Ik ben gisteren door gestuurd vanuit de verloskundige naar het ziekenhuis ivm hoge tensie. Kreeg een bloeddrukmeter om en mijn urine en bloed werden onderzocht. Die laatste 2 waren prima. Alleen mijn bloeddruk varieerde tussen de 150/95 en 160/107. Heb nu bètablokker gekregen en rust. Maar wat houdt rust nu in? Mag ik wel of niet bijv: auto rijden, boodschappen doen etcetera? Donderdag weer naar de gyneacoloog en dan hoop ik dat de bloeddruk is gedaald.
In principe mag je gewoon alles met bèta blokkers. Ze verminderen de kracht en frequentie van de hartslag.. Hierdoor neemt de druk in de vaten af en daalt dus je bloeddruk. Het kan zijn dat je in het begin wat duizeligheid ervaart door de afgenomen bloeddruk. Maar dat wordt al heel snel minder zodra je lichaam gewent is. Vraag het anders even na bij je gyn, die weet er meer van af!
bedankt voor je reactie. Heb toevallig even de verpleegkundige gesproken per telefoon. Hadden telefonisch spreekuur. Ik zei: wat is rusten. Want dat had ik voorgeschreven gekregen. In feite is het rustig aan doen. Dus niet urenlang in de stad rond hobbelen. Of, het huishouden uitgebreid gaan doen. Verhuizen, zoals bij mij op de agenda staat, is uit den boze. Althans, ze zei zorg dat je zelf er niet bent. Als ik het namelijk over dat heb, dan merk ik al dat ik me druk maak. Ik merk ook wel dat ik heel moe ben. 2 nachten niet geslapen en gespannen of alles wel goed is met de kleine beeb. Ik geloof er zeker wel in, dat al deze stress ermee te maken hebben, met mijn hoge tensie.