Ik las ergens dat je boontjes moet schillen voordat je ze kookt (voor 1e hapjes). Maar lijkt mij zo raar, die kun je toch niet schillen? Ik wil Jille graag binnenkort sperciebonen geven, zelf koken dus, maar moet dat dan op een speciale manier klaargemaakt worden?
Bonen schillen? Nog nooit van gehoord. Ik heb het dus nooit gedaan. Gewoon de puntjes eraf en eventueel de draad eraf trekken.
Tja, op die manier gaan ze natuurlijk nooooit stukjes eten. Nee joh, gewoon wassen, puntjes eraf (mogelijk draad eruit) en koken en dan of Rapley of pureren. Hier worden ze heel lekker gevonden!
Nog nooit van gehoord, ik zou niet weten hoe je sperciebonen moet schillen. Je kunt ze toch gewoon koken en pureren? Dan heb je er echt geen harde stukjes in.
Nee dat snap ik ook niet. Ik stoom ze hier in een rijststoomnetje (scrabbelen iemand? ). Idd eerst eventueel de puntjes er af en de draad er af, al gaat dat makkelijker na het stomen. En dan krijgt ze ze gewoon zo...min of meer rapley (ik doe af en toe een stukje in dr mond terwijl zij dr stoel insmeert met een boon ) Werkt perfect!
schillen!? ben je gek zeg! al ze "ongeschilde" pezzieboontje niet blieft, eet ze maar een wortel, hihihi