Hoi, Wie heeft er tips of helaas ervaring met zwangerschapssuiker en wat je mag eten? We organiseren voor een collega een high tea maar willen deze voor haar wel geschikt maken omdat ze zwangerschapssuiker heeft. Ze hoeft nu niet te 'spuiten' en het gaat dus best goed. Dus wie heeft er een tip? Zijn suikervrije cupcakes bijvoorbeeld geschikt? Of zitten daar teveel koolhydraten in? Alvast bedankt
Geen ervaring met zwangerschapsdiabetes, maar dit recept is suikervrij en met langzame koolhydraten (havermout), dus zou toegestaan moeten zijn: Lekkere havermout muffins | Kiwi&zo, gezonde en goedkope recepten (smaakt trouwens erg lekker met rozijnen). Ze worden niet zo hoog, dus vormpje goed vullen. De sandwiches zou je met volkorenbrood (of echt speltbrood) kunnen maken en dan ervoor zorgen dat er redelijk wat vetten en eiwitten op zitten om te voorkomen dat de koolhydraten snel opgenomen kunnen worden. Scones kan je van volkorenmeel maken en met alleen clotted cream serveren (geen jam).
Veel recepten waar 'gewone' suiker in zit kun je 'light' maken door de suiker door stevia te vervangen. Verder kun je van de reguliere high tea dingen als muffins e.d. mini's maken. Net zo lekker maar je eet dan gewoon iets minder.
Bedankt Kittie! Goed idee van de Stevia, ze neemt nu ook niet graag light producten maat Stevia is zover bekend natuurlijk toch?
Weet je zeker dat je een high tea wilt doen? Het probleem is dat een high tea altijd extra is, tussen lunch en diner, en dus moeilijk past in het dieet. En ookal maak je het niet zoet, dan heb je toch heel veel koolhydraten. Is een leuk aangeklede lunch niet beter? Ik heb zelf een hoger risico op zw. diabetes en ik wou liever geen high tea. Weet je zeker dat je collega het wel wil?
Let er met stevia op dat de stevia uit de supermarkt is 'aangelengd' met glucose of andere soort suiker of zoetstof, dus juist net zo slecht als gewone suiker/zoetstof. Goed de etiketten lezen dus.
ik maak alles van gebak en vla hetzelfde als eerst maar dan met tagatose(je neemt met tagatose een kwart van de hoeveelheid suiker aan tagatose,dan komt het qua smaak overeen)alles is heel lekker en het is oke volgens de diabetesarts als je natuurlijk geen hopen creme au beurre toevoegt