als we vrienden op visite hebben blijft ie aan, die pakken dan ook gewoon de afstandsbediening en kijken mee of zetten het op een zender naar hun keuze, ik heb daar geen moeite mee dan hoef ik tenminste niet de hele tijd te vragen of dit wel is wat hun willen zien. als familie komt, de vaak wat oudere mensen, dan zet ik hem uit, ook als ik mensen voor het eerst ontmoet of nog niet goed genoeg ken om in te schatten of ze het wel kunnen waarderen dat de tv aantstaat dan zet ik hem uit. en als we eters krijgen gaat ie uiteraard ook uit en een muziekje aan het ligt bij ons dus aan de mensen en/of de situatie.
ik zet de tv eigenlijk altijd uit.. tenzij mijn zus komt of moeder.. anders zet ik de radio zachtjes aan.. vind het zo vreselijk als de tv aan staat! is ook weleens op verjaardagen.. zitten er 20 mensen, allemaal naar de tv te kijken.. bijna niemand die wat zegt, en als er een gesprek aan gegaan word, gaat het over het programma wat op die stomme tv is! wij zijn onszelf een beetje de televisie aan het afleren.. lekker de radio aan en gewoon met elkaar praten..
Nou dan ben ik wel een vreemde eend in de bijt denk ik. Hier staat de tv altijd aan. Ook als er visite is. Niet op gewone tv ofzo, maar op sterren.nl. Wij hebben de tv nooit uitgezet. Ik kan me ook nier herinneren ooit ergens te zijn geweest waar de tv uitging.
Bij naaste familie (ouders, schoonouders, zusjes) blijft de TV vaak wel aan staan, maar dan wel met het geluid een stuk zachter. Als er helemaal niks op TV is, dan zetten we het ding wel uit. Op verjaardagen gaat onze TV wel uit. Ik weet eigenlijk ook niet goed waarom de TV soms gewoon aan blijft staan als we familiebezoek hebben. Gewoonte denk ik. Of als er een stilte valt, dan heb je wat om naar te kijken en vervolgens een onderwerp om over verder te praten.... Als er toevallig iets op TV komt wat we niet willen missen, dan nemen we het wel op, dus dat is het ook niet. Misschien als een soort van achtergrond-iets, net als sommige mensen hun radio aanzetten bij visite....
Oooooh ik wil niet verkeerd begrepen worden, nogmaals ik vind het niet meer dan netjes en beleefd om de tv wel uit te zetten en ik heb ook alle begrip voor je hoor. Maar gevoelsmatig zou ik het gewoon raar vinden, snap je? Ik ben het er mee eens dat t niet netjes is om m dan aan te houden of om te roken als iemand astma heeft ofzo..Dus dat we daar even geen misverstanden over krijgen (dat wil hier namelijk altijd héél snel!) Ik denk alleen wel dat er een nuance in zit...Als je bij iemand op visite gaat kom je in zijn/haar huis...je zou het uit 'beleefdheid'dus ook anders kunnen verpakken..dat bedoel ik met dat ik t raar vind als iemand dat zo plompverloren tegen me zou zeggen: zeg kun je de tv ook even uitdoen?" Dan krijg ik gevoelsmatig meteen zo'n 'tegen mn haren ingestreken gevoel'en ga ik recalcitrant denken: 'nou hallo, t is mijn huis, dat bepaal ik zelf wel" Dus ik vind inderdaad dat je er rekening mee moet houden, maar omgekeerd hoor je er als je er niet tegen kunt ook rekening mee te houden dat je in iemand anders's huis bent en kun je het ook beleefd verpakken. Ik zeg nietdat jij dat niet doet, ik zeg alleen dat ik het onbeleefd zou vinden (of 'raar'zou vinden) als iemand mij in mn eigen huis zoiets zou vragen. Dus een opmerking als "ik blijf liever hier even staan ivm mn slechthorendheid anders hoor ik het niet goed'laat de ander veel meer de ruimte om niet voor zn kop gestoot te worden en uit zichzelf de tv uit te zetten (of de peuk uit te drukken)..toch?
