vis redden?

Discussie in 'De lounge' gestart door sylcor, 21 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Wij hebben reptielen en ook bij hun heb ik het helaas wel eens moeten doen...het in de vriezer leggen dan!
    Ze gaan idd in winterslaap...en als ze dan in slaap zijn vriezen ze dood...
    Je kan het niet met een beer gaan vergelijken want die is warmbloedig...
    En een beer gaat niet vanzelf in winterslaap...deze beestjes gaan onder een bepaalde temp. vanzelf...het lichaam regelt dat allemaal.

2. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    dames, heb hem een paa dagen alleen in een kom gedaan, hij doet het weer!!!! Dus zit sinds gisteren weer in zijn aquarium...

3. Fladdertje

Fladdertje Niet meer actief

Wow wat een geluk!! Ik heb neon tetra's en die hadden hetzelfde en zijn doodgegaan. Heb ze met Esha2000 behandeld maar mocht niet baten.

4. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    oh wat fijn dat de vis het gered heeft!!:D

5. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    ja super he???

ben er wel blij mee, en bedankt voor de 'gouden' tip

6. 4days

4days Niet meer actief

Dames, vissen NOOIT IN DE VRIEZER LEGGEN!!! Dit is namelijk een broodje aap verhaal, vissen merken het wel degelijk als ze afkoelen en bevriezen.

De gouden tip: kruidnagelolie! Dit is namelijk een verdovingsmiddel voor vissen. Eerst 1 druppel per liter, dan valt de vis in slaap. Vervolgens ene fatale dosis van een druppel of 8, dan worden ze niet meer wakker. Volledig pijnloos en diervriendelijk.

Bovendien zijn er tal van medicijnen verkrijgbaar bij de aquarium speciaalzaak, dus altijd handig om daar even te vragen aan iemand die er verstand van heeft, misschien is er wel een medicijn voor.

7. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Wat fijn dat je vis het gered heeft.
    Mensen lachen ons ook weleens uit als we vertellen dat de dierenarts is geweest voor onze vissen.(koi).
    Maar het zijn toch je beestjes en je wilt goed voor ze zorgen he.
    Als wij een koi in willen laten slapen geven we altijd een overdosering narcosemiddel.
    Volgens mij krijg je daar een goudvis ook wel plat mee.
    Ze worden dan suf en vallen in een eeuwige slaap.
    Ik denk dat je die druppels wel kunt kopen bij een zaak die koi verkopen.

8. 4days

4days Niet meer actief

Nou een koi, dat kan ik goed begrijpen hoor! Sommige koi's zijn ook ontzettend duur, dus dan bel je wel de dierenarts. En inderdaad, inslapen is wat mij betreft de enige manier om een dier (dus ook een vis) uit zijn lijden te verlossen.

Deel Deze Pagina