Het leed wat verstopte neus heet.

Discussion in 'Gezondheid' started by mave1978, Jan 5, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mave1978

mave1978 Actief lid

Oct 7, 2008
    181
    0
    0
    Papendrecht
    Hallo meiden,

Ik ben nu 35 weken zwanger en sinds 1.5 week snipverkouden. Omdat zoutoplossing niet voldoende werkte, heb ik nu een week Otrivin gebruikt. Dit mag je helaas maar een week lang gebruiken. Mijn neus blijft echter maar verstopt, vooral 's nachts. Wat kan ik nog meer doen om de boel open te krijgen/ te houden? Als ik er aan denk dat ik met een verstopte neus moet slapen, breekt het zweet me al uit. Wie heeft wat tips voor me?
    Alvast bedankt voor het meedenken!

2. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

Apr 25, 2012
    1,106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Goed stomen.......

3. Liene

Liene Actief lid

Feb 23, 2011
    231
    0
    0
    NULL
    Aan het Tjeukermeer
    Tip die bij mij altijd werkt: stomen met vicks of kamille. Bij de reform winkel een zak kamille hale, pan water op het vuur met flinke hand kamille er in. Half uurtje laten trekken en met een handdoek over je hoofd boven de pan gaan hangen. Evt. Twee of drie keer per dag herhalen. De kamille kun je gewoon weer opwarmen en hoef je niet weg te gooien. Vicks of dampo in her water werkt ook goed, maar kan wat heftig zijn.

Sterkte, ik weet hoe je je voelt.

4. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,106
    1
    38
    Eucalyptus olie van kneipp in een teiltje kokend water en stomen maar! Die inhalers van vicks werken bij mij ook wel goed. Gewoon naar hartelust dat stickie in je neus duwen en snuiven maar!

5. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

Oct 13, 2012
    1,385
    1,568
    113
    BreatheRight "snurkpleisters" voor op je neus, houdt je neus open maar zijn best duur en het is wel een raar gevoel op je neus. Ik heb ze juist voor als mijn neus dicht is en het werkt wel.

6. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

Jan 9, 2010
    3,656
    0
    36
    stomen....ui naast je bed?

ik heb er helaas ook last van, heb neusspray voor baby's meegekregen maar helpt verder helemaal niets.
    Dacht dat er verder geen neusspray was die je mcoht gebruiken, maar otrivin dus wel?! anders laat ik mijn man het meteen halen

7. mave1978

mave1978 Actief lid

Oct 7, 2008
    181
    0
    0
    Papendrecht
    Bedankt meiden! Ik heb van Dampo een inhalatiezalf en capsules gehaald. Nu maar hopen dat het de hele nacht werkt.....

8. Username

Username Niet meer actief

Gewoon combineren met een in grote stukken gesneden ui naast je bed. Werkt als een trein!

9. Jimmy100

Jimmy100 Actief lid

Oct 8, 2010
    294
    0
    0
    Balen! Heb ik bij mn eerste zwangershap gehad en nu weer vanaf begin vrijwel elke avond in bed verstopte neus. Wat mij helpt is stomen. Ik probeer niet te beginnen aan otrivin, want dan kom ik er alleen maar moeilijk vanaf.

Ikzelf heb nooit een ui geprobeerd dus wie weet als het erger wordt heb nog een optie!

10. jony

jony Actief lid

Nov 11, 2012
    434
    0
    0
    Ik heb een olie met 103 kruiden in. heeft mijn pa ooit eens ergens besteld. Helemaal natuurlijk en gebruik het ook bij de kids.
    Druppel het op mijn kussen en ik slaap de hele nacht door...

11. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Cinuforce neusspray en pillen van a vogel.
    Wij slikken nu kauwtabletten van vogel en als ik het voel aankomen neem ik er drie per dag en is het zo weg.

12. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

Jul 7, 2010
    3,744
    1
    36
    Friesland
    je hebt nu ook zoutoplossing met dubbele dosis zou.. misschien dat dit werkt.

13. Sanneee61

Sanneee61 Lid

Aug 25, 2012
    31
    0
    0
    Restaurantmedewerkster
    Ik had hier paar maanden terug ontzettend last van. Mijn hoofd zat volledig verstopt overal stond druk op werd er knettergek van en niks hielp. Wat ik toen heb gedaan is het volgende: Lekker pittig gegeten ! Omdat ik toch al niks meer proefde heb ik ongeveer 1,5 eetlepel sambal door mijn bordje boboti heen geprakt en de volgende dag was het bijna weg. Alleen als je dan naar de wc moet is het iets minder prettig maargoed :p je moet er wat voor over hebben.

14. mave1978

mave1978 Actief lid

Oct 7, 2008
    181
    0
    0
    Papendrecht
    Ha ha goeie tips allemaal. Inmiddels is het leed gelukkig weer geleden. M'n man vond de gesneden ui niet zo'n succes qua geur, maar de Dampo spullen werkten ook goed.

Share This Page