Hoi, Daar ben ik weer. Ik ben vandaag 20 weken zwanger en nu al 2 dagen heel erg moe. Als ik op de bank lig slaap ik zo. Vannacht heb ik heel slecht geslapen. Ik ben denk ik om de 2 uur wakker geweest. Af en toe ben ik ook een beetje duizelig. Een paar seconden en dan is het ook weer weg. Ik slik nu een week medicijnen voor mn bloeddruk. Mijn bloeddruk begint nu ook langzaam ook te zakken. Nu is mijn vraag hoe kan het dat ik zo moe ben en af en toe duizelig. Het kan aan de medicijnen liggen dat denk ik ook maar de hele week heb ik mij goed gevoeld. En iedereen zegt dat je juist op de helft meer energie krijgt en ik juist minder. Donderdag heb ik mijn 20 weken echo en controles.
Goedenavond, wat is de naam van de medicatie die je krijgt? Van sommige bloeddrukverlagende medicijnen kan je inderdaad duizelig worden en vermoeidheidsklachten hebben. Ik ben benieuwd! Groetjes Monique
Goedemiddag, Sufheid, slaperigheid en duizeligheid zijn bijwerkingen die bekend zijn van methyldopa. Vaak merk je dat de klachten minder worden als je lichaam gewend is aan het medicijn en je lichaam zich ingesteld heeft op de lagere bloeddruk. Indien de klachten van sufheid en slaperigheid na enkele weken nog aanwezig zijn, zal ik het wel vermelden aan je behandeld arts. Succes! Groetjes Monique