Veelvraat? En nachtfles?

Discussie in 'Voeding' gestart door Eiland, 9 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eiland

Eiland Actief lid

22 jul 2011
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Eiland, 9 jan 2012
    Laatst bewerkt: 9 jan 2012
    Onze kleine man is goed van innemen zeg maar.. Alles wat we hem voorschotelen eet meneer op (hier en daar een fles die niet helemaal op gaat)
    We zitten nu op 4 flessen. Helaas is 1 daarvan ook nog steeds een nacht fles. Heel erg is dat natuurlijk niet, maar als ik zo andere mamas lees die daar al vanaf zijn ben ik soms wel eens jaloers..

We hebben geprobeerd het overdag meer melk te geven, flessen ophogen, overdag een fles vaker maar die drinkt hij dan echt niet op dus zo komen we ook niet van de nachtfles af.

Ons schema ongeveer:

08.30 180/6 met pap
    10.30 fruithap (ca.120ml)
    13.00 180/6 (waarvan hij vaak maar 120 opdrinkt)
    16.30 warm eten (ca180ml)
    18.30 180/6
    en dan snachts varierend van 01.00 tot 05.00 uur een fles van 180/6

Wat denken jullie, gewoon zo doorgaan?
    Als we de nachtfles niet geven, word hij echt woest en gaat steeds harder huilen dus ik denk dat hij die gewoon nodig is..

Het is een stevige jongen, krijgt hij niet te veel zo

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wil hij voor het slapen gaan, zo tussen 22 en 23 uur geen fles?

3. Eiland

Eiland Actief lid

22 jul 2011
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoe bedoel je, voor dat weij naar bed gaan?
    Hij gaat zelf om oingeveer 19.00 uur naar bedje, maar we hebben geprobeerd hem wakker te maken voor een fles, maar toen was hij woest en wou niet drinken. Ook is hij daarna erg lastig weer in slaap te krijgen, en word hij alsnog s'nachts wakker voor een fles dus helaas is dat geen optie..

4. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik vind het niet zo raar dat hij met 6 maanden nog op 4 flessen zit hoor. Heb je al eens geprobeerd om rond 20.30 uur nog een fles te geven en dan de nacht in te gaan?

Mijn zoontje is net wat jonger dat de jouwe en zijn schema is (tijden zijn bij benadering):

08.00 BV
    09.15 fruit
    12.00 fles 180/6
    16.00 fles 180/6
    17.30 groente
    20.00 BV

En na de voeding van 20.00 uur gaat hij slapen en meldt zich pas 's ochtends weer. Als ik de voeding van 20.00 uur niet zou geven zou hij zich ook melden hoor midden in de nacht.

5. Eiland

Eiland Actief lid

22 jul 2011
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik zag dat ik een voeding wasvergeten in het lijstje te zetten .
    Hij krijgt zijn laatste fles om 18.30 en daarna gaat hij naar bed.Wakker maken voor fles is geen optie, zie hierboven

6. Amethist

Hm, ja da's lastig dat wakker maken geen succes is. Maar met je aangepaste schema zit je overdag nog steeds maar op 3 flessen (08.30, 13.00, 18.30). Ik vind dat wel erg weinig en dat is denk ik ook de reden dat hij 's nachts komt voor een voeding.

Misschien dat je zijn schema iets aan kan passen en meer voedingsmomenten op een dag inlast, zodat je overdag op 4 voedingen uitkomt. Dus bijvoorbeeld:

08.30 180/6 met pap
    10.00 fruithap (ca.120ml)
    12.30 180/6 (waarvan hij vaak maar 120 opdrinkt)
    16.30 180/6
    18.00 warm eten (ca180ml)
    19.30 180/6

Als hij straks tussen de middag brood gaat eten kun je de fles van 16.30 uur laten vallen en hiervoor in de plaats een tussendoortje (rijstewafeltje oid) en water/thee/roosvicee gaan geven.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dan gaat hij wel erg vroeg de nacht in zeg. Hier gingen ze op die leeftijd gelijk met ons naar bed, dus rond 22 uur.

8. Eiland

Eiland Actief lid

22 jul 2011
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoals ik zei hebben we geprobeerd een fles extra overdag, maar die wou hij niet, Hij kreeg na zijn middag slaapje een fles om ongeveer 1600 uur maar die wou hij niet, maar een paar slokken dus dat had geen zin.
    Hij wil gewoon niet meer flessen drinken, en ook niet meer ml per fles..
    En als we zijn hapje warm eten om 1800 uur doen, drinkt hij zijn fles daarna niet meer omdat hij dan vol zit..
    En in jou lijst staan 19.30 nog een fles, maar ja dan ligt hij in bed dus dat kan ook niet..

9. Eiland

Eiland Actief lid

22 jul 2011
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja deze meneer niet. Die is rond 1900 uur helemaal dwars af

10. Amethist

Tja, dan lijkt het erop dat er niks anders op zit dan die fles 's nachts te blijven geven. Drie flessen per 24 uur is gewoon te weinig op deze leeftijd en als het schema overdag aanpassen niet gaat dan houdt het op denk ik.

En ja, ik snap dat hij normaal om 19.00 uur in bed ligt, maar misschien dat je dus ook met zijn slaapjes wat kan schuiven. Mijn zoontje slaapt met het schema dat ik eerder plaatste op ongeveer deze momenten/tijden:

09.30 - 11.30
    13.00 - 15.30
    17.30/17.45 - 18.30 (beetje afhankelijk van hoe laat hij zijn groente krijgt)
    en dan vanaf ca. 20.00 heel de nacht

11. Eiland

Eiland Actief lid

22 jul 2011
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja idd ik denk dat je gelijk hebt.
    Nou dan blijven we het gewoon zo doen. Is ook geen probleem..

12. Eiland

Eiland Actief lid

22 jul 2011
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    We zijn woensdag op het CB geweest, en er is ons verteld dat Thijs naar 3 flessen mag omdat hij zo veel fruit en hapje eet.
    We zijn dus nu aan het proberen de flessen op te hogen naar 210?7 maar die drinkt hij echt niet leeg, nog maar 1x gebeurd..

Vannacht heeft meneer zo maar uit het niets de nacht rondgemaakt zonder fles. Hij kreeg gisteravond om 19,30 zijn laatste fles die hij niet leeg dronk, en toen vanmorgen om 07.30 weer...

13. adi

adi Niet meer actief

Ik zou de flessen overdag niet verhogen, hij is bijna 7 maanden nu. Nu is het de bedoeling dat je de bijvoeding verhoogt, boterham gaat geven enz. dan zijn 3 flerssen van 200cc overdag wel voldoende.
    Als hij s nachts komt zou ik dan nog een klein flesje geven.

Vanaf 7mnd kun je dan zoiets doen:

- wakker + fles 200cc + granenpap
    - fruit 1 stuk
    - oefenen met brood + daarna fles 200cc
    - s middags fruithapje, broodkorstje, schaaltje yoghurt oid
    - avondeten met groente/aardappel/rijst/ evt vlees
    - fles 200cc en naar bed

14. Eiland

Eiland Actief lid

22 jul 2011
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor je reactie.

De afgelopen nacht kwam hij wel weer voor een fles.Maar niet zo zeer een nacht fles, maar rond 12 uur, dus dan reken ik dan voor een avond fles. Hij kan de nacht over het algemeen niet rond maken van 19.00 uur tot 08.00 uur, terwijl de vrouw van het cb zei dat dat niet te lang is voor zijn leeftijd..
    Het is idd wel een idee om een kleinere nacht/late avondfles te geven om hem ervan te ontwennen.

Als hij naar 3 flessen van 200cc gaat, moet hij er wel water oid bij drinken overdag lijkt me? we proberen sinds een paar weken een antilek, en dat weet hij ook wel hoe dat werkt, maar hij heeft last van de tandjes dus hij vind het lekkerder om er zijn tandvlees mee te masseren dan te drinken. Hij drinkt hooguit 10cc op een dag daaruit.
    Ik weet dus dat de fruit en groenten hap ook veel vocht bevatten, dus ik denk dat als hij niet drinkt uit te antilek dat hij het dan ook niet nodig heeft, hij weet immers hoe er uit te drinken..

Moeten maar even kijken met die fles, ik vind het ook niet erg als hij nog een late fles wil... En ik wil ook niet dat hij snachts uren wakker ligt te huilen omdat hij honger heeft, Ik neem aan dat hij er op een gegeven moment geen behoefte meer aan zal hebben...

Deel Deze Pagina