Visite neemt vader mee

Discussie in 'De lounge' gestart door Manolito, 25 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Daar zou ik inderdaad even naar vragen denk ik. Misschien is er goede een reden voor..
    Anders zou ik ook niet goed weten wat ik ermee moest:|

    En ik vind het een heel verschil of die schoonvader daar 1 weekje logeert, dan zou ik het gewoon verzetten, of daar misschien wel een half jaar of langer in huis is vanwege een scheiding/probleem met huisvesting o.i.d. Dan vind ik eerlijk gezegd dat hij (onder voorbehoud van psychische problemen of dementie o.i.d.) zich best een avondje zelf kan redden eerlijk gezegd.
    Hoe je dat duidelijk moet maken, geen idee:o:
     
  2. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    Ik vind dat het alles met gastvrijheid te maken heeft. Alsof je je vrienden niet respecteert als je 1 keer een logé meeneemt en dit van tevoren ook aangeeft. Sorry hoor. Ik zou niet lekker zitten bij een etentje terwijl ik mijn logé alleen thuislaat met een bordje dat ie kan opwarmen.
     
    Baileyy, Axia, Paris91 en 6 anderen vinden dit leuk.
  3. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.915
    15.362
    113
    Helemaal eens….
     
    Boordevol vindt dit leuk.
  4. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.521
    1.945
    113
    Hij is daar nu al 6 weken in huis en is niet van plan om op korte termijn te vertrekken.
    Een echt goede reden is er niet, behalve dat de gast in kwestie het leuk vind om z'n vader overal mee heen te slepen.
    Het blijkt dat ze het niet alleen bij ons doen maar ook bij anderen, soms zelfs zonder aankondigen, hem op eigen gelegenheid mee uitnodigen.
    Zo ook nu.
    Wij nodigen hen uit, zegt die gast in kwestie: gezellig! Pa, ga je ook mee?
     
  5. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.521
    1.945
    113
    Daarentegen nodigen wij hen uit.
    En zij nodigen zelf, zonder overleg , hun vader mee uit.
    Ben je dan ongastvrij als je daar even je bedenkingen bij hebt,?
    Het is toch mijn huis?
     
  6. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Hmm, heel bijzonder. Ik zou dan ook bang zijn als je het nu niet bespreekt, ze er in het vervolg automatisch vanuit gaan dat het oké is dat hij meekomt.
     
    Syane vindt dit leuk.
  7. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    Je kunt toch in mijn ogen ongastvrij zijn in jouw huis? Jij bepaalt natuurlijk wie er binnenkomt en wat de regels zijn. Maar in mijn ogen is het niet gastvrij 1 iemand af te wijzen te komen die toevallig logeert bij de mensen die je wel hebt uitgenodigd. Jij ziet het duidelijk anders dus daar verschillen we van mening over. Ik zie het probleem ook echt niet maar er zijn genoeg mensen die het met je eens zijn. Wat ga je nu doen? Afspraak verzetten of aangeven dat je hem er niet bij wil hebben?
     
    Axia, Zuul, 11131618 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.565
    7.391
    113
    Zeker niet, al helemaal niet met de achtergrond die je hiervoor beschreef.
     
    Petra82, Gewooniemand, Zeebra en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.565
    7.391
    113
    Iemand die er al 6 weken verblijft en voorlopig niet weggaat noem ik geen loge meer ...
     
    Gewooniemand, Zeebra, Kolibrie en 6 anderen vinden dit leuk.
  10. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Gaat het eigenlijk wel om die schoonvader?

    Of baal je dat een avondje waar jij je op verheugd had, met de sfeer waar jij je op verheugd had, blijkbaar zomaar een hele andere invulling krijgt omdat je gasten er blijkbaar anders tegenaan keken? Is dat niet het werkelijke probleem?

    Je had waarschijnlijk net zo gebaald als ze op het laatste moment aangekondigd hadden wel een bepaalde wedstrijd te willen kijken. Weg gesprekken met diepgang.

