Visite neemt vader mee

Discussie in 'De lounge' gestart door Manolito, 25 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mapje

Mapje Niet meer actief

Nee maar dat is mijn punt dus ook niet. Zoals ik eerder aangeef gaat het mij helemaal niet om
    Het eten is altijd wel een mouw aan te passen. Maar iedereen is anders en iedereen heeft andere ervaringen en referentiekaders. En omdat ik het zelf wel altijd zie als opdringen (ook toen ik klein was) zou ik dat zelf nooit doen. En zou ik het dus ook prettiger vinden als iemand even vraagt: joh mijn vader komt mee. Is dat ok voor jullie of even verzetten naar een ander moment? Puur omdat ik dat zelf ook zou doen.

En zoals aangegeven in dit specifieke geval zou ik het ook zo oplossen als ts het doet. Prima oplossing. Maar ik vind het dus wel gek om zelf zomaar iemand mee te nemen en ik zou dat echt nooit doen. Net dus als dat ik niet met als ik uiteten ga met 4 vriendinnen ineens mijn man mee ga nemen zonder dat te bespreken.

Mee eten komt altijd wel goed. Ik denk dat iedereen altijd wel eten kan fiksen. Ik denk alleen dat sommige mensen het bijzonder vinden omdat ze zelf nooit zomaar iemand mee zouden nemen en het dan raar vinden als anderen dat wel doen.

hummeltje5, Merlino, Nellie4 en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik ook niet omdat ik op tijd thuis wil zijn om aan mijn eigen eten te beginnen maar dat is ook wel lastig in te schatten. Wij eten altijd tussen 17.00 en 18.00 uur. Man staat vaak 5:00 uur op en heeft dan echt honger na een werkdag. Maar mijn ouders eten vaak pas rond 20 uur. Dat was ik gewend vanuit huis en ik heb er echt aan moeten wennen zo vroeg al te eten. Dus als wij na het eten nog op de koffie willen bij ze komen we dus altijd voor hun etenstijd. Maar later gaat voor ons door de weeks niet met dochter.

Kolibrie2, Neuzeke, Ysabella en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

toen zoon nog op de basisschool zat was hij altijd pas 15.15 uur vrij en werden speeldates heel regelmatig ook eet dates en werden kinderen pas na het eten opgehaald. Dochter heeft nu continu rooster en is 13.45 uur uit en dan hebben ze genoeg tijd om te spelen voor het eten. Ik laat speel afspraakjes van school ook altijd tussen 16 en 16.30 uur ophalen zodat ik rustig aan mijn eten kan beginnen en dochter nog even kan chillen voor het eten of nog naar buiten kan met de buurtkinderen. Maar dat niet meer standaard mee eten van school speelafspraken vind ik wel een verademing. De dochter van mijn beste vriendin is de beste vriendin van mijn dochter (ze schelen maar 2 maanden en zien elkaar sinds de geboorte al wekelijks) en dat is op dit moment het enige echte vriendinnetje, op nichtjes na, die hier blijft eten. Zo een 2 a 3x per week eet ze wel bij ons en mijn dochter daar ook wel 1x per week, zou meer zijn als ze meer zou lusten. Daardoor heeft dochter ook niet zo vaak behoefte aan afspraakjes met kindjes van school, ze speelt liever met haar BFF.

Mapje vindt dit leuk.
  4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.231
    23.312
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja maar dan is het je eigen keus en komt er niet ineens een vreemde mee.

Syane, hummeltje5, Neuzeke en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.526
    13.809
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Met soep wel makkelijker ja dat er altijd aangeschoven kan worden dan.
    Toevallig vandaag weer eens soep gemaakt sinds ages, en er is nog best wat over XD.

Handig dat je die gewenning van alleen maar soep eten doordeweeks hebt door kunnen geven aan je kids :D
    Nooit geweten dat er mensen zijn die dit deden/doen.

