vis ziek?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamamadelon, 13 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Hoe is het met de vis?

2. littlewonder23

littlewonder23 Niet meer actief

hoe gaat het met je visje?

3. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    plopje is helaas overleden,vanochtend hing hij bij de plant en bewoog hij niet meer en hij was helemaal verkleurd.
    Dus we hebben hem in de tuin begraven.
    Het was erg druk in de dierenwinkel maar maandag ga ik daar verhaal halen.

:(

4. littlewonder23

littlewonder23 Niet meer actief

aahh :( sterkte.

5. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Ah zielig!

6. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    wat sneu zeg :( helaas zijn vissen snel ziek... vaak door het extreem doorkweken... maar het blijft altijd rot...
    laatst ging ook mijn ancistrus dood... vond ik ook echt erg...
    ok, hij mag niet in een 60cm aqua, maarja... had hem al zo lang...

7. Vagans

Vagans Niet meer actief

Sneu van je visje zeg!

Ik zou nog even goed kijken naar je precieze behuizing (ik weet niet wat je hebt) . Een sluierstaart of goudvis hoort met gemak 35cm en 30 jaar te worden en (zeker de laatste) niet echt geschikt voor een aquarium.

Maar er zijn veel meer leuke vissen! Laat je goed informeren en wees heel eerlijk naar jezelf wat voor huisvesting je kunt bieden!

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust, ik heb 6 jaar in een dierenspeciaalzaak gewerkt en de opleidingen gedaan ;)

8. willow23

willow23 Niet meer actief

mijn goudvisje is ook ziek, en nu was mijn vraag wat is de beste behuising voor een goudvis dan?
    heb hem nu drie maand en gisteren hing hij ineens bovenin de kom, hij leeft nog wel maar hij hangt de hele tijd op zn kop....

groetjes willow

9. Vagans

Vagans Niet meer actief

Sowieso GEEN kom. Door de bolling is de verhouding zuurstof/water niet goed en gaan ze dus bovenin lucht zitte happen.

Eigenlijk is een goudvis enkel geschikt voor een vijver aangezien ze het liefst temperaturen hebben niet boven de 18 graden (dan zetten de meeste mensen de verwarming al aan)

Als je hem toch binnen wilt houden begin met een (voor jou te doen) zo groot mogelijk aquarium met goede filter (het zijn smeerlappen) een schone bodem, zuurstof plantjes en voeg wat waterverbeteraar toe zodat de bak snel vis vriendelijk is.

1/3 van het water kun je wekelijks verversen, niet meer! Anders gooi je ook de goede bacterieen weg!

Niet teveel voeren!

Zo maak je al een beter begin :)

10. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Wij hebben een spongebob aquarium, nu weer ik dus dat die te klein is voor een sluierstaart. Maar voorlopig doen we het daarmee, heb 60 euro uitgegeven aan alles bij elkaar dus heb geen zin om voor weet ik het hoeveel geld een grotere te kopen. In de toekomst zal het denk ik wel moeten overigens. Wat is een goede bodem voor zo n bak?

11. Vagans

Vagans Niet meer actief

O die dingen, ja die heb ik nog verkocht vlak voor ik gestopt ben (was toen een mega aanbiedding haha)

die zijn idd niet het aller best voor een sluier. Je zou het voor het begin kunnen doen maar dan moet je in je achterhoofd houden dat hij eigenlijk niet geschikt is.

Mocht er dan iets mis gaan met de vis zal je de schuld ook heel eerlijk bij jezelf moeten zoeken.

Op zich vinden vissen een zand bodem het fijnst, zeker sluiers willen lekker over de bodem kunnen grazen.

Neem ook zinkende korrels voor voer! Sluiers kunnen nogal snel last krijgen van de zwemblaas als ze teveel lucht happen! En zorg voor verse zuurstof plantjes!

p.s. Je kunt natuurlijk ook voor andere visjes kijken...
    denk aan:

- guppen
    - platy's
    - chinese danio's
    - ruitvlek zalmpjes

suc6!

12. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    goudje is nu dus ook dood.
    heb vanochtend nog spul gekocht omdat hij witte stip had.
    Nou ben ik dus echt pissig op die stomme dierenwinkel. #@$%&
    hoe kan dat nou grrrr

13. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Aah, arme Goudje!

14. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    :d

...

15. Vagans

Vagans Niet meer actief

denk niet dat de schuld bij de dierenwinkel ligt...

16. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Nee denk ik ook niet, was stomme pech. Ze waren nog klein dus aan de ruimte bij mij kon het ook niet liggen. Gelukkig mag m'n zoontje nieuwe uitzoeken maar ga nu niet meer voor sluierstaarten haha;)

17. Vagans

Vagans Niet meer actief

suc6 met de nieuwe bewoners!

Als je weet hoe die dieren tegenwoordig gekweekt en vervoerd worden kun je helaas nagaan waarom er zoveel overlijden :(

Deel Deze Pagina