gekatnapped

Discussie in 'De lounge' gestart door Sjalou, 22 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Hai allemaal,

Vandaag zoiets vreemds meegemaakt, mijn vriend was de voortuin aan het doen en ik zat samen met de honden en 1 van de katten (Mellow) erbij tekletsen.

We hebben 3 katten 1 daar van is dus onze Mellow een dikke jeweet wel kater, sinds een maand of 2 gaat hij sochtends vroeg zodra wij wakker zijn (uurtje of 7) naar buiten om vervolgens savonds er pas tegen 12en weer in te komen en hij wil dan ook niks, niet eten, drinken of wat dan ook alleen knuffen met de honden, meneer werd wel telkens dikker en is nu echt DIK, dit vonden we al vreemd en hadden zoiets die jat ergens brokken weg of krijgt ze.

Nou wij dus bezigs in de voortuin, fietste er een man voorbij en zat al te kijken en helemaal verkeerd om op zijn fiets, ik dacht het zal.
    Toen keerde hij om en kwam terug, en vroeg is die zwart/witte kat van jullie?Ik zeg ja die is van ons.
    Ooh zegt hij maar die geef ik al een hele tijd 2 x per dag vlees te eten en heb hem ook al een naam gegeven.
    Ik zeg ja maar dat leuk en aardig maar wil ik niet hebben, hij zegt ja want er loopt nog een zwart met witte kat en dat is zijn moeder.
    Ehm nee dat is zijn moeder niet, zijn moeder is een schildpad pers en woont achter in Groningen zeg ik, waarop hij antwoorde oooh maar het is dus wel een zwerver.
    Nee meneer hij woont hier, heb hem gekocht toen hij kitten was en zoals u ziet is hij gezond, glanst en is dik zat.
    Ja dit was dan ook zo maar hij hoopte dat hij nog wel eens terug kwam, ik wil dit niet, het is onze Mellow, hij heeft zelf 2 katten en ik zou dit ook nooit doen.
    Ook als ik een kat niet ken ga ik hem niet lokken met vlees of binnenhalen, zou eerst kijken van wie die is en briefjes enz ophangen

Sorry voor het lange verhaal maar ben gewoon bang dat we onze Mellow straks kwijt zijn, durf hem nu niet goed naar buiten te doen, maar zijn hele leven binnen kan niet pfff erg lastig allemaal dus,

Groetjes

2. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Binnen houden??

3. Smnee

Smnee Niet meer actief

Een tijdje binnenhouden? Als de man de kat lokt, en die blijft maar komen dan stopt het niet.
    Heb je hem wel gechipt? Anders zou ik dat wel zo snel mogelijk doen! Irritante man zeg, kan daar met de kop niet bij!

Wij hebben een grijze kater, en een straatje verderop is iemand een grijze poes kwijt. Nu trekt onze kater zoveel aandacht, heb hem maar een bandje gekocht. Ik ben zo bang dat ze hem eens meenemen en dat ik hem dan kwijt ben.

4. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Onze buren doen dit ook. Eerst met onze kat, die heeft zijn plek hier gelukkig weer gevonden maar inmiddels hebben ze 3 nieuwe slachtoffers. Super irritant!

5. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    bizar zeg :(
    dat van dat chippen is een goed idee..
    zou proberen hem een tijdje binnen te houden idd.. maar dat is lang niet zo makkelijk natuurlijk..

6. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Wij hebben dat ook eens gehad met onze overbuurvrouw. Zij bleef een van onze katten eten geven, liet hem binnen. Zodra zij thuiskwam, kwam onze kat aan aanlopen voor eten. Alsof hij bij ons nooit wat kreeg;)
    Op een avond riepen wij onze kat, hij kwam en zij zag dat.... Komt ze een paar dagen later aan de deur, of zij hem mocht adopteren, hij zat toch altijd bij hun:$... Ja vind je het gek als je hem eten geeft! Duidelijk gemaakt dat wij het niet willen hebben en uiteindelijk is ze ermee opgehouden. Nu heeft ze een hond:(

7. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Dat is het probleem, Mellow is een kat die heel graag buiten is.
    Binnen houden is geen optie, hij schreeuwt alles bij elkaar naar een paar dagen.
    Maar ik vind gewoon dat het ook niet hoeft, koop zelf dan een kat, ik snap dat gewoon niet dat je zomaar een kat gaat voeren en binnen halen.
    Bedoel hij had even in de straat kunnen vragen bij wij hij hoorde(iedereen kent Mellow loopt vaak mee met de honden) of hang briefjes op maar hem zondrr iets ook nog een naam geven, sorry schiet me verkeerd.
    Ben ondanks de hormoontjes redelijk netjes gebleven en bedankt voor het vlees maar heb heel duidelijk gemaakt dat het ONZE Mellow is, WIJ hem voeren en hij hier hoort en ik echt boos word als hij dit blijft doen.

8. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Tuin dichtmaken dat die kat er niet uit kan.. Kan hij toch naar buiten maar niet meer weg..

9. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik vind je titel en beetje overdreven. Hij houdt de kat tocht niet tegen zijn wel vast? Ik vind het eerlijk gezegd wel lief dat die man en kat te eten heeft waarvan hij denkt dat het een zwervertje is. Heeft hij ook geen bandje om?
    Anders aan een tuigje in de tuin?

Zelf baal ik altijd van die lopende katten. Mijn tuin ligt steeds onder de kattenpoep een mijn dochtertje heeft in het gras nu al twee keer met haar voetjes in een drol gestaan.

10. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Lees dus dat er meer van zulke mensen onbegrijpelijk

11. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Ik zou de man zowizo wel bedanken want stel iemand is echt zijn kat kwijt en die zwerft ben je blij dat hij eten geeft .

En als je het risico minder groot zou willen maken dat hij je kat lokt had je misschien beter kunnen zeggen dat hij de kat best nog mag aaien enzo maar hij geen eten mag , met bijvoorbeeld een smoes dat hij er diarree van krijgt

12. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Stom he dat zulke mensen zomaar je kat proberen in te pikken!
    Ik word er ookaltijd boos om!
    Onze ene kat heeft wel 4 adresjes in de buurt waar hij te eten krijgt.
    Een oud stel heeft hem zelfs al een ander naam gegeven...
    En de buren naast ons zijn wel eens aan de deur geweest dat onze kat daar steeds zat. Mijn antwoord: voeren jullie hem dan? Ja...
    Vind je het gek dat hij dan steeds terug komt...

13. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Zo zijn wij onze afgekeurde pers kwijtgeraakt. Rond de geboorte van Jorja was ie ineens spoorloos na een onweersbui en 'n week of 2 later kwam ie weer terug. Helemaal gekamd en verzorgd. Later was ie weer verdwenen, geen idee waar hij gebleven is.

14. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Pfff wat een kansloos figuur.. :(

15. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Ehm bedanken???Waarom??Hij had eerst rondkunnen vragen/ naar de dierenarts/ briefjes ophangen dan had hij binnen 5 min geweten van wie Mellow was
    Sorry omgekeerde wereld hoor, zelfde ik sta ergens in kassarij, help iemand inpakken en vraag er daarna 10 euro voor.
    Heb bedankt voor het vlees en dat vind ik nog aardig van mezelf.
    Maar goed zo zie ik het is mijn mening en een ander ziet dat anders gelukkig anders hadden we maar een saaie bedoeling, als ze maar van me dieren afblijven haha

16. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

wat een idiote mensen die zoiet doen....:$

17. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Lekker binnen houden. Hier komen ook wel is poezen binnen gelopen die niet van ons zijn en hen standaard wat lekkers liggen voor ze. Moet je je beesten maar bijhouden. Straat katten zijn helaas vaak wel zwervers en ben blij dat er mensen zijn zoals hem die ze dan wat lekkers geeft

18. Amethist

Amethist Niet meer actief

Maar wie zegt dat hij de kat gelokt heeft? Misschien kwam de kat wel bij hem aanlopen en dat hij dat het een zwerver was en heeft hem zodoende te eten gegeven. Wij hebben dat ook eens bij 1 van onze katten gehad. Die werd almaar dikker en kwam steeds minder thuis tot hij op een gegeven moment helemaal niet meer thuis kwam. Toen ben ik flyers in de buurt door de bussen gaan doen en daar kwam dus een reactie op. Een superlieve meid die dacht dat het een zwerver was omdat hij zomaar bij haar binnen kwam en hem dus ook eten ging geven. Nadat wij elkaar gesproken hebben heeft ze hem niet meer gevoerd als hij bij haar kwam, maar ik zie hem daar nog steeds vaak voor de deur of in de tuin liggen. Hij vindt het gewoon een lekker plekje denk ik.

19. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik ben het eens dat je katten die niet van jou zijn niet moet voeren. Maar als ze geen bandje om hebben maakt dat het natuurlijk lastig te bepalen.
    En eerlijk, ik vind dieren best gezellig maar als ik continue en kat van een ander in mijn tuin heb word ik daar niet vrolijk van.
    Ik vind het eigenlijk best vreemd dat jouw kat anderen tot '' last'' is (de meeste katten die buiten komen doen hun behoeftes nog zelden in de kattenbak) en boos wordt als hij dan bij een ander aanloopt.

20. reusje

reusje Actief lid

28 jul 2008
    176
    0
    0
    Kat binnen houden ...en anders niet klagen andere mensen hebben overlast van jou kat... Dus ja als er dan iemand eten gaat geven kun je diegene er ook niet op aan kijken.... Ik word gek van alle "vreemde" katten in mijn tuin... (En ja ik ben een groot dierenliefhebber)

Deel Deze Pagina