Agressie in het verkeer

Discussie in 'De lounge' gestart door moonlight159, 1 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Okee.....ik geef toe.....ik kan er heel slecht tegen als mensen 10 of 20 km onder de toegestane snelheid rijden. Ik kan heel chagarijnig worden van mensen die geen richting aangeven als ze afslaan en ik sta op ze te wachten. Ik zit dan te mopperen in de auto en soms onglipt mij een scheldwoord. Dit zien en horen mensen nooit.

Maar waarom moeten er toch altijd weer mensen zijn die agressief in het verkeer zijn? Gisteren moest ik samen met een collega een andere locatie bezoeken. Wij wisten niet waar het was en waren aan het zoeken. Op het moment dat ik af moest reden we al iets langzamer (tja zoeken he...) gaf netjes richting aan en sloeg af. Auto achter mij (was blijkbaar niet aan het opletten) begon hevig te toeteren en stak dat mens ook nog eens haar middelvinger op :confused: :rolleyes:......

Of er zit er bij mij eentje te bumperkleven (ik rij dan eigenlijk al iets te hard), dan ga ik dus gewoon rustig op de normale snelheid rijden. Gaat die gast me heel agressief inhalen, begint hevig te zwaaien etc. Heeft hij me ingehaald, trap die kl**tz*k keihard op de rem! :confused:. Wat was ik dus ff blij dat mijn reactievermogen zo goed is, anders had ik met 60km per uur tegen de achterkant van zijn bus aangezeten......

Waarom moet dit nou zo?

Zoals ik al zei, ik ben ook geen heilige in het verkeer, maar ik laat het nooit zo merken.....tenzij iemand het echt heeeeeel erg maakt......

2. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Hahahahha heel herkenbaar...ik ergerme ook aan mensen die niet netjes zijn in t verkeer. Maar agressieve mensen vind ik nog veel erger.
    Grrrrr word ik echt ook kwaad van haha maar ja dan doe ik er verder niets mee ;) geen middelvinger enzo ;)

3. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Als ik een bumperklever acher me heb zitten ga ik altijd 30 rijden :)
    Als hij me dan helemaal geërgerd inhaald wanneer hij daar de kans voor heeft zwaai ik altijd vriendelijk... hahahahahaha
    Je moet ze dan zien kijken joh :)

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik heb haat aan mensen die op een weg waar je 50 mag, 30 rijden omdat ze lopen te "zoeken"

Opzouten dan, ga op een parkeerhaven staan om op de kaart te kijken of vraag het aan iemand, maar ga niet een hele rij autos ophouden omdat hun het niet kunnen vinden.

En ja, agressie is gewoon verkeerd, zou wel wat minder mogen, maar doen ze het bij mij, dan pak ik ze net zo hard terug.

Ik reed gisteren achter oudere mensen in zon Suzuki WagonR die 25 rexden waar je 50 mag en zelfs gingen remmen voor de zowat platte drempels overal. Je kan daar niet inhalen en na 10 min was ik het echt zo zat dat ik toeterde, en JOH, ineens reden ze 50!

5. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik kan niet tegen agressie in het verkeer, al die middelvingers, gevloek, getier, en vingers tegen hun voorhoofd.. Als doe ik het zelf ook wel eens.. :oops:

6. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    als ik aan het inhalen ben met 140 en er is iemand aan het bumperkleven dan ga ik altijd heeeeel langzaam naar rechts. Moet je ze es zien, hahahahaha, lig dan helemaal dubbel in de auto.

ik kan ook niet tegen agressie in het verkeer, maar moet wel toegeven dat ik ook best agressief ben. Ben zelfs een paar keer uitgestapt.

7. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik kan eigenlijk best wel agressief zijn in het verkeer. Maar vind ook dat Nederlanders echt niet kunnen rijden!

Een vrachtwagen gaan inhalen met 100 terwijl je er 120 mag.
    Als het van 3 naar 2 rijbanen gaat, op de 3e baan willen ze er zo laat mogelijk tussen en degene op de 2e baan, die gunt het licht in de ogen niet van degene op de 3e baan.
    Met invoegen, ook zo laat mogelijk en het liefst nog een vrachtwagen afsnijden.

En die bumperklevers, grrr, heb er ook steeds weer 1tje voor me zitten. :)

8. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ow ik heb 2 jaar geleden zelfs een keertje gehad, dat ik aan het wachten was voor een rood stoplicht.
    Een jongen was totaal dus niet op aan het letten en reed volop tegen mijn auto aan.
    Dus hij reed er bij mij achterop.
    Ik uitstappen, ik had zoiets kan gebeuren.
    Nou die jongen ging tegen mij tekeer niet normaal.
    Ik zei hallooo jij reed er bij mij achterop toch :confused: ?
    Was zo'n stoere jongen met een peuk in z,n mond, hij was ook nog aan het bellen.
    Hij ging echt super tekeer tegen mij.
    Hij wilde het zo afhandelen, ik had zoiets echt niet dus, hier komt de politie bij, heel mijn auto zat achter in elkaar.

