KMA en last van brood?

Discussie in 'Voeding' gestart door Linnie1985, 1 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Sinds vorige week zijn we begonnen met het introduceren van brood. Sinds een paar dagen heeft dl flinke krampen, is onrustig, huilt veel, spuugt weer meer en slaapt weinig. Dat waren exact dezelfde klachten die ze had voordat we erachter kwamen dat ze KMA heeft.

Ze krijgt hetzelfde volkorenbrood als wat ik eet (melk, ei, sojavrij dus). Maar zou het toch kunnen dat ze zo heftig op het brood reageerd? Als ik het zelf eet merk ik niets aan haar.

We zijn ook groentes één voor één aan het introduceren, maar daar heb ik vooralsnog niets aan gemerkt. Maar heb dus wel m'n vraagtekens bij het brood..

Iemand een idee?

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zou het brood even achterwege laten. Ik hoop niet voor je dat ze op gluten reageert.
    Misschien lukt het nu nog even niet maar over een tijdje wel.

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dat kan door de gluten komen idd of er kan sprake zijn van een tarwe-allergie of de darmen moeten gewoon aan granen wenne, dan kan ook. Doe maar even een week geen brood geven en dan opbouwen met hapje voor hapje van lichtbruin naar volkorenbrood. Je kan ook pap maken van glutenvrij meel of glutenvrij brood kopen (biowinkel) maar dat is vaak hard.

4. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ach jee.... ik hoop inderdaad geen gluten allergie.. Maar dan had ze ook via de bv er op moeten reageren, toch?

Ik ga inderdaad maar even een week geen brood geven. Dit is echt zielig.. Zit met een intens verdrietig meisje. :(
    Nou loop ik zelf ook als een gestresste kip door het huis, dus dat zal ook niet mee werken voor d'r.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier hetzelfde! Ik had langzaam geporbeerd bambix te geven om gluten te intoduceren, dat gaat goed maar bambix vind ze vies dus na een paar hapjes is het wel weer genoeg. Boterhammetje at ze met smaak op, een halve denk ik wel. Die middag/avond was het heel veel huilen en zielig meisje. Ik heb het daarna nog niet weer geprobeerd, het was bij ons ook een koemelkvrij brood, maar toch een duidelijke reactie. Ik ga het over een paar weken pas weer proberen.

6. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

jasper reageerde ook op gewoon koemelkvrij brood, ik heb nu heel speciaal brood, moet ik bestellen, als je wil, kan ik de naam opzoeken. Daar doet hij het geweldig op!

7. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    hopelijk idd geen reactie op gluten of tarwe en een weekje niet geven kan ook geen kwaad. ik geef zelf blue band goede start. dat is het enige waarop hij geen reactie heeft, maar jij geeft al een koemelkvrijbrood, dus dat zal mss niet helpen.

8. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

Ik heb het even voor je opgezocht.

ik heb lemaire brood of wel gebuild brood.

Hier doet jasper het goed op (advies de dietiste van praktijk voor overgevoeligheid).
    gr brenda

9. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Bedankt! Heb het opgeschreven.

Inmiddels eet ze gewoon weer even een poosje alleen groente en fruit.

10. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Bij sommige bakkers wordt het brood gemaakt met water ipv melk, hier kan je ook eens naar vragen.
    Bij sommige bakkers kan je dan een broodbakker ad lijn krijgen.

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Gebuild brood is absoluut niet glutenvrij!

Builen is niks meer en niks minder dan grof zeven.
    Dit is de volgorde: volkoren, gebuild, bruin en wit.

Of brood wel of geen gluten bevat is afhankelijk van de graansoort.
    Mais- en rijstbrood zijn glutenvrij. Ook brood van zg. teff-meel

Deel Deze Pagina