Mapje en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  6. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.857
    3.616
    113
    Vrouw
    Precies dit ja! Ik vind dat zelf niet meer dan normaal en wil dit graag onze dochter ook meegeven.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  7. GossipGirlxoxo

Is inderdaad een andere situatie maar ook daar vind ik dat je niet kan spreken van ongastvrij als je met iemand bijvoorbeeld in de middag hebt afgesproken met het idee dat diegene rond etenstijd al weg is. Diegene blijft hangen (omdat het gezellig is) maar je hebt niet genoeg eten voor een extra gast. Dan ben je in mijn ogen niet ongastvrij. Ik zou zelf in zo een situatie of mijn eten delen en er wat op verzinnen als een stokbrood met smeersels erbij ofzo of ik zou zelf ook niet gaan eten tot diegene zelf weg gaat maar iemand dan wegsturen nee dat kan ik echt niet. Maar nogmaals dat staat in mijn ogen los van wel of niet gastvrij zijn.

Syane, Mapje en Liekje81 vinden dit leuk.
  8. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.763
    18.877
    113
    Vrouw
    En werd er door uw ouders niet gezegd dat als de mensen gingen eten , dat je moest doorgaan?
    Hier is dat volgens mij gewoon een algemene regel bij de kinderen in de wijk. Gaan de mensen eten dat ga je weg en blijf je niet zitten of staan, ook niet als gezegd word dat je mag wachten.

toch3, Adje, Syane en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. GossipGirlxoxo

mijn schoonvader heeft vrienden die zijn heel gierig en heel aparte mensen. Ik weet nog dat we daar een verjaardag hadden en dan werd er gevraagd rond een uur of 3 in de middag of we die avond soep mee wilden eten. Toen we ja zeiden liepen ze de keuken in naar die pan soep, werden er 2 grote kommen water extra bij gegooid en zo was er genoeg voor 2 extra mensen waar ze niet op gerekend hadden. Dat werden die middag iets van 6 kommen water extra en het soepje was niet heel smaakvol :roflmao::roflmao:

soovi, Kolibrie2, Syane en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. GossipGirlxoxo

Dat leer ik mijn dochter ook wel. En eigenlijk leer ik ook dat ze niet overal in de buurt maar binnen speelt. Met de buurtkinderen kan je lekker buiten spelen in de speeltuin of op het voetbalveld of hoogstens in iemands tuin maar die hele groep hoeft niet tekens maar ergens binnen te zitten. Dat is het leuke aan buurtkinderen die tref je buiten in de buurt zonder echt af te spreken ik speel bij jou of jij speelt bij mij.

Liekje81, Syane, Mapje en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    Dit vind ik idd normaal en zo gaat het hier ook met buurtkinderen. Niks mis mee om een kind naar huis te sturen als je gaat eten. Die kinderen worden ook gewoon thuis verwacht en mijn kinderen weten ook gewoon dat ze thuis worden verwacht voor het eten.

Gewooniemand, Liekje81, Syane en 5 anderen vinden dit leuk.
  12. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.526
    13.809
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Zelf ben ik wel van het type 'hoe meer zielen, hoe meer vreugd', maar ik ben ook van het type 'wil graag mentale voorbereiding' (dat laatste heeft soms maar een paar seconde nodig, maar soms meerdere uren/dagen/weken). EN ik vind het heel belangrijk dat zoiets wordt gevraagd en niet zomaar wordt medegedeeld.
    Maar zelfs als dit alles ''op groen'' zou staan, dan nog zou ik me heel ongemakkelijk kunnen voelen. Ik heb namelijk een man waarvan ik weet dat ie totAAl niet op dit soort ''extraatjes'' zou zitten te wachten. Dus dan kan ik het wel superduper leuk vinden, maar als ik al weet dat hij het niks vindt, tsja.. ik heb toch ook rekening te houden met hEm..

Syane, Mapje en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  13. GossipGirlxoxo

snap ik, dan voel je je plaatsvervangend opgelaten voor je man.

14. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.526
    13.809
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Dan is het maar goed dat die van ons niet bij jou aanschuiven ;)
    GEEN kleine eters hier haha :p

Prettykitty en Mapje vinden dit leuk.
  15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.244
    16.622
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Omdat ik er niet op zit te wachten om tijd en energie te moeten steken in iemand die ik wschl daarna nooit meer zal zien en ook omdat ik het raar vind als een volwassen persoon met zijn vader/moeder aan komt zetten.
    Nu weet ik ook vrijwel zeker dat dit in onze vriendenkring nooit zal gebeuren.

