Vis uit de diepvries

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Hellen1971, 1 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    ...zoals Vis cuisine. Wel of niet eten?

2. valhalla

valhalla Niet meer actief

Als je het goed ingevroren bewaard (dus niet laten ontdooien bijvoorbeeld) en daarna verhit is het geen probleem. Gewoon lekker eten! NOM!

3. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Gister nog gegeten, als het maar goed gaar is mag het gewoon hoor.

4. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Okee dan. Tja ik blijf het een beetje eng vinden. Veel vis is diepgevroren én vacuüm verpakt, zoals zalm. iets waar ik overigens gék op ben. Ik vraag me dan toch steeds af of het wel veilig is. Net als "verse zalm", want wie zegt mij dat het niet eerst ingevroren is geweest? Heb ook al verhalen gehoord dat men gerookte zalm als vers verkocht en er na de mededeling dat de betreffende vrouw zwanger is, schoorvoetend werd toegegeven, dat het vacuüm verpakte vis was.

Pff..ik zie vast veel te veel spoken nu

5. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Diepgevroren is geen enkel probleem. De schadelijke bacterieen zijn dan weg heb ik gehoord. Ik eet zelfs af en toe een medium biefstukje uit de vriezer. De verkopen ze bij AH, Aldi en Lidl enzo.

Gerokkte zalm eet ik ook, verse, dus geen vacum verpakte. Ik heb zelfs laatst hele rauwe zalm en vis gegeten met zelfgemaakte sushi. Vis kwam bij macro vandaan, daar ligt alles vers gesneden

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Viscuisine is toch niet vacuum-verpakt?
    Maar goed; als je het gewoon verwarmt is er niks aan de hand!
    Wat is "verse" gerookte zalm? Dat is het alleen als je visboer zelf rookt. De meeste gerookte zalm wordt in het buitenland verpakt. De visboer haalt ze uit de verpakking en legt ze onder de noemer "vers" in de vitrine (net als bijv. tilapia-filet, dat ingevroren uit Azie komt), vraag het hem maar eens! Mee oppassen dus!

De listeria-bacterie overleeft trouwens het vriesvak, maar door verhitting gaat ie wel dood.

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Yep, je denkt teveel na. De risico's zijn zo klein dat ze al dat gepieker niet waard zijn hoor. Onthou gewoon: rauw vlees is een no-no. Rauwe vis.. mits echt vers is geen probleem. Geen vacuüm verpakte vis, vraag het anders na aan je visboer. De aanduiding 'vers' heeft betrekking op de snelheid van invriezen na vangst. Je denk toch niet dat je Argentijnse biefstuk binnen één dag op je bordje ligt? Dat duurt ook een hele tijd en die is ook bevroren geweest. Geen zorgen om maken!

Deel Deze Pagina