Weet ik veel wrom ze bij iemand op visite komt Misschien wel om te klagen over de overlast die ze veroorzaken. Nee flauw dit..ik vind je reactie erg op je achterste poten hoor, tuurlijk heeft ze t volste recht. Ik zeg alleen dat ik t raar zou vinden als iemand dat tegen mij zou zeggen in mn eigen huis..
*knikt instemmend* zo hebben wij eens een oudejaarsnacht bij de familie van een vriend gezeten waar iedereen op zo'n houten 'ik zit vreselijk onbehoorlijk' keuken récht voor de tv geparkeerd stond en tv zat te kijken... Maar 'wee je gebeente'als je er doorheen durfde praten, dan waren de blikken niet meer te tellen... wat een k*tavond was dat zeg! "hoe-verziek-ik-een-leuke-sfeer-nummer-één!"
Wij doen altijd de tv uit bij visite en verjaardagen. Maar mijn familie is nogal tv verslaafd dus de tv werd nog wel eens aangezet (bij verjaardagen) zonder dat aan ons te vragen. Helaas heeft boos worden dan niet veel nut. Dus trekken wij nu de stekkers uit het stopcontact en zetten we stoelen voor de tv bij een verjaardag. Geen muziek maar vooral geen tv.
Hier gaat de tv altijd uit. Zo veel staat hij toch al niet aan. Ik vind het zelf heel erg storend ergens op bezoek te komen, en dat het hele gezelschap dan tv zit te kijken, daar kom ik toch niet voor? Ik vind het persoonlijk gewoon niet netjes om een tv aan te hebben als je bezoek hebt, maar dat is mijn mening.
Oooh dat is echt ergernis nummer 1 bij mij als we naar mijn schoonmoeder en haar vriend gaan. Haar vriend zit altijd tv te kijken en iedereen gaat dan tv kijken en daar kom ik niet voor als ik op bezoek kom,het lijdt enorm af. Hij zal hem ook niet uit zetten, ik vind het overigens ook behoorlijk onbeleefd als hij niet uit gaat, ik heb altijd van huis uit geleerd dat als je visite krijgt de tv uit gaat. Laatste keer dat we daar heen gingen heb ik ook gevraagd aan mijn schoonmoeder in een sms of de tv uit kon blijven en die was ook uit toen we kwamen.
Het ligt er echt aan wie er op visite komt, maar vaak laten we hem aanstaan. Vrienden van ons die echt 'kind aan huis' zijn, zitten vaak zelf te zappen. Als er andere mensen komen zetten we hem meestal wel uit.
Ik vind het niet storend hoor, als ik er erg in heb zal ik de tv uitzetten maar vaak staat hij gewoon aan, meestal zitten de kids ( we hebben veel kleine kids ) filmpjes te kijken, heb ik geen problemen mee.. Kijk is het nu dit weer zoals momenteel dan zitten we niet eens binnen dus dan staat de tv zowieso al niet aan en als iemand er last van hebben dan mogen ze dat zeggen maar ik ga niet de TV uitzetten omdat iemand anders dat wilt of zich er aan stoort, als ze zich storen dan hebben ze pech ...
Bij ons gaat de tv altijd uit als er visite komt. De visite komt toch om gezellig te ouwehoeren en dat gaat echt niet met de tv aan. Ook al staat t geluid uit, dan toch word ik er altijd door afgeleid. Wij hebben vrienden waar de tv zelfs op verjaardagen aan blijft staan. Ik vind dat altijd zo verschrikkelijk ongezellig. Zit iedereen een beetje als een zombie naar dat scherm te staren.
Hier staat de tv bijna nooit aan. Maar als hij aan zou staan en er komt visite, dan gaat tie uit. Behalve als mijn dochter even Teletubbies zit te kijken 's morgens, dan vind ik het niet nodig om hem uit te zetten. Wij zitten dan vaak toch aan de grote tafel en niet voor de tv.
ik vind het echt wel aan de situatie liggen hoor of hij uit gaat of niet. Denk er eerlijk gezegd ook nooit echt over na dus hij zal hier wel vaak aanstaan als er visite komt, als ze het vervelend vinden moeten ze er maar wat van zeggen. Vrienden van ons hebben volgens mij ook de tv altijd wel aanstaan... kan me er niet aan storen. Wat ik wel een ik vind het wel een hele andere situatie als je een gesprek met de gastouder hebt en dan de tv aanstaat...