Ik ben om 10.47 uur poliklinisch bevallen, mijn vriend en moeder waren erbij. Persoonlijk vond ik het heel fijn dat mijn moeder bij de bevalling was. Ongeveer een uur later kwamen mijn vader, schoonouders en schoonzus ook langs. Ze wilde de kleine gelijk vasthouden. Ongeveer een half uur later mocht ik naar huis toe. Eenmaal thuis vond ik het allemaal erg hectisch! Iedereen was naar ons huis gereden en op het moment dat wij net thuis waren kwam ook de kraamverzorgster binnen. Door de drukte in huis hebben we in eerste instantie niet goed kennis kunnen maken. Na een tijdje toen ik aangaf dat ik moe was is iedereen gegaan. Nu ben ik zwanger van de 2de en ik kijk niet met een fijn gevoel terug op de eerste uren na de bevalling. Hier heb ik het ook al met mijn vriend over gehad! Deze keer wil ik meer rust na de bevalling. Als alles goed blijft gaan wil ik deze keer thuis bevallen en zal mijn moeder ook weer bij ons thuis zijn zodat ze weer bij de bevalling kan zijn en onze zoon in de gaten kan houden. We willen graag dat onze zoon na de geboorte als eerste kennis kan maken met zijn broertje. Vervolgens willen we eerst een paar uur als gezin doorbrengen en mogen daarna onze beide ouders, broers en zussen langs komen. Deze keer wel korter dan de vorige keer! Ook mogen ze de baby even vast houden en dan weer terug naar papa of mama. Vorige keer moesten we erg lang "wachten" tot we de kleine terug kregen. Deze keer zullen wij dus duidelijker aangeven wat wij willen! Door de eerste bevalling weten we nu wat we wel fijn vinden en wat niet. Succes met het maken van je beslissing! De enige tip die ik je kan geven is doe waar jij je goed bij voelt!
Dank jullie voor de verhalen,ik blijf bij m'n standpunt en we gaan eerst lekker kennismaken met elkaar en dan zien we t wel. Ik kan daar pas over besluiten als de kleine er is ,maar denk dat we er flink wat tijd tussen laten zitten eer we mensen gaan bellen oid.
Wij hadden van tevoren een paar dingen afgesproken met elkaar en hebben ons daar eigenlijk aan gehouden. Ik ben het ziekenhuis bevallen en mocht vrij snel naar huis. Wij hebben in het ziekenhuis niemand gebeld. Even tot ons zelf komen en proberen te beseffen dat onze zoon er nu echt was. Toen we thuis waren en de kraamzorg onderweg was hebben we onze ouders en broers/zussen gebeld. Mijn ouders 's middags rond 15.00 uur gekomen en ging tegen 17:00 uur weer weg. Mijn vriend zijn familie is rond etenstijd gekomen, hadden ook eten mee zodat we nergens aan hoefden te denken. De dag daarna is een bevriend stel op bezoek geweest. Daarna twee dagen niemand. Pas aan het einde van die dag zijn we vrienden op de hoogte gaan brengen. En vanaf die dag weer elke dag 1 a 2 stellen/broers/zussen. Het was heerlijk rustig en overzichtelijk en vooral erg gezellig. Maar, wij hadden een belachelijk zoete baby. Dus dan zit je zelf ook relaxt. Met een kindje wat veel huilt of wat meer moeite heeft met drukte hadden we nog meer rust ingebouwd. Overigens is mijn lief 3 weken vrij geweest.. Ik kon dus echt bijkomen die eerste periode. Succes met de laatste loodjes en ik hoop dat je een fantastische kraamtijd hebt!
Ik ben om 1:11 uur ('s nachts) bevallen en stond er van te kijken dat de verpleegkundige vroeg of er bezoek kwam. Na 15 uur bevallen en een keizersnede wilde ik maar één ding: slapen. Daarnaast hadden mijn man en ik afgesproken dat als ik 's nachts zou bevallen we pas de volgende ochtend de familie zouden bellen. We hebben om 8:00 uur gebeld en vanaf 10:00 uur waren ze welkom. Dan kon ik eerst douchen en de baby voeden. Ik vond het heel fijn op deze manier. Doe vooral waar jullie je fijn bij voelen. Je opdringerige schoonouders hebben hier geen zeggenschap in. Gewoon pas bellen als jullie eraan toe zijn want waarschijnlijk staan ze direct na je telefoontje aan je bed.
Ik ben 21.30u bevallen, dochterlief moest direct mee naar de reanimatiekamer, heb om 22.10 mijn ouders gebeld, schoonouders rond 22.30u. Mijn ouders zijn de volgende ochtend even geweest, schoonouders 's middags. Zelf had ik mijn dochter pas 3,5 uur na de bevalling gezien. Duurde erg lang voordat ze me kwamen halen en naar de couv brachten. Bij een volgende wil ik eerst van ons nieuwe gezinnetje genieten. Of de opa's en oma's diezelfde dag nog komen is afhankelijk van het tijdstip waarop ik beval. Als alles goed was gegaan met mijn dochter, had ik ze ook niet direct op kraamvisite willen hebben, ik denk dat ik dan ook de volgende ochtend had gezegd.
