2012

Discussie in 'De lounge' gestart door chantal1984, 11 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Denk dat de meeste het verhaal wel kennen van de Maya Kalender zo niet hier een link Eindigt de Mayakalender in 2012? ? Wetenschap en fantasie

Maar goed ik vroeg me dus af of er meerdere mensen zijn die wel eens na denken over of het waar zou zijn ...
    Ik persoonlijk geloof er niet zo in maar aan de andere kant denk ik, mmm misschien hebben ze wel gelijk, niet dat je er dan veel aan kan doen maar als je gewoon gaat lezen op internet in boeken over die kalender dan denk ik wel eens wat als ze gelijk hebben ... Heb gisteren die film 2012 gekeken en die vond ik beetje overdreven, op zich wel leuk maar ik hou niet zo van zulke films ... moest verplicht met me mannetje kijken ;) )

Ben altijd wel iemand die het boeiend vind om me in zulke dingen te verdiepen. Bv die maya kalender of bv is er meer tussen hemel en aarde... Soms heb ik wel eens zo'n bui dat ik ineens diepzinnig gaat denken ;)

Wat zijn jullie meningen hier over ? .. Geloven jullie het ? Of vinden jullie het slap gelul ? ... Tell me :D

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik geloof dus wel, en geloof ook dat er een keer een einde komt maar die hele maya-kalender heb ik niks mee.. ook niet met 2012 dus.

3. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Was dat niet alweer een paar jaar opgeschoven ? Las er laatst iets over ... ik heb wel vaker dat als ik naar de lucht kijk dat ik na ga denken over waar het zou eindigen :( misschien is er wel helemaal geen einde en zijn er nog honderden werelden zoals die van ons of groter ... ufo's en buitenaards leven geloof ik eigenlijk ook wel in of in ieder geval iets wat verder ontwikkeld is dan wij zijn ... Geloof ook wel in een einde van de wereld maar wanneer precies ? Geen idee ... Wel vind ik nostradamus z'n voorspellingen heel goed en lees ik vaak wat hij voorspeld heeft ...

4. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ik weet niet wat ik er van moet vinden en ik weet ook niet of ik het geloof. Ik vind het wel super interresant om het te lezen.

Geloof er wel in dat de wereld vergaat, maar wanneer geen idee.

5. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

ik geloof niet dat een mens kan voorspellen wanneer deze aarde vergaat.wel denk ik dat het niet zo lang meer gaat duren voordat de wereld vergaat..kijk maar naar de mensheid, rampen, vervuiling enz.

wel is het bizar dat het heelal zo groot is en dat er nog zoveel planeten zijn waar de mens het bestaan niet van af weet dan denk ik wel eens het is er niet zomaar ik geloof wel dat er nog ergens in het heelal een vorm van leven is..maar dan niet in de vorm van een alien:D

6. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

oh bah... deze topic ga ik proberen niet te lezen want daar ga ik me mee van streek maken. schaam schaam

7. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Vroeger heb ik eens gelezen dat 6-6-2006 het einde zou zijn, ik had toen uitgerekend dat ik dan 19 zou zijn... Soms speelde het even door mijn hoofd, maar bang was ik er niet voor. Toen die dag kwam, gebeurde er niks, alleen een grote computerstoring waardoor ik snachts moest werken hahaha.....

Toen kwam het verhaal van 22-12-2012 , een dag voor mijn verjaardag... Dus dat zou betekenen dat ik maar 24 zou worden... Maar geloven erin? Nee.;)

Pas geleden was er op Discovery een docu over de Maya's and what to believe oid. Daar kwamen ook een paar theorieën naar voren waar ik eerder iets mee heb en wat dus zou betekenen dat er in 2012 ook niks concreets gaat gebeuren.

Deze "spookverhalen" blijven toch altijd komen , we zouden het Millenium ook niet overleven?! En alles vanuit verschillende geloven... Nee ik geloof niet en zeker niet daarin, geef mij maar wetenschappelijke bewijzen!

8. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

#9 Ellen291982, 11 apr 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 apr 2010
    ik hoop dat het niet waar is. Ik weet dat de maya kalender eeuwen oud is.Dan zul je toch denken dat er een kern van waarheid in zit Ik weet dat het al vaak voorspeld is dat de wereld zou vergaan en daar geloofde ik eigenlijk niet zo in. Als het aan die mensen lag dan zouden we nu al honderden keren zijn vergaan. 2012 komt wat meer in the picture ook door die film. Daardoor word ik er soms wel bang van. Maar ja of het echt gebeurd??? ik hoop het toch echt niet.

Lees net dat er een misberekening is gemaakt? Hoop het (mocht het wel waar zijn)

9. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Dacht ook ergens gelezen te hebben dat gebleken is dat de berekening niet klopt en dat de voorspelling nog heel wat jaartjes vooruit geschoven is.

Ik geloof ook wel dat de aarde een keer zal vergaan maar of dat echt al in 2012 zal zijn? Géén idee wat ik daar van moet denken, weet wel dat ik na het zien van de film er een beetje benauwd van werd. Het enige wat ik dacht was, dan is mijn dochtertje pas 4!:( En het zou 21 december moeten gaan gebeuren, dat is 1 dag voor mijn verjaardag, ook lullig, haal ik net mijn 35e jaar niet:p
    Van mij mag het nog wel een paar honderd jaartjes duren iig, liever helemaal niet maar als het dan toch moet gebeuren dan het liefst heel veel later pas.

Ook ben ik er van overtuigd dat er heel wat planeten bestaan die (nog) niet zijn ontdekt waarop er ook een vorm van leven is. En dan niet zoals we het van de film kennen, bv een groen marsmannetje met 3 armen en 4 benen of zo. Hoe ze er dan wel uit zouden zien ben ik dan ook heel nieuwsgierig naar soms.

10. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Ik had ook iets gelezen dat ze een misberekening hadden gemaakt,nu zou de wereld vergaan in het jaar 2200..

Maar als ik hééél eerlijk ben schijt ik wel een beetje in mijn broek!:(:)

11. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Wat ik geloof is dat wij, mensen, kunnen niet voorspellen wanneer het einde der wereld daar is. Ik geloof in God, dat Hij de aarde gemaakt heeft en dat ook alleen Hij weet wanneer het ophoud. Hij komt als een dief in de nacht, staat in de Bijbel.
    Dus nee, ik geloof niet in die Maja-kalender of hoe het ook heet...

Maar wat ik wel geloof is dat we in de Eindtijd zitten, door de vele oorlogen, natuurrampen en dergelijke waar we in zitten.

Meer zal ik er niet over zeggen, want ik geloof dat religie-onderwerpen niet zijn toegestaan... Maar ik wilde het wel even kwijt hoe of ik er over denk.

12. chantal1984

@Claudia: Niet doen, is zo zonde van je onderbroek ;)

Maar zoals vele hier ook al zeggen, ik geloof ook wel dat de wereld ooit weer een soort van oorknal zal krijgen maar wanneer ?

En ik las trouwens ook een reactie over dat er zoveel planeten in de ruimte zijn waar wij niet van af weten, en dan denk ik zouden wij nou werkelijk de enige levende wezens zijn in dat grote zwarte gat ? dat kan toch niet ? .. Voel me dan ineens heel klein ;) ...

13. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon

Wat bedoel je hiermee,zou je dat beter willen uitleggen! ben een beetje blonT:)

14. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Ach,wasmachine wacht geduldig!:p

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Vond 2012 wel een goed film maar idd erg overdreven. Lang leve de ruimteschepen :D

De wereld is volgens mij al zo vaak vergaan dat ik niet meer weet wat ik van de 2012 berekeningen moet denken.
    Mocht het zo zijn dan hoop ik maar dat ik tot 2012 heel erg van mijn gezinnetje mag genieten en er daarna zo min mogelijk van merk ;)

16. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Dat geloof ik ook niet, dat wij de enige levende wezens zijn. Alhoewel ik ook niet in aliens geloof zoals ze nu beschreven worden ;)

17. Knuf de Konijn

Knuf de Konijn Actief lid

19 jun 2009
    499
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, ik geloof er niet in. De Mayakalender houdt er namelijk helemaal niet mee op.

