Aah, mijn darmen!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door tinkerbel, 29 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Ik word echt helemaal gek van mijn darmen!

Gisteren nog diaree en de volgende dag zit het finaal vast.
    Bah! Elke keer die krampen in mijn buik, denk steeds dat het mis gaat maar dan hoor ik na een tijdje mijn darmen borrelen en dan denk aha!
    Ik drink al elke dag Yakult,

Maar iemand misschien nog wat tips voor een regelmatige stoelgang?

Gr, Tinkerbel.

2. esther79

esther79 Actief lid

4 mrt 2007
    146
    0
    0
    ziekenverzorgende
    hellevoetsluis
    Erg he die darmkrampen! Ook ik heb al een paar keer in tranen gezeten omdat ik dacht dat het mis ging..maar dat het inderdaad ook m'n darmen bleken te zijn..
    Ook steeds verstopping-diarree enz.

Ik eet nu sinds een week of 2 Activia, die yoghurt en ik moet zeggen dat het nu heel goed gaat sinds een paar dagen. Elke dag wel ontlasting, en veel minder pijn als voorheen..

Is te proberen toch? Sterkte!

3. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    nou ik sta voor alles open, ga het zeker proberen.

Dank je wel.

4. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    veel drinken en vezelrijk eten!
    Het is irritant idd, ik heb het ook.

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Nou, ik vrat vanalles waar een normaal persoon van compleet leeg zou lopen, verse pruimen, gedroogde pruimen, ontbijtkoek, 4 activia's ofzo per dag enz.

6. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Actimel (die kleine drankjes) die vind ik ook wel fijn ;)

7. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Ik heb tarwezemelen bij de reformwinkel gehaald en geprobeerd veel water te blijven drinken. Het werkt!

Amber

8. Danique

Danique Bekend lid

19 nov 2006
    572
    0
    0
    Iedere ochtend een glas lauwwarm water drinken wil ook nog wel eens helpen.

9. Diaantje78

Diaantje78 Niet meer actief

Ik had in het begin ook erg last van mijn darmen. Ik ben toen begonnen met actimel en een bord brinta afgewisseld met yoghurt en cruesli en het heeft bij mij enorm geholpen.

10. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    bedankt allemaal voor de tips.

11. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik heb dus altijd last van mijn darmen en niks hielp totdat ik activia ging gebruiken.
    Het helpt super goed!

12. pollywol

pollywol Actief lid

14 aug 2007
    264
    0
    0
    Roosvicee laxo. 1 glaasje per dag en dat doet echt wonderen!

13. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    elke dag beginnen met een glas lauw warm water

14. Hanane

Hanane Lid

18 mrt 2007
    25
    0
    0
    Ik heb ook zo een last van me darmen. Ik moet ook wat gaan proberen. Heb er ook echt pijnlijke krampen van.

15. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.087
    1.069
    113
    Had vannacht de hele tijd enorm pijnlijke krampen.
    Mensenlief, wat ben ik daarvan geschrokken. Dacht echt dat het fout zou gaan...
    Maar waren dus ook m'n darmen. :(

16. Baraniel

Baraniel Lid

13 sep 2007
    5
    0
    0
    Hondentrainster
    Ben net 5 weken en weet het pas sinds dinsdagavond :D . Maar vanaf die maandag ontzettend veel last van mijn darmen ook. Obstipatie, kramp, gas... En soms steken en trekkende pijn in mijn zij. Ik zag hier echter supergoede tips, die ik allemaal zeker ga uitproberen. Vandaag naar mijn HA geweest om te melden dat ik zwanger ben en ook over mijn darmen verteld. Dus voor vandaag ben ik weer gesrust ;). Maar ik merk wel dat het best wel spanning geeft (natuurlijk voelt het allesbehalve fijn, maar het is ook nog zo pril...). Ik kreeg van mijn HA overigens ook iets op wat je bij de drogist kunt krijgen voor je darmen ,maar chaootje als ik ben :oops:, ik moet dat papiertje waar het opstaat even opzoeken. I'll let you know ;).

17. Lady C

Lady C Bekend lid

19 jan 2007
    516
    1
    18
    Ik ben vrij snel in m'n zwangerschap begonnen met 1 activia yoghurtje (wel eentje met vezels) en daar cruesli in gegooid. Dit eet ik nog elke dag en ik moet zeggen dat ik hiermee m'n ontlasting redelijk goed onder controle heb. En als dit niet genoeg is eet ik nog een bakje gewone yoghurt met brinta en evt. cruesli. Succes met het vinden van jouw oplossing.

18. Kimmies

Kimmies Actief lid

9 mrt 2007
    205
    0
    0
    Ik doe ook even mijn klaagzang :)

Ik heb nooit last van mijn darmen en winderigheid; nu des te meer......

Stoelgang gaat ook minder, maar ik gebruik al sinds het begin van de zwangerschap 1 keer per dag herbalife shake en de vezeltabletten (3x per dag) en dat gaat prima.
    Maar gisteravond een klein bakje erwtensoep gehad (s avonds eet ik ook al veeeeel minder) en ik werd vanacht wakker met zere onderbuik en onderrug.....
    Ik dacht wat nu... Maar na een paar flinke "uitlatingen " haha, was het over. Nu nog wel gammel, maar net een cracker met kaas gehad en merk dat het nu weer beter gaat.....

Tis allemaal wat.

19. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Ik heb spastische darmen dus had altijd al snel last. Maar nu sinds in zwanger ben helemaal! Dacht ook al een paar keer dat het mis ging omdat het zo'n pijn deed in mn buik maar volgens de VK toch mn darmen. Die kunnen dan weer de baarmoeder prikkelen. VK raadde me aan om veel dadels en gedroogde abrikozen te eten! Zit ook veel ijzer in dus meteen 2 vliegen in een klap. Ik moet zeggen het helpt wel! Verder idd. veel water drinken en veel fruit eten...

Deel Deze Pagina