Nu heb ik sindsdien zo nu en dan bij het afvegen weer dat bloederige slijm. Ik word hier toch wel behoorlijk onzeker van, herkent iemand dit? Gister overigens uitslagen binnen gekregen van kweek en urine onderzoek maar hier is niks geks uitgekomen. Heb de Vk gister een beticht gestuurd met deze bevindingen en gelijk geschreven over het blijvende slijm/bloed verlies. Ze heeft hier niet op gereageerd dus blijkbaar is het niet erg en hoort het bij mij maar ik vind het echt niet leuk. Het gaat nu gewoon weer hetzelfde als bij mijn tweede zwangerschap alleen begint het nog net even vroeger. Ik weet wel dat mijn kids niet ontzettend te vroeg geboren zijn maar toch vind ik de ziekenhuis tijd echt niet leuk. Volgende week maandag heb ik weer controle bij de gyn en een groeiecho, ik merk dat ik echt streeds uitkijk naar de afspraak om weer gerust gesteld te worden. Sorry het is een heel verhaal geworden, hopelijk een beetje duidelijk!
Meid wat vervelend! Ik heb met mijn zoontje met 29 weken bloed en slijm verloren, ben opgenomen en met 31 weken is hij geboren. Bij mij hielp vooral de bedrust, ik denk dat als ik niet zo ver was gegaan dat hij misschien ook later zou zijn geboren. Hopelijk kun je de rust een beetje vinden en nemen ze je in het ziekenhuis ook serieus! Groetjes
Alles wel goed met jou zoontje? Hier leek het eigenlijk beter te gaan en kreeg ik zelfs het gevoel dat ik het deze keer wel uit ging lopen maar helaas lig ik nu in het zh aan de remmers en het leek even dat de bevalling ging doorzetten, nu is het gelukkig een stuk rustiger. Morgen tweede longrijpingsprik en dan maar hopen dat alles goed zijn werk doet en ik de 37 weken gewoon haal. De onzekerheid was juist weer goed gezakt omdat alles steeds zo goed was! Kindje groeit ook heel goed maar nu is het toch weer beetje spannend allemaal. We gaan uit van het beste!
Ja weeen inderdaad... Echt balen. Nu vandaag en morgenochtend nog weeenremmers en dan stoppen ze daar hoogstwaarschijnlijk mee en is het afwachten wat er gaat gebeuren. Voor nu doen de remmers hun werk en is er geen wee of zelfs maar opspanning van de buik.
Oh dan krijg je wel lang die weeën remmers! Ik mocht ze maar 48 uur om de longrijping de kans te geven. Maar ik voelde de weeën er nog op de achtergrond doorheen komen. En na het stoppen begon de bevalling dan ook. Ik hoop dat je er nog wat weekjes aanvast kunt plakken! Maar je hebt een goede voorbereiding mocht het toch gebeuren, een gunstigere termijn en de longrijping.
Hier remmen ze ook alleen voor de longrijping. Gisteravond eerste prik gehad en vanavond de tweede. Dan morgenochtend laatste dosis remmers en dan afwachten. Waren jou vliezen nog heel? En voelde je constant krampen erdoor? Vannacht kwamen ze er ook door en dat was ook duidelijk zichtbaar op ctg. Nu voel ik het soms wat trekken maar ctg is gewoon goed.
Je vliezen waren gebroken, ik dacht het al te weten van je naam. Heb toen meegelezen in je topic. Mijn vliezen staan gewoon nog dus dat lijkt me wel iets positiever...
Oké dus pas de weeën remmers verkeerd begrepen. .. Ja toen wel echt gebroken eerst een hoge vliesscheur. Ik voelde de krampen er inderdaad steeds door. Ik voelde het wel als weeën maar dan heel erg op de achtergrond. Jouw kindje zit dan wel in gunstige omstandigheden gelukkig! Krijg je ook magnesium per infuus? Dat doen ze tegenwoordig vaak ter preventie van hersenbloedingen bij prematuurtjes.