Ik dacht dat ik een dag zou willen wachten, maar uiteindelijk vond ik het fijn dat de naaste familie direct die dag al even kwam kijken. Het leek mij namelijk allemaal zo zwaar dat ik me niet kon voorstellen dat ik nog trek in bezoek zou hebben, maar uiteindelijk waren we zo blij en trots dat we meer mensen nodig hadden om het mee te delen. Wij hadden in ieder geval van tevoren bedacht dat we het zelf in handen hadden, want wij waren degenen die met het nieuws zouden bellen en we hadden het ook nog even voor ons kunnen houden als we dat wilden.
Hier een zeer betrokken sm. Wil niet zeggen opdringerig maar het komt soms wel in die richting We hebben van te voren gezegd dat wij niet zouden bellen als de bevalling begonnen was. Ook zouden we 's nachts niet bellen. Telefonisch contact hebben we in de laatste week ook geminimaliseerd. Sm zou er nl gelijk allemaal gedachtes bij hebben als ik niet op neem Uiteindelijk op zaterdagmiddag veel app contact gehad met szus en smoeder. Zaterdagavond is dl om 23.00 uur geboren. Helaas naar het ziekenhuis om te hechten. Om 5.30 waren we thuis. Rond 9 uur hebben we ouders en souders gebeld en voor de broers en zussen het in familie app gezet. Ouders en s ouders zijn rond 16.00 even langs gekomen.
Omdat ik onverwacht een hele zware bevalling heb gehad, waren mijn ouders, schoonmoeder en schoonzus in het ziekenhuis. Om 22:16 uur is onze dochter geboren, daarna werd ik gehecht (keizersnede) en hebben we samen wat tijd doorgebracht. Al vrij snel gaf ik aan dat ze wel binnen mochten komen, zij hadden ook enorm in de stress gezeten. Ze keken ook echt het eerst naar mijn man en mijzelf en daarna pas naar de kleine. Overigens heeft de eerste dagen niemand haar vast gehouden, ik liet haar echt niet los, gelukkig begreep iedereen dat. Nu zijn we daar overigens erg makkelijk in, (bijna iedereen mag haar knuffelen De volgende dag kwamen onze broers en zussen, die waren ook vreselijk ongerust en wilden ons ook zo snel mogelijk zien (en wij hun ook en wilden graag met onze kleine meid showen!). Verder zijn we pas vorige week ofzo begonnen met 'echte' kraamvisite. Daarvoor zijn alleen echt naaste vrienden en naaste familie geweest. Nu komen er ook collega's, buren en kennissen. Nu is het ook wat drukker, hiervoor plande ik maximaal 3 bezoekjes per week. Als er ooit een volgende mag komen, dan zou ik het absoluut weer zo doen!
Ik zou poliklinisch bevallen maar ben thuis bevallen 's avonds om 21.13 toen ik weer op de klok keek was het 22.15 en toen zijn wij iedereen gaan bellen (mijn ouders, schoonouders, onze zusjes en mijn beste vriendinnen) mijn ouders kwamen gelijk even langs om 22.45 om kort te spieken. Echt maar een half uur ofzo. De volgende dag kwam de rest. Ik vond het prima zo!
Bij de eerste om 00:04 bevallen. Mijn moeder was erbij. Had een Ks en was pas rond 02:00 op de verloskamer. Toen broer en schoonzus gebeld, die kwamen direct voor 10 minuutjes.. En daarna kwam ex (vader van dochter) met zijn broertje voor een half uurtje. Dit keer in de middag bevallen met een geplande Ks en was rond half 4 op zaal. Daar stond mijn moeder met mijn dochter al te wachten! Daarna volgde snel mijn schoonmoeder, mijn vader en diens vrouw, jongens van mijn vriend, broer en schoonzus, vriendin en dochter... Heerlijk! Maar je moet doen waar je je prettig bij voelt!!
Wij zijn ook eerst naar huis gegaan na de bevallingen en hebben gewoon eerst zelf kennis gemaakt met de kleine spruit. Hier totaal geen probleem met schoonfamilie, die konden gewoon wachten. Alleen mijn moeder kon en wilde niet wachten. Die werd erg opdringerig. (lees;de relatie tussen mij en mijn ma is slecht) dus heb ik de telefoon aan mijn man gegeven en die heeft haar haarfijn uitgelegd dat t onze beslissing is. Ik had op dat moment niet de kracht en zin om daarover in discussie te gaan. Was wel een kleine domper op zon dag. Dus bij komende bevalling bellen we haar wat later. Om gezeik te voorkomen.
