herkent iemand het, regelmatig een dag je beebje helemala niet voelen? ons beebje was enorm beweeglijk en aanwezig, bijna de hele dag door, al weken achtereen. maar nu regelmatig echt een hele dag niet! meestal tegen de tijd dat ik naar bed ga als ik dan ffies zachtjes op mn buik duw een paar keer komt er uiteindelijk een kleine reactie. de dag erna issie meestal wel weer wat beweeglijker, maar ik vind het toch maar een eng idee! uiteraard ga ik mn vk hier naar vragen maar vroeg me af of meer mama's dit hebben?
Ik herken dit wel van mijn vorige zwangerschap. Onze dochter voelde ik ook niet dagelijks, alleen is dit van het begin tot het einde zo geweest. Dan was het weer eens een paar dagen druk in m'n buik, dan voelde ik haar zo 1 tot 3 dagen niet. Bij mij kwam dat door een voorliggende placenta. Wanneer je het niet vertrouwt, gewoon even contact opnemen met je VK. Beter een keer te vaak gebeld dan een keer te laat.
Je hier ook! Ik heb ook een voorliggende placenta en voelde de kleine gisteren helemaal niet! Ik heb een angelsound in huis dus die kan ik altijd even makkelijk snel pakken om te luisteren! En dan hoor je dat het goed is!
Heb ik ook. Mijn placenta ligt ook aan de voorkant. Vrijdag en zaterdag heb ik beebje (bijna) niet gevoeld, en zondag en gister was ze weer vrolijk aan het rondspartelen, en vandaag nog geen teken dat ze wakker is, maar vanochtend bij de gynaecoloog wel haar hartje gehoord. Ik maak me ook steeds zorgen als ik haar een tijdje niet gevoeld heb... maar ik geloof niet dat dat nodig is, ach ja, eerste kindje, dan is het geloof ik normaal dat je je snel zorgen maakt.
Ik heb gewoon een achterliggende placenta, maar af en toe heb ik ook een dag dat ik het kindje bijna niet/veel minder voel. Gisteren heb ik er bij de verloskundige naar gevraagd en die zei dat dat heel goed kun en niets is om je zorgen over te maken. Pas helemaal op het einde wordt het belangrijk om in de gaten te houden of je het misschien ineens veel minder voelt (maar dan zit je zo vol met baby dat het ook wel op zal vallen, vermoed ik).