Ik voel ook een zeurende pijn af en toe maar omdat ze het op de ctg niet meten denk ik dat het misschien door de inwendige onderzoeken komt. Nee geen infuus met magnesium... Voor nu ga ik er maar gewoon vanuit dat het rustig word. 31 weken is niet extreem vroeg maar 34 wel een heeeel stuk beter! Bedankt!
Bij mij was geen een wee te zien op het ctg.... en ik had ondertussen persweeën en ook die waren niet te registreren en dus werd ik ook niet geloofd. En eindigde in een spoed keizersnede.... Je kan dus wel weeën hebben die niet te zien zijn. Hebben ze een verklaring voor die zeurende pijn.
Ze geven aan dat ze meer van mij uitgaan dan van de CTG omdat het niet altijd duidelijk te zien is. Krampen kunnen inderdaad weeen zijn, ze geeft nu aan dat ik aan de bel moet trekken als het erger wordt. Ik voel het nu wel maar hoef me er niet op te concentreren of te puffen dus ga er vanuit dat het nog niet heel heftig is. Kindje maakt het gelukkig goed. Ben benieuwd wat er morgen gaat gebeuren als de remmers stoppen, hopelijk blijft het allemaal rustig.
Goed zo! Naar mij werd niet geluisterd en er werd gewoon gezegd dat het geen weeën waren... ik hoop dat het inderdaad rustig blijft. Beter nog lekker in jouw buik! Sterkte!
Net laatste weeeenremming gehad en nu maar afwachten. Sinds vannacht weer veel harde buiken/weeen meetbaar op de ctg maar na inwendig onderzoek lijken ze nog weinig te doen. Heb jij enig idee of dit komt door de remming? Ben bang als deze regelmaat gaat doorzetten en de remming is uitgewerkt er snel een baby is maar zolang ze niks doen is het goed natuurlijk. Heb er geen pijn van, slaap er namelijk wel gewoon doorheen en af en toe word ik er wakker van. Weet wel dat jij geen arts bent maar van de verpleging word ik ook niet erg wijzer. Gister gaf een klinische verloskundige aan dat ze in sommige gevallen de remming doorgeven tot 32 weken maar als ik dan doorvraag krijg je weer niet echt antwoord. Hoop natuurlijk dat ik naar huis mag morgen, maar aan de andere kant ben ik dan ook wel weer bang dar het ineens snel gaat.. Hier doe ik natuurlijk echt niks en thuis doe je altijd meer nstuurlijk. Wat een onzekerheid (Mag natuurlijk helemaal niet zeuren en zeker niet tegen iemand die dik 6 weken plat heeft gelegen, sorry)
Zeuren de je niet hoor iedere situatie is anders en vroegtijdige weeën zijn echt niet leuk! Ik denk niet dat je nu weeën krijgt omdat de remmers gestopt zijn ik denk dat je lijf dit zelf doet. Is alleen even op pauze gezet. Bij de ene blijven ze dan weg en bij de andere komen ze terug. Ik denk dat als het niet rustig blijft je er rekening mee moet houden dat het door gaat zetten... Dus ook niet naar huis zolang het niet rustig is!
Uiteindelijk is besloten de remming door te geven tot vanavond. Ik Heb om 20.45 laatste dosis gehad en die is morgen rond 05.00 uitgewerkt. Als het vannacht rustig blijf en er morgen niet meer ontsluiting is dan mag ik morgenmiddag naar huis. Maar de laatste ctg van uur geleden liet alweer weeen/harde buiken zien. We wachten morgen maar even af!
Vannacht uiteindelijk slaapmedicatie gekregen omdat de harde buiken (niet pijnlijk) maar bleven komen en ik er vreselijk misselijk van werd. Vanmorgen inwendig onderzoek gehad en er zijn geen veranderingen sinds opname dus dat stemt wel weer positief. Vannacht rond vijf uur is de remming uitgewerkt en ik heb nu geen weeen alleen wat onregelmatige harde buiken. Straks komt de gynaecoloog en dan weet ik wat meer... Afwachten maar. Ik laat het weten, tel de dagen tot 32 weken