Flexibele gastouder

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Sucre, 25 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Ik heb een vraagje. Aangezien ik in de zorg werk, zijn wij op zoek naar een flexibele gastouder. Als ik een late dienst heb, wil ik ons kindje straks om 14 uur naar de gastouder brengen. Nu hoorde ik dat ze dan toch willen dat ik al vanaf 12.00 uur betaal.

Is dit normaal?
    Wie heeft hier ervaring mee?

2. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Wij hebben een gastouder die 100% flexibel is. Ze vindt het geen enkel probleem als ik Julia de ene keer een lange werkdag van 6.30 tot 17.30 breng en de andere keer zomaar wat uurtjes omdat ik ga paardrijden. Ze vangt onze kinderen ook op in het weekend en 's avonds als het nodig is, ideaal!

3. Momae

Momae Actief lid

26 sep 2008
    411
    0
    0
    Wijchen
    Bij ons is het zo dat je betaalt voor de uren dat je je kind brengt. mijn zoontje gaat van half 1 tot half 5 en daar betaal ik voor. Als ik hem eerder ophaal dan afgesproken moet ik trouwens wel betalen, behalve als het meer dan een week daarvoor is doorgegeven. Ik heb hier onder andere voor gekozen omdat het zo flexibel is, en je dus niet uren moet betalen dat het niet nodig is. Ik vind het wat vreemd.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    Bij een kinderdagverblijf werkt dat wel zo.

Wat je kunt doen is het beleid erbij pakken van het gastouderbureau. Daar staat het vast in genoemd.

5. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Hier betaal ik ook alleen de uren die hij er is. Ik werk ook in de zorg en dus wisselende diensten. Juist een gastouder is dan ideaal. Als ik hem eerder kom halen moet ik natuurlijk wel de uren betalen maar vaak rekent de oppas die dan niet eens.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wij betalen de uren dat Thirza er is, niet meer-niet minder. De ene keer is dat enkel de middag, af en toe een hele dag en we zouden zelfs in het weekend of 's nachts Thirza daar kunnen brengen, (voor ons niet nodig, maar onze gastouder heeft ook kindjes van moeders in de zorg die wel eens nachtdiensten moeten draaien).
    Wij hadden laatst giga-vertraging: mijn man met de trein en ik vast in de file. Dan bellen we even en ziet ze ons wel een keer verschijnen. Die extra tijd krijgt ze uiteraard dan wel betaald ook.
    We hebben haar gevonden via www.flexmoeders.nl trouwens.

Deel Deze Pagina