Ik ben gek op vis, maar toen ik zwanger was moest ik er niks van hebben... Heb een keer haring geprobeerd (had ik echt zin in, lekker!), maar die ene hap die ik heb genomen kwam meteen retour. Ik heb toen zwangerschapsvitamines met visolie gebruikt, maar na iedere boer (en dat deed ik erg veel, toen ik zwanger was) proefde alles naar ranzige vis. Mijn kinderen zijn dus gegroeid in een visolie-arme omgeving. Volgens mij zijn ze niks tekort gekomen, alles werkt prima. Ik snap dat dit een redenering van niks is, maar ik kon weinig anders dan geen vis eten. Als het niet gaat, dan gaat het niet.
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het erg bizar dat je vis MOET eten. Ik lust ab-so-luut geen vis (gatverdamme! alleen het idee al....), maar zorg dat ik verder zoveel mogelijk gevarieerd eet. Daarnaast slik ik zwangerschapsmultivitaminen. Volgens mijn verloskundige is dit écht wel voldoende hoor! Gevarieerd eten, dat is het belangrijkste. En als je dan toch graag aan je verloskundige tegemoet wilt komen, dan zou ik inderdaad visolie- / omega 3-capsules gaan slikken.
Ik heb het nou drie keer geprobeerd. maar ik wordt er beroerd van. Ik stop er mee. ik heb 9 mei weer een afspraak met me VK en dan zeg ik het gewoon. Misschien dat het komt omdat ik in spanje woon en ze hier het mediteraans dieet volgen. Ik hou het gewoon bij gezond eten zoals ik altijd heb gedaan. en ik zal extra omega 3 innemen als dat nodig is voor de "het" kleintje. lijkt mij niet gezond om ziek te worden van eten dus laat ik het maar weg. Bedankt allemaal! ik ben wat geruster. xx
Ik lust ook geen vis.. Tenminste, nauwelijks.. Ik slik gewoon zwangerschapsvitamines waarin veel omega 3 enzo zit.. Komt vast wel goed