vis redden?

Discussie in 'De lounge' gestart door sylcor, 21 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    dames,

wil even jullie mening....

Wij hebben een aquarium met goudvissen. nu is er 1 vis denken wij aant sterven, hij zwemt alleen nog maar op de grond, komt af en toe omhoog maar 'valt' dan weer naar beneden. hij ademt nog wel....

eigenlijk vinden wij dit erg zielig....maar hoe kun je goudvis redden'?
    Met een hond of kat ga je naar de dierenarts, maar heb nog nooit iemand gehoord die met zijn vis erheen gaat hahaha

jullie zullen wel denken dat ik niet goed ben, tsja daar leer je mee leven hahaha

2. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Ik ben bang dat je vis niet meer te redden is,als ik dat weleens had,spoelde ik hem door de wc,dan was ie wel gelijk van het lijden af:)

Succes!!

3. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Zo te lezen is het de zwemblaas waar de vis last van heeft. Soms gaat dat over, vaak echter niet.
    Eet de vis nog wel goed?

4. Je kan proberen om de vis in een ander bakje te zetten, stel de vis is ziek, dan krijgen de andere vissen het ook. Zijn ze straks allemaal dood. Is bij ons nl wel gebeurd, ze gingen één voor één dood.

5. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Dat vind ik een moeilijke....in het toilet zit ook water he....dus ja...gaat ie dan wel echt dood?

6. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    wij hebben ook een aquarium en het is nu al even geleden maar wij hebben ook al vaak vissen "geholpen" met sterven... dan lagen ze op de bodem en leefde nog wel maar de andere vissen zaten er al aan te vreten, dit vond ik zo zielig dat ik hem eruit schepte en in een kommetje deed en zo in de vriezer..

lijkt zielig maar vissen die gaan in winterslaap als het te koud word! dus ze vallen door de koude in een heeeele diepe slaap (pijnloos!!!) en gaan zo dood... dit vind ik allesinds een stuk fijner dan hem te laten liggen en hem als levend voer te gebruiken!

ik zou met een vis niet naar de dierenarts rijden... die kan geloof ik niet echt iets doen...

7. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    nou ja het eten blijft een beetje drijven.....zakt wel naar benee maar volgens mij zijn de andere dan sneller. |durf niet te zeggen of hij/zij dus eet....

door de wc, ja zou kunnen, maar vind ik ook weer zielig omdat ie nog leeft...

8. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    nee de andere vissen eten nog niet aan hem. doen ze eigenlijk nooit..... we hebben er vaker eentje dood drijvend bovenin gevonden maar hebben de andere er nooit aan zien knagen

9. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    in principe zijn alle vissen kanibalen... wij hadden suptropische vissen, neons, beta's, platy's,... deze doen het wel...
    ze zullen zwakkere vissen altijd aanvallen, vermoorden en opeten... vaak gebeurd dat ik sochtends opstond en een halve vis vond!:)

10. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon

Als het een warmwater vis is wel,anders is het wel moeilijk idd;)

;)

11. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    hahahah ik heb heerlijk gelachen
    ik zou hem een dreun verkopen al je durft....
    en anders uhm.... eruit halen en in een ander bakke stoppen en flink voeden
    eventueel beetje zout in het water om te ontsmette??

12. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    hier ook een aquarium freek ;) en precies zo als je zegt, in de vriezer leggen dat is het beste en het zachtste voor de vis.
    Door de wc spoelen is voor de vis niet echt vriendelijk, dan verzuip je hem letterlijk. Tegen mij hebben ze ooit gezegd dat je het kunt vergelijken als dat een mens 100% zuurstof zou krijgen.

13. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Oh wat voel ik me schuldig nu!!:)

14. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Mijn eerste reactie was door de plee spoelen, maar dat blijkt toch niet zo'n goed idee.

Zou het in het water doen lijkt me ook niet zo handig.

15. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    zout in het water mag wel maar da moet je de vis in een appartebak zetten. voor vissen is zout het zelfde als antibiotica en werkt ontsmettend. maar is erg moeilijk want je weet niet hoeeveel zout in het water mag en het mag ook nog geen gewoon zout zijn want daar zit weer jodium in en dat is weer niet goed enzo... kzou hem gewoon in laten slapen in de vriezer....

weet niet wat je ermee gedaan heeft en of hij nu nog leeft... maar tis erg zielig om hem zelf te laten sterven! mocht ik later heel erg veel pijn hebben dan hoop ik ook dat ze mij op een pijnloze manier een handje helpen :)

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Inderdaad, een bakje met zout. Ik had thuis zo'n boekje waar instond hoeveel zout. Helaas heeft mijn vis het toen niet overleefd...

Mijn vriend of mijn vader deden altijd de ethanasie van de vissen (nooit willen weten wat ze er mee deden!).

17. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    oke dan zal ik even leuk vis nieuws geven, wij hebben gister weer 24 jong gekregen van onze zwaardrager :D Super leuk.

18. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hihi gefelicteerd met je kroost :) leuk, iig altijd leuker als van guppen... pfff snap niet hoe ze het volhouden :D:D wij hebben 1x jongen gehad van onze platy's en 100000 van onze guppen, die hebben we nu niet meer :)

19. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Vind het eerlijk gezegd een beetje een rare gedachte dat een vis niet lijdt als je m in de vriezer zet.

Een beer houdt ook een winterslaap, maar dat wil niet zeggen dat hij pijnloos doodgaat als je hem bevriest...

20. ChristelAileen

ChristelAileen Actief lid

26 aug 2009
    348
    0
    0
    Bevriezen?! (mijn ogen ploppen er bijna uit)

Maar als je ik zo nadenk:
    in het toilet zit ook water, dan blijft het leven.
    En áls een vis in winterslaap gaat, dan lijkt dat me minder 'erg'

Maar weer even on topic.
    Ik zou de vis 'ter observatie' in een andere bak doen.

Deel Deze Pagina