Vis tijdens zwangerschap goed voor baby's

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Loeki2, 15 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wendy06

Wendy06 Actief lid

26 jun 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
    wat een vragen allemaal...

haha...ja ik heb ze ook allemaal! we moeten het denk ik gewoon even aan de verloskundige voorleggen! :)

pff af en toe wordt je wel gek van wat je allemaal niet meer mag...ook wel es prettig om te denken wat je wel allemaal nog mag!! :)

2. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    ja ik weet het...aankomende vrijdag moet ik toch weer dus dan stel ik ze wel...was alleen benieuwd of iemand hier ook al het antwoord wist...

3. Wendy06

Wendy06 Actief lid

26 jun 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
    ja!

plaats je dan wel alle antwoorden op dit forum....;)

4. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    ja dat is goed hoor! ik weet wel van de vorige keer...dat had ik toen al gevraagd, dat je in ieder geval gewoon wel schaaldieren zoals mosselen mag eten...dat scheelt want die vind ik zo lekker!
    Allene met die vis twijfel is dus zo...iedere keer wil ik het kopen maar dan twijfel ik toch weer...en om nu dus iedere keer naar een visboer te gaan (is ook veel duurder) is ook zo wat.

5. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Volgens mij is het als volgt:

- vacuüm verpakte vis die voor consumptie niet verhit wordt (zoals gerookte zalm en paling, maar ook haring van de super) mag niet omdat deze de listeriene bacterie kan bevatten.
    - Roofvis als tonijn en zwaardvis mag niet omdat deze een te hoge concentratie zink bevat, dit verdwijnt NIET na verhitting en kan dus ook gebakken schadelijk zijn voor je kindje.
    - Vis van de visboer mag wel, maar ook hier geldt geen roofvissen
    - Diepvriesvis mag ook, maar wel goed verhitten en ook hier geldt, geen roofvissen.
    - Tonijn uit blik kun je wel eten, maar vraag me niet waarom, waarschijnlijk omdat je hier minder van eet dan als je het als volwaardige maaltijd hebt.

6. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    oké nou ik zal het voor de zekerheid vrijdag toch ook nog even vragen...

7. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    MissX, heb je nog meer info over welke vis wel en niet mag?

Deel Deze Pagina