Virusje

Discussie in 'Prematuur' gestart door megacarls, 26 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. megacarls

megacarls Niet meer actief

Gisteren werd de eerste kweek bekend. Het is het Rhino/enterovirus. Rhinovirus is een broertje/zusje van RS. Kan dezelfde verschijnselen geven. Omdat het een enterovirus is (entero=darm) is dit virus dus waarschijnlijk de boosdoener voor allebei. Het is begonnen met griepverschijnselen en eindigt nu met buikgriepverschijnselen. Ik dacht eerst ook dat er misschien een besmetting had plaatsgevonden in het ziekenhuis, maar volgens mij ligt er verder ook geen ander kindje in 'isolatie'.
    Ik wil rond 10 uur weer in het ziekenhuis zijn, ben benieuwd wat vandaag het nieuws is. Ik heb werkelijk geen idee wat ik kan verwachten.

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Jeetje. .. knapt hij wel goed op van de diarree nu? Is hij thuis gebleven eigenlijk nadat hij de diarree kreeg?

3. megacarls

megacarls Niet meer actief

Nee hij mocht woensdagavond meteen weer in het ziekenhuis blijven.
    Hij heft nog steeds wel diarree maar niet meer zo veel. Waarschijnlijk morgen naar huis.

4. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Pff wat een ellene Megacaris. Het mag wel een keer ophouden. Ik denk weleens dat de hele vroeggeboorteproblematiek een behoorlijk onontgonnen terrein is. Zolang ze in het ziekenhuis zijn, dan zijn er allemaal protocollen en is er van alles bedacht. Daarna is er het grote niets en moet je het zelf uitpuzzelen. En dat kan bij sommige kindjes slopend zijn en wordt echt niet altijd voldoende onderkend.

Ik hoop dat hij snel thuis is!

5. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    ach gossie, wat naar dat hij nu weer in het ziekenhuis is. Sterkte hoor

Wat betreft de opvang. Kan je niet vanaf half januari hem halve dagen brengen zodat jullie allebei kunnen wennen?

Deel Deze Pagina