Ik heb vorige week maatjes gegeten (koude haring) van de vismarkt en nou vertelde mijn vk dat dit af te raden is en dat ik dit beter niet had gedaan omdat het nu niet de periode is van verse maatjes ofwel moet ik de vissen goed wassen alvorens ze te eten maar dit heb ik dus niet gedaan. En eigenlijk voelde ik me na het eten van die maatjes slecht in mijn maag... Nou ben ik erg bang... iemand ervaring?
Ik eet ze iedere week, volgens mijn VK is het heel gezond, zo lang ze maar vers zijn en niet voorverpakt :-k ( Zoals b.v bij Appie Heijn ) Ik haal ze bij de visboer hier om de hoek. Volgens mij is het geen probleem hoor
Vreemd dat je VK dat zegt. Is idd erg gezond en bovendien zijn ze gezouten dus ander verhaal. En het verschil tussen vers en uit de diepvries is natuurlijk niet zo groot ... Wel het beste om ze te kopen bij de tent met grote omloopsnelheid zodat ze nog niet zo lang liggen. Geen zorgen dus, lekker van genieten is harstikke gezond voor jou en voor je kindje!
Als je twijfelt over dit soort dingen kun je altijd even bellen met het voedingscentrum (www.voedingscentrum.nl) ...
hoi ik heb begrepen dat je voorverpakte vis, zoals gerookte zalm, paling en haring uit de supermarkt moet vermijden. onlangs stond er nog een heel artikel van in de krant. er zitten heel veel baccterieen in die spontane abortus kunnen veroorzaken. verse vis bij de visboer is goed, vette vis is goed. zelf ben ik geen voorstander van rauwe vis als makreel en haring (wel erg lekker) want wat is vers? laatst was bij de consumentenbond op tv dat de vis bij de visboer ook niet dagvers is. sowieso duurt het twee dagen na vangst voor het in de winkel ligt en ik denk dat het daar dan ook weer even ligt voor je het koopt. normaal maakt dat niet uit, volgens mij kan je wel tegen een bacterie meer of minder haha maar nu je zwanger bent niet! schol, zalm, kibbeling e.d. verhit je nog maar goed, dat is mijn mening, je moet natuurlijk zelf beslissen wat je doet groetjessssssss
Pukpuk, op alle mogelijkse sites staat dat je best zoute haring mag hebben wanneer je zwanger bent. Alleen niet de voorverpakte. Dus ik denk dat het echt allemaal wel mee zal vallen. En dat niet iedere viswinkel even zorgvuldig om gaat met zijn producten, dat geloof ik wel. Maar als je echt geen zoute haring zou mogen als zwangere zijnde denk ik dat dat overal wel vermeld zou worden toch? Geen reden tot ongerustheid
ik heb zelf gerooktezalm gegeten . in paniek belde ik verlos ,dis heeft me gelijk gerust gesteld dat zo lang niet vaak deed echt niet erg was ook heb ik 2 weken geleden zureharing van supermakt gekocht ,en at en at ,dacht oei jeejte dat is ook niet goed misschien ,maar ja ik had al gegeten en heb me niet slecht gevoeld ofzo ,.,niet vaak eten is de boodschap ,zo at en toe vooral dingen per ongeluk eten ,is niet erg