waterpokken

Discussie in 'Gezondheid' gestart door sassie25, 8 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Even een vraagje:

volgende week vrijdag geven wij een feestje omdat we 10jaar bij elkaar zijn en omdat we eerst zouden trouwen op die dag.Maar nu vertelt een vriendin van mij dat haar zoon waterpoikken heeft op dit moment. Zelf zegt ze ze al gehad te hebben. Nou weet ik niet of ik ze gehad heb...

Is het gevaarlijk voor mij en Ukkie als ze komt? Ze zegt zelf dat het maar 3 stippen zijn en dan het allang weg is voor volgende week, maar ben liever voorzichtig....

XXX Sassie

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou zelf even de vlos bellen denk ik, en even overleggen...

3. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

10 aug 2009
    4.227
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    België
    als je binnen de drie weken moet bevallen kan het kindje het krijgen.
    Zou even na gaan of je ze zelf hebt gehad. Als je ze zelf hebt gehad en je moet niet direct bevallen dan kan het eigenlijk geen kwaad.
    Als je ze zelf niet hebt gehad kan je het beter vermijden.
    Incubatie tijd is drie weken ;)

heb vorige week ook bezoek gehad van een vriendin met een kindje met waterpokken. Heb ze zelf al gehad en heb er toen voor gebeld en ze zeiden dat het geen kwaad kon. Alleen als je binnen de 3 weken moet bevallen kan het ukje geboren worden met de waterpokken en dat is gevaarlijk!

en als je nog niet gerust bent dan zeg je dat ze niet kunnen komen he,alles voor je ukje ;)

4. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Het is alleen gevaarlijk als jij ze nog niet gehad hebt of echt op het punt staat te bevallen

5. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Het is wanneer de uitslag zichtbaar is, is het al niet meer besmettelijk:)
    overigens wil ik opmerken dat je nooit precies weet wanneer je gaat bevallen, als reactie op degenen die zeggen 3 weken voordat je gaat bevallen.;)

bron:
    Waterpokken besmettelijk? :: Over Waterpokken :: KidsClin waterpokkenschuim. Zijn waterpokken besmettelijk?
    Waterpokken wordt veroorzaakt door het varicella-zostervirus, een erg besmettelijk virus. Het wordt voornamelijk overgedragen door minuscule druppeltjes die zich in de lucht verspreiden bij het praten, niezen of hoesten. Besmetting vindt plaats door inademing van deze druppeltjes maar ook via direct contact met besmette personen. Daarom is de ziekte ook zo gemakkelijk overdraagbaar onder kinderen. Na de besmetting duurt het 11 tot 21 dagen voordat de eerste huiduitslag optreedt.

De ziekte is besmettelijk van 1 à 2 dagen vóór het verschijnen van de eerste uitslag - je kind kan dus besmet worden door een ander kind waarbij de waterpokken nog niet zichtbaar zijn - totdat alle blaasjes korstjes hebben gekregen (ongeveer een week later). Hebben kinderen de waterpokken eenmaal gehad, dan zijn ze meestal voor hun leven immuun

6. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hoi iedereen,

bedankt voor jullie reacties! Ik heb geen idee of ik de waterpokken al heb gehad. Maar zoontje van mn vriendin komt niet mee, die blijft bij pappa thuis ;) En het feestje is pas aankomende vrijdag, en hij heeft de blaasjes nu al. Verder heb ik haar al week of 2,3 niet in real life gezien, dus zal het wel goed komen.

Wist overigens niet dat waterpokken gevaarlijk konden zijn... En inderdaad je weet nooit precies wanneer je gaat bevallen. Vriendin deed er nogal luchtig over dat ik liever nog even afwacht met haar wel of niet te laten komen, maar is toch niet zo raar? Ik vind dat gewoon griezelig en wilde het eerst gewoon ff weten...

xx sassie

Deel Deze Pagina