De Mayakalender heeft allemaal schijven, deze staan allemaal voor periodes. Volgens ''berekeningen'' houdt er nu een periode op. (ook al worden er een heleboel wetenschappers en wiskundigen het hier niet over eens.)

De Mayakander telt sowiesie een periode van 63.000.000 jaar, dus wat dat aangaat, we hebben nog wel even.

De Maya's hebben nooit een woord gerept over ondergang van de wereld. Eerder over nieuwe bewustwordingen enz.

De angst komt vanuit de New Age bewegingen van de jaren 80 en 90. Ook Hollywood heeft zijn best gedaan om dit te verspreiden.

Even offtopic:

De link van Nostradamus is zo volledig onjuist,
    Volgens de link komen er aliens, feit wil echter dat in alle andere vertalingen er pas een vorm van leven word gevonden 2068.

En als ik het goed lees:

We gaan de derde wereld oorlog tegemoet, Europa vs USA, maar ook ergens dit jaar gaan we een unie worden? :$ Hoe dan? We hebben toch een oorlog?

Ook wordt er nog gepreveld over een conflict in Oekraine. Ja, dat denk ik ook dan. We zitten inmiddels in de derder WO. ;)

De economische ondergang, hmmm, was dat niet al eens vaker gebeurd? ;)

Nostradamus heeft veel dingen voorspelt. Heel Veel. Echter wat daadwerkelijk uitgekomen is, valt in het niet bij wat er niet is uitgekomen.

Plus, zijn voorspellingen zijn zo raadselachtig opgeschreven dat niemand precies weet wat en wanneer er wat komt. Vaak wordt achteraf pas gekeken of hij iets had voorspeld.

Bijvoorbeeld, de vloek van Toetanchamon. Bijna alle wetenschappers die erbij waren zijn ziek geworden toen de sacrofaag werdt geopend.
    Achteraf hadden mensen een voorspelling ervan:

C9.7
    Hij die de gevonden tombe zal openen
    En haar niet onmiddellijk dichtdoet
    't Kwaad komt over hem, amper aantoonbaar
    Of het beter is om koning van Bretagne of Normandië te zijn

Bijv: Hier een voorspelling dat nog niet uitgekomen moet zijn.

C1.35

De jonge leeuw zal de oudere overwinnen
    Een toernooi en een enkel duel
    In de gouden kooi zijn ogen doorboord
    Een wrede dood bij twee wonden in één.

Ik denk als er een premier/president/koning ergens vermoordt wordt door zijn zoon en deze dan premier/president/koning gaat worden ze dit er bij halen.

Zo ontopic.

Nee, ik ben niet bang.
    Ja, de aarde vergaat ooit een keer. Kan ook niet anders, de zon houdt er ooit mee op. Maar dit gaat niet gebeuren in mijn leven.
    Ja, er komt nog ooit wel een derde wereld oorlog. Maar wanneer? Geen idee. Wij mensen maken altijd oorlog, en er is al zoveel oorlog met deelnemende partijen dat veel mensen zeggen dat dit al jaren aan de gang is.

Whoops, bronvermelding vergeten: http://www.nostredame.info/ voor de kwartijnen.

18. chantal1984

Nee ik ook niet, en als ze wel bestaan zoals ze worden beschreven dan hoop ik voor ze dat ze daar ook plastische chirugie gaan uitvinden ;)

Nee jokie ;) ..

Maar als ik dan weer verder denk dan ben ik wel enorm benieuwd waar er dan leven is en wat dat dan voor leven is ..

Ben een beetje in een doordenk bui vandaag merk ik ;)

19. Aszz

Aszz Niet meer actief

Volgens wetenschappers is er idd een rekenfout gemaakt:
    'Wereld vergaat pas in 2208' | Nieuws

En ach, als de wereld vergaat, wat wil je er tegen doen? Hoop dat we dan met een flinke knal eindigen :D

Deel Deze Pagina