Hallo, Ik ben sinds 3 weken overgestapt op Nestle voeding omdat ik eerder de Kruidvat eigen merk had maar ik had er niet over nagedacht dat ik doordeweeks zonder auto zit en dus afhankelijk van anderen ben m.b.t. babyvoeding halen en Nestle verkopen ze hier gewoon in de supermarkt. Maar nou merk ik dat ons meisje heeeel veel moeite heb weer met haar ontlasting, ze heb nu voor de laatste keer afgelopen vrijdag ontlasting gehad. Ik wil niet steeds een Klisma gebruiken ivm luie darmpjes. Hebben jullie misschien nog nuttige tips om iets door of met de flesvoeding te doen? Zonder dat ik weer moet overstappen van voeding? En hoe doen jullie het met dit warme weer mbt vocht? Ons meisje wil qua drinken alleen maar haar melk. Geen water, roosvice, thee, helemaal niks.
Je kan wat extra water geven in de voeding zelf, dus beetje verdunnen. Wat druppels olijfolie in haar voeding geven voor de moeizame ontlasting. En liever geen banaan geven nu.
Gewoon in het weekeinde boodschappen doen en Kruidvat kopen. En zorgen dat je altijd een pak op voorraad hebt zodat je door de weeks niet zonder komt te zitten. Je weet toch hoeveel je nodig hebt, dan plan je dat toch gewoon?
Dirksmama, ik weet uit ervaring dat kruidvat het niet altijd heeft staan, en dat is ontzettend vervelend.
Inderdaad pak op voorraad kopen... Neem aan dat ze niet maar 1 pak in de winkel hebben staan?? Dat zie je toch aankomen als ie bijna op is of op dreigt te raken na het weekend? Anders inderdaad extra water toevoegen of wat druppels olijfolie.
Ik zou liever terug gaan naar de voeding waarop mijn kindje het goed doet dan andere dingen toevoegen of te lopen te 'klooien'. Ik doe ipc maar 1x per week boodschappen (tenzij echt nodig) en red het makkelijk. Desnoods haal je in 1 weekend 4 pakken! (Partner 2 en jij 2) dan heb je voorlopig genoeg.