Visite en kadootjes...

Discussion in 'De lounge' started by Lief of Stoer, Jun 15, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kim11

Kim11 VIP lid

Mar 23, 2011
    5,960
    178
    63
    Het zou mij mn zenuwen niet waard zijn.

Cadeautjes? Gewoon afblijven. Vraag maar aan mijn zoon als je eraan wilt zitten.

Pies en poep op de grond? Zou de ouders even aantikken.. He kijk eens.. Die zouden dan spontaan een dwijl vragen lijkt mij. Verder niet druk over maken.

Zonde van je zenuwen.

2. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Inderdaad gebrek aan opvoeding. ;) Alleen die plakhandjes, dat hoort erbij, maar voor de rest gewoon onbeschoft. Van die ouders dan natuurlijk, zij moeten ingrijpen en opruimen als hun kroost overal aanzit zonder te vragen en de boel loopt onder te piesen en poepen. Gatverdamme. :(

3. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,269
    6,800
    113
    Ja maar kom op...

Een ongelukje van een 2 jarige...dat is heus niet door de hele kamer heen..

:D

Klein kindje met een beetje plas...boehoe

4. KimK

KimK Niet meer actief

Ik begrijp dat jij het echt heel normaal vindt om de poep en plas van andere kinderen op te ruimen omdat de ouders dat niet willen doen? Nou ik niet. Ik zou die ouders echt een dweil in de handen duwen. Ik ga die zooi van een ander kind dus niet opruimen.

5. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

Jun 5, 2013
    7,027
    551
    113
    Maar waar staat dat ts de poep en pis heeft moeten opruimen. nergens. dus die ouders hebbend dat misschien wel ook gewoon gedaan;)

6. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

bleg lijkt me supervervelend!!
    Als mijn kinderen iets hebben gegeten maak ik hun handjes schoon met van die snoetendoekjes. Vooral bij een ander zou ik als moeder zijnde daar erg op toezien dat ze niets vies maken.
    en dan nog zindelijkheidstraining geven op verjaardagsvisite, wel raar...
    en nee.. spelen met de kadootjes van de jarige dat doe je niet. Dat leer je je kind dat het niet mag, en anders vraag je of het mag!

7. Kim11

Kim11 VIP lid

Mar 23, 2011
    5,960
    178
    63
    Dat zou ook wel zo normaal zijn. Ongelukje kan gebeuren inderdaad. Al zou ik het zelf ook niet leuk vinden. Maar of ik er een probleem van zou maken? Nee.

En de rest van de problemen zijn gewoon dingen die onstaan als er niemand oplet. Bij mij heeft er nog nooit iemand cake in de hoek gedaan en zn vieze vingers afgesmeerd aan de gordijnen hoor. Als kinderen hier cake eten doen ze dat aan tafel, en als ze klaar zijn, doekje langs de handjes. Je mag best wat regeltjes invoeren hoor. Niemand die dat vervelend vind. Ik denk dat kinderen het juist misschien wel prettig vinden.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,269
    6,800
    113
    Nou...als ik het zie wil ik dat best doen...waarom niet. Kindje is nog niet zindelijk...dat is helemaal niet erg.

Er was hier laatst een vriendje van onze zoon die per ongeluk in de broek poepte ( 3 jaar)

En dat was ook nog eens heel veel.

Toen heb ik een nieuw setje kleren neergelegd en de moeder de gelegenheid gegeven om haar kindje even in bad af te spoelen...

En als de moeder er niet was geweest had ik hem gewoon verschoont.

Sorry maar ik vind de meesten hier zelf ongemanierd. Ongastvrij en ongemanierd.

Als jij niet eens kinderen in huis wilt die eventueel een ongelukje kunnen krijgen? Of wilt helpen als het mis gaat... :(

En jullie zijn ook moeders? ;)

9. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Toen hier een vriendje van mijn zoontje speelde en in zijn broek poepte, heb ik hem met alle liefde verschoond. Geen probleem. Het gaat hier erom dat op een verjaardag een kind van 2 de luier wordt afgedaan en alles onderpoept en plast waar andere kinderen ook (doorheen) spelen. Ik bekijk het vanuit mijn eigen situatie en dan komen er veel kinderen en mensen in een kleine ruimte. Er is een verschil tussen normaal en asociaal. en je laatste opmerking vind ik echt een rotopmerking.

10. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

Jan 30, 2014
    2,334
    258
    83
    Precies dit ik zou hier ook niet zo moeilijk in zijn. En voor de rest heeft gewoon te maken met wat regeltjes opstellen in je huis. Dan is er duidelijkheid voor de kids en hoef he je niet te ergeren.

11. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Dit en het totaal plaatje zoals TS dat schetst. (Ik heb zo vaak andere kindjes verschoond bij ons thuis als de ouders er niet waren of om te helpen als ze bvb onder de stront zaten.) 'Baldadig, niet luisteren, overal knoeien en overal aanzitten.' Ik zou dan toch echt beter op mijn kinderen letten en corrigeren waar nodig, sorry hoor. Ze klinken als een stelletje losgeslagen onopgevoede ettertjes, maar ik kan natuurlijk alleen afgaan op OP van TS. ;)

12. KimK

KimK Niet meer actief

Dit dus. Ik zou dit dus ook niet willen. Vieze handjes ja duh het zijn kinderen. De rest? Nee vind ik niet kunnen.

13. tuc

tuc Niet meer actief

Ik denk dat het eerder een totaal plaatje is...het klinkt als grote chaos zoals ts beschrijft...

en verder lees ik dat sommigen vinden dat ts duidelijk had moeten aangeven dat ze van de kado's af hadden moeten blijven...uhhh nee dus. De ouders van die kinderen moeten dan in actie komen. Ik merk steeds vaker dat van de gastvrouw verwacht wordt dat zij ook de opvoedkundige rol op zich neemt..het is immers haar huis. Nou echt niet mee eens dat verwacht ik van de ouders van de kinderen. Op een verjaardag of visite zit ik zelf bovenop mijn kinderen om te kijken of alles goed gaat. Ik zorg er dus voor dat zij niet aan de kado's van de jarige zitten en dat zij gaan zitten als ze iets eten of drinken en als ze om de 1 of andere reden plakhandjes hebben poets ik die af.

14. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Om dit alles te voorkomen worden hier de cadeautjes ook niet uitgepakt waar neefje en nichtje bijzijn. Vond het al erg genoeg dat neefje vorig jaar zoonlief zijn pakjes opendeed. Manlief durfde niks te zeggen, ik was even op toilet. Doe je toch niet??

15. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Yep. En dus toch weer (een gebrek aan) opvoeding. Mijn definitie van opvoeding tenminste. ;)

16. tuc

tuc Niet meer actief

Ja mijn definitie ook..merk het zelf ook steeds op verjaardagen en visites en ook in speeltuinen. Zit mijn dochter in de speeltuin met een ander (onbekend) kindje en ze doet wat kattig dus ik zeg daar wat van. Vervolgens doet dat meisje net zo..nou ik verwacht dan dus dat die moeder ook wat zegt..nee hoor. En mijn dochter kijkt mij dan vervolgens aan van: "mag zij dat wel". Ik voel mij eigenlijk ook niet geroepen om dat kindje te corrigeren, maar toen gebeurde het een tweede keer en dan doe ik het toch maar..ook al voel ik mij er vervelend bij...ik wil niet dat mijn dochter het gevoel heeft dat zij alleen gecorrigeerd wordt

17. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

Dec 17, 2013
    1,326
    0
    0

Ts heeft heel duidelijk en meerdere malen aangegeven dat het speelgoed dicht blijft en niet mee gespeeld mag worden.
    En dat dus niet werd geaccepteerd door een van de kinderen en aan haar vader vroeg of ze het wel mocht hebben vader stond op en pakte dus het nieuwe fietsje van tafel.toen heeft ts het uit het zicht gezet.

En wat betreft zindelijkheid
    Ik vind persoonlijk dat als ik weet dat mijn kind som nog ongelukjes heeft dan ben ik denk ik eerder geneigd om op die dag nog wel even een luier aan te trekken (up en go) voor het geval dat,en dan tegen m'n zoon te zeggen dat als i n plasje/poepje moet doen dat even tegen mij of pappa komt zeggen zo dat we even naar de wc gaan met m
    En als het dan toch mis gaat dan zou ik t zelf opruimen en dat niet verwachten van n ander en op m'n gat blijven zitten .

18. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

Dec 17, 2013
    1,326
    0
    0
    Vind ik n beetje in de categorie vallen van n jonger kind (broer zusje etc) ook maar n presentje te geven om dat t anders verdrietig/jaloers/boos enz enz word om de lieve vrede te bewaren

Dat doet zon afbraak aan de speciale dag van de jarige die vaak ouder zijn en het dus niet snapt waarom de ander ook n presentje krijgt want die is toch niet jarig?

19. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Hier is neefje dan nog 1,5 jaar ouder...

Ik ben ook tegen presentjes voor de andere kindjes. Vind niet dat dat moet.

20. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

Dec 17, 2013
    1,326
    0
    0
    Ik ook niet zo leer je n kind alleen maar aan zich zelf te denken en als t maar hard genoeg schreeuwt/zeurt z'n zin krijgt
    Dat is denk ik niet wat je als ouder wil;)

Share This Page