TotalBella, Syane, Knuffelmonster en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. Mapje

Mapje Niet meer actief

Maar vind ik ook totaal anders. Dan is het waarschijnlijk een vriendin van me en zou ik ook zoiets doen of eten bestellen. Maar die ken ik dan. Het eten is nooit een probleem. Maar meer dat er ineens de vader van vrienden mee komt eten zou ik wel opmerkelijk vinden. Maar goed ik zou hem dus wel laten komen en eten geven en een leuke avond ervan maken, want ja ik ben niet zo dat ik dan nee zeg. Maar ik zou het wel vervelend en jammer vinden en me voor het blok gezet voelen. Eigenlijk exact zoals ts. Dus ik begrijp haar wel hoor!

hummeltje5, Nellie4, Syane en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Neilia

Neilia Niet meer actief

ligt er aan wat je onder klein verstaat :p
    Ik ben bijvoorbeeld voor veel mensen een grote eter maar hier vinden wij die porties heel normaal ;)

hummeltje5 vindt dit leuk.
  18. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.232
    113
    Wat mij betreft is het verschil de setting. Hou ik een bbq, verjaardag of feestje dan zijn daar meerdere personen, de gesprekken zijn korter en luchtiger en het zou mij minder uitmaken of er iemand meekomt (hoewel ik het nog steeds vreemd zou vinden dat iemand zijn ouders meeneemt).

Maar in het geval van TO betreft het een intiem/persoonlijk vriendenetentje. 2 stellen die elkaar waarschijnlijk goed kennen. Zoiets is al snel een avondvullend programma. Dan zou ik echt niet zitten te wachten op een totaal onbekende man van een andere leeftijd die ik nog nooit gezien heb. Dit soort etentjes zijn om tal van onderwerpen te bespreken. Daar heeft hij niets aan (want niet bijgeweest of geen idee waar die verhalen over gaan of over wie we het hebben). Daarnaast bespreek je in zo'n setting ook meer persoonlijke onderwerpen. Dat kan nu niet want er zit iemand bij die dat niets aangaat (want een totaal onbekende). Het gevolg is dat we uitsluitend een koetjes en kalfjes gesprek aan het voeren zijn. En dat vind ik zonde van de tijd. Zeker aangezien je niet continu tijd hebt om dit soort zaken te plannen. Een onbekende derde zorgt voor een andere sfeer en setting en daar zou ik niet op zitten te wachten.

Tot slot zet je iemand met zo'n mededeling voor het blok. Want weigeren is ongastvrij. Waardoor je wellicht met tegenzin akkoord gaat. Het heeft dus niets te maken met geld of extra eten moeten kopen.

19. GossipGirlxoxo

#199 GossipGirlxoxo, 27 sep 2021
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 sep 2021
    Edit ik weet niet waarom ik jou getagt heb want dacht dat ik @Anouk2005 tagde.

Ik begrijp je denk ik wel al ben ik van mening dat je pas kan zeggen of iets leuk of niet was als je het hebt geprobeerd. Allee lastig in jouw situatie omdat dit in je vrienden groep nooit gaat gebeuren zoals je zelf al aangeeft.

ik heb dus zelf de ervaring dat de vader van mijn vriendin in de winter wel meekomt naar een diner date of naar andere afspraken. Die man woont in het buitenland ze zien elkaar maar 4x per jaar waarvan hij hier 6 tot 8 weken is in de winter en die wil ze volledig met hem besteden. Hij is al eens met kerst aangeschoven tijdens een winter bbq en met oud en nieuw heeft hij meegefeest met alle jongeren. En leuk dat die man is. Zo lief en gezellig. En zelf ook heel uitnodigend want in het voorjaar zijn we met de vriendinnen al 2x een lang weekend bij hem in huis geweest in Portugal en het hele weekend met hem op pad om de mooiste strandjes te vinden en de mooiste boottochten te maken en te eten in de beste locale restaurantjes. Ik ben blij dat we de eerste keer ja hebben gezegd (anders was vriendin ook niet gekomen die wilde namelijk de tijd met haar vader vol benutten) want we hebben er echt een fijne band met die man aan over gehouden.

Kolibrie2, hummeltje5 en Nellie4 vinden dit leuk.
  20. GossipGirlxoxo

zo een lang verhaal en niet 1 klein zinnetje met sorry dat ik allemaal aannames deed en vanuit ging dat deze mensen buitenlands zijn en het daarom normaal vinden en ik vond dat ze moest worden ingefluisterd dat dat in de Nederlandse cultuur niet normaal is (wat dus niet waar is).

Axia, hummeltje5 en Suzy85 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina