Eetpatroon baby 10,5 maand, is dit ok?

Discussion in 'Voeding' started by Popsel, Apr 26, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Popsel

Popsel Actief lid

Jun 24, 2007
    281
    0
    0
    Hoi,
    Weet even niet of ik het nu wel goed doe:

Ontbijt: 1-2 boterhammen met halfvolle koude melk
    Tussendoor: fruit
    Lunch: 1-2 boterhammen met halfvolle koude melk
    Tussendoor: soms fruit of koekje: helft van de week zeg maar
    Diner: wat wij eten maar dan zonder toevoegingen / matige hoeveelheid
    Toetje: halfvolle Yoghurt
    Voor het slapen: klein flesje: drinkt ze niet meer van harte

Voorheen luste ze echt alles en van alles ook erg veel: vooral fruit en avondeten. Nu beide stukken minder, alsook de fles. Brood vind ze super lekker.

Hoeveel zuivel moeten ze krijgen op deze leeftijd?
    Vanaf wanneer vit. D druppeltjes?
    Mag de avondfles er al af?
    Geef ik te veel??

Bedankt!

2. Love47

Love47 Actief lid

Sep 24, 2009
    422
    0
    0
    Ziet er volgens mij prima uit!
    Krijgt ze tussen wel wat sap/ water? Dat staat er verder niet bij.
    En ik geloof dat zolang ze 300 ml flesvoeding krijgen ze geen vit. D nodig hebben. Als jouw kleine geen fv meer krijgt heeft ze dat dus nu al nodig.
    Als ze de laatste fles niet meer graag wil, kan je het net zo goed laten vallen denk. Ze geven dit zelf aan, ook wat betreft de hoeveelheid ander voedsel.
    En hoeveel zuivel, ik geloof bij elkaar 300 ml. Maar dit weet ik niet zeker!
    Je geeft volgens mij niet teveel hoor! :)

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Mooi toch?
    Vitamine D moet vanaf het moment dat je minder dan 500cc kunstvoeding geeft.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Prachtig schema. De avondfles hoeft niet als je kindje lekker vaste voeding eet.
    minder dan 500 ml kv? Dan vitamine D bijgeven.
    Aanbevolen hoeveelheid zuivel: 300 - 500 ml
    Verder inderdaad wat te drinken aanbieden (water, thee, diksap)

Het is niet zo raar dat ze wat minder gaat eten. De hardste groei is er even vanaf. Neemt vaak weer even toe wanneer kindjes gaan lopen om daarna weer te stabiliseren.

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Beter zijn volle melkproducten.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zitten meer voedingstoffen in maar het beleid in Nederland is vaak om halfvolle melk te adviseren omdat dit ook thuis gedronken wordt. Ik geef zelf volle melk en volle yoghurt (ondanks het feit dat ik een groot kind heb + 1 curve).

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mij zoon zit tegen de +2 lijn aan, maar ook met zijn lengte, is gewoon een stevig jong, totaal niet dik. Baby's zijn miz nooit te dik en hoeven niet te lijnen. In volle zuivel zitten gewoon meer bouwstoffen en die goede vetten hebben ze gewoon nodig.
    Ik geef volle yoghurt en als er geen moedermelk meer gedronken wordt, zal hij volle melk krijgen. Volle melk is 2x zo vet als halfvolle, maar in dat melkvet zitten wel goede vitamines als A en D.
    Beter is te letten op vet vlees(waar), braadboter/braadvet, vette sauzen, snacks e.d. Die vetten kan een kind beter missen.

8. Popsel

Popsel Actief lid

Jun 24, 2007
    281
    0
    0
    Bedankt voor de reacties!
    Ze krijgt tussendoor ook water, thee en sap aangeboden maar helaas drinkt ze er weinig van. Ze is al zo slim om met haar handje de fles weg te duwen :)
    Maar ik blijf het proberen en in fruit zit ook vocht. Dus soms krijgt ze in de middag nog een stukje fruit ipv koekje.

Ben eigenlijk zelf begonnen met halfvolle melk en flesje voor de nacht met opvolgmelk. Ik zal morgen eens met het CB bellen of het niet te vroeg is. Hadden jullie het anders aangepakt? Ze vind het net zo lekker maar drinkt wel kleinere hoeveelheden ivm ruim ontbijt en lunch

Ben blij dat het schema ok is van ons lekkerbekje ;)

Share This Page