Ik ben om 11 uur smorgens bevallen in het ziekenhuis. We hebben na een uurtje ouders en schoonouders gebeld en afgesproken dat we zouden bellen wanneer ze konden komen. Om half 2 smiddags was ik thuis en is mijn moeder en oma even geweest tot de kraamhulp er was. Savonds zijn mijn schoonouders en ouders nog een uurtje geweest. De kleine is niet vastgehouden die dag omdat ik daar zelf moeite mee had. De rest van de kraamweek hebben we bewust geen bezoek gehad zodat we in alle rust konden genieten.. Het is zo'n mooie tijd die nooit meer terug komt. Ik ben erg blij dat de eerste week van ons was.
Mijn ouders zijn direct naar het ziekenhuis gekomen. Vond ik eeg lief en leuk. Ben om 21.15 bevallen en zij waren er rond 22.30. Daarna mee naar huis om middernacht totdat kraamhulp er was. Toen zijn ze weggegaan. De volgende middag is mijn hele directe familie langs geweest. Mijn schoonfamilie na een paar dagen. Die werken 0nregelmatig en wilden wel samen komen en ze wonen wat verder weg. Ik vond het helemaal prima dat iedereen snel kwam. Was zo super trots op ons ventje. Had teleurgesteld geweest als t niet zo had geweest
Bij de oudste om 5 uur 's middags thuis bevallen en mijn ouders en schoonouders zijn 's avonds geweest en hebben alle 4 de baby vast gehouden. Bij de 2e om 4 uur 's middags in het ziekenhuis bevallen. Mijn ouders waren bij ons thuis om op te passen. Bij thuiskomst de baby laten zien en heeft mijn moeder en smoeder de baby die avond vastgehouden. De opa's niet omdat ze misselijk was. Deze keer gaan we het ongeveer hetzelfde doen.
Ik ben om 21.30 bevallen. Tegen 23u familie gebeld met uitnodiging voor de volgende dag thuis (we bellen wel als we thuis zijn). Vrienden pas de volgende ochtend om 7u geappt! Eerste 3 dagen geen bezoek buiten familie. Gewoon heel duidelijk zeggen hoe je t wil werkt t beste. Tuurlijk willen mensen komen kijken maar ze moeten ook je grenzen accepteren!
1: 11.44 bevallen dmv ks. Smiddags rond de koffie is mams even geweest. Savonds had ik 10 man aan mn bed, buiten manlief om (spijt van!) 2: 7.30 bevallen, rond 11u waren we thuis waar mn zusje was omdat ze op zoon paste. Smiddags zijn mijn ouders geweest, savonds schoonouders 3:savonds bevallen, nog naar huis gegaan. Ma smorgens de kids thuisgebracht. smiddags niks, savonds alleen mijn ouders
Hier kwam, ongeacht het tijdstip, meteen de naaste (schoon) familie en mijn beste vriendin. Voor ons heel vanzelfsprekend en ik had het niet anders gewild. Mijn oudste zus is ook bij 2 van de 4 bevallingen geweest en mijn beste vriendin bij de bevalling van de 3e.
Wij hadden vooraf afgesproken dat alleen naaste familie in het ZH langs mocht komen. Dus ouders, broers en zussen met aanhang en kinderen. Dat doen we dit keer weer, alleen is onze zoon die als eerste kennis mag maken met zijn zusje. Mocht ik snachts bevallen dan brengen we alleen de ouders op de hoogte (schoonouders passen op onze zoon) en bellen we de rest de volgende ochtend en mogen ze ook langskomen als ze willen. Je wil toch pronken met de kleine
Hier ook eerst zelf kennis gemaakt. En onze kleine had moeite met zijn temperatuur, daar waren we zo druk mee, helemaal geen tijd voor visite. Sowieso vond ik dat veel kraamvisite lang bleef hangen. Gewoon tzt kijken waar je je prettig bij voelt. Mensen begrijpen het wel als je het uitlegt. En anders hebben ze eerlijk gezegd pech, het gaat om jullie.
Hier om 19.32 bevallen. Rond 21.00 onze ouders gebeld dat ze rond 21.30 in de hal van het ziekenhuis ml zullen zien.. dat werd uiteindelijk rond 22.00. Toen hebben onze ouders een kwartiertje bij ons op de kamer geweest om de nieuwe aanwinst te bewonderen. De volgende dag kwamen ze bij ons thuis beschuit met muisjes eten samen met 1 broer van me. De rest van de week hebben we geen bezoek gehad. Wilde we niet vanwege dat zl door bezoek overprikkeld raakte. En eerlijk gezegd, ik vond het heerlijk om op 1 uurtje bezoek na de hele kraamweek te kunnen genieten samen met ml. Zou het zo nog een keer willen doen.