Paar dagen later kwam de bloemist een bloemetje brengen met een kaartje sorry dat ik zo uitviel ik was geschrokken.
    Was wel weer schattig :)
    Had hij laten bezorgen.

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik laat mensen er ook nooit tussen die helemaal tot het einde rijden om de file te omzeilen, dan geef ik expres gas dat ze er niet tussen kunnen.

Ik heb daar zon hekel aan,rij je daar normaal komt er zon idioot ineens die hem er zo tussen flikkert waardoor jij keihard moet remmen.

Mensen die geen richting aangeven laat ik ook nergens tussen.

Of wat ook erg is: Mensen op een invoegbaan wat ook tegelijk een afslag is en die dan geen richting aandoen of ze daar blijven rijden of niet, en dan denkje: Ok jij neemt dus de afslag, flikkeren ze hem er ineens zo voor.l

10. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ooooooh......begint het hier ook te kriebelen....ik kan er ook ABSOLUUT niet tegen hoor....mensen die bij me in de auto zitten, vinden ook altijd dat ik overal op loop te schelden. Maar het zijn die mensen die zo verschrikkelijk licht geraakt zijn......die al bij het minste geringste hun middelvinger op steken of uit het raam beginnen te schreeuwen......
    Kijk als die gene een ander in gevaar bent....okee....dan heb je het recht om boos te worden....maar om nou direct te gaan schelden, toeteren, middelvingers op te steken als iemand 45 rijd ipv 50..... Dan denk ik echt, waar gaat dit heen. Moeten we echt zo heet gebakerd zijn?
    Ik weet het het is een reactie, maar soms slaan we echt door...

11. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ik heb een verschrikkelijke hekel aan mensen die aan het bellen onder het rijden :(
    En vooral als ze kleine kinderen achterin hebben zitten :confused:

12. wendyp

wendyp Niet meer actief

@devil... een of andere mafkees met zn dikke bolide (want dat is meestal wel zo, van die zakenlui) die met mag10 komt aanrijden, die komt er bij mij ook echt niet tussen. Maar het ging even om het geheel. Dat we elkaar het licht in de ogen niet gunnen op de weg.

13. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

weet je wat nog erger is?

Iemand die zit te roken in de auto als er een baby en een kind van een jaar of 6 in die auto zitten.

Raampjes potdicht, en maar paffen. Belachelijk gewoon.

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Idd :) en het zijn 9 vd 10 keer idd BMW's of Mercedessen waarmee ze tof lopen te doen terwijl 99% van die autos leasebakken zijn.

15. wendyp

wendyp Niet meer actief

Jeugdtrauma! Mijn ouders roken als ketters, wij met zn 4en op de achterbank (zusje was nog niet geboren) roken roken roken, raampjes mochten niet open, want dat ging klapperen. Bah bah bah.

En maar raar vinden dat we wagenziek waren :rolleyes:

16. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ojaaaaa verschrikkelijk :( daar kan ik me verschrikkelijk kwaad om maken.

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik ook, toen we stonden te wachten om de oprit op te gaan ben ik ook naast haar gaan staan en gevraagd of ze dat normaal vond.

Ze keek me aan of ik iets ontzettend achterlijks vroeg

18. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Heel herkenbaar! Dat soort gasten heb ik ook een verschrikkelijke hekel (sorry voor de mensen die ook in deze auto's rijden) maar het zijn vaak echt van de typische mensen.....denken dat ze alles kunnen maken, omdat ze in een BMW of mercedes rijden. Laatst reed er hier één in het winkelcentrum op de parkeerplaats. het was erg druk dus weinig plek om te parkeren. Rijd er zo'n BMWgozer over het zeebrapad en parkeerd hem daar gewoon op.....Geen auto die er meer door kon of voetganger die over kon steken. Hij stapt uit om een winkel in te gaan, auto's die er wel door wilde toeteren zo van: Joh wat maak je ons nou.......Begint hij daar te tieren tegen één van die auto's.....OMG :confused: Ik snap dat echt niet.......
    Die hebben volgens mij echt een hoge pet van zich zelf en denken dat de hele wereld (of de weg) van hun is......

19. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Niet te geloven dat iemand dat kan doen :confused:.
    Ik ben zoizo geen voorstander dat mensen bij kinderen in de buurt roken, maar in een dichte auto is wel heel erg :confused: .
    Ik ben blij dat ik en mijn man allebei niet roken.

20. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik rook wel, alleen doe ik dat buiten en in de auto nooit.

Nooit bij mn kind in de buurt en ik was ook altijd mn handen na het roken.

Deel Deze Pagina