    Omdat het blijkbaar heel belangrijk is voor je gast om zijn vader mee te nemen, zie ik eigenlijk niet hoe jij je oorspronkelijke avond opzet nog kunt redden. Ik vermoed dat hij er namelijk echt niet gezelliger op wordt als je zijn vader weigert en dan is je oorspronkelijke idee nog steeds verpest.

    Daarom zou ik het voor deze keer accepteren, omwille van de vriendschap. En als de vader weer vertrokken is, plan je de volgende avond pas weer in. Je oorspronkelijke opzet voor deze avond is niet meer haalbaar, probeer er wat van te maken met de vader erbij. Wie weet wordt het nog een hele leuke avond.
     
    Baileyy, Milkyway7, Kolibrie2 en 8 anderen vinden dit leuk.
  11. Bailey07

    Bailey07 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.165
    1.740
    113
    Goed. Laat mij dan maar gastvrij/egoïstisch zijn maar ik zou hier echt niet op zitten te wachten. Maar ik ben dan ook geen gezelligheidsdier. Ik vind dit persoonlijk sowieso een vreemde gang van zaken; ik ben bevriend met dit stel en niet met de aanhang ervan. (Dit even gebaseerd op de reactie dat hij er langer verblijft zonder duidelijke reden, ik heb echt wel begrip als er eea in het spel is). Verder ben ik wel gesteld op mijn privacy; ik wil gewoon gesprekken kunnen voeren etc zonder dat ik er gratis een extra paar oren bij heb omdat ik tijd vrij maak voor mijn vrienden. Daardoor vind ik dat dus ook kostbaar.
     
    Nougat, Gewooniemand, Jessi79 en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.828
    14.157
    113
    Ik zou aangeven "oke, niet helemaal wat we voor ogen hadden, maar vooruit"

    Dat je wel aangeeft dat t niet helemaal t idee was maar er voor nu niet direct een punt van maakt. Allicht ben je eind van de avond positief verbaasd en plan je met plezier de volgende in al of niet met aanhang.

    Of je kijkt terug op een moah avond maar heb je die man in elk geval een kans gegeven en voelen zij aan hun slootwater hopelijk wel aan waarom de eerst volgende keer duurt totdat schoonvaders er niet meer zit.

    Ik zou me niet kunnen voorstellen waarom iemand zn vader in huis en op sleeptouw neemt, afgezien depressie/eenzaamheid overigens. Mijn moeder heeft hier wel tijdelijk ingewoond omdat ze de situatie thuis ff niet meer aankon, partner mantelzorger en net in t diepe ravijn gekukkeld na een hele heftige periode. Maar daar bleven wij mee thuis en hadden geen "gezellige uitstapjes", wel ff boswandeling bijv..

    Maar goed had ik mn vader of schoonvader in huis gehad dan had ik dat etentje gewoon even afgezegd of jou bij ons uitgenodigd want ik zadel jou niet op met mijn gast (als mn gast dat uberhaupt ziet zitten). Of je had allang geweten wat er aan de hand was en vanuit jezelf gevraagd of hij mee wilde komen, dan had t weer anders geweest voor mij.
     
    NiVa0230, hummeltje5, Syane en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    #33 GossipGirlxoxo, 26 sep 2021
    Laatst bewerkt: 26 sep 2021
    ik sta er ook wel zo in. Zo nam ik vroeger zoon zijn beste vriendinnetje die veel bij ons was en logeerde, als we verjaardagen of etentjes hadden bij vrienden ook altijd wel mee op sleeptouw. Wel meldde ik dat van te voren altijd wel even. Ik vroeg het overigens nooit, ik deelde mede dat we een +1 erbij hadden. En nu gebeurt dat ook weer met het beste vriendinnetje van mijn dochter (dat is toevallig de dochter van mijn beste vriendin) die is hier zo een 3x per week en mijn dochter daar ook wel 3x per week maar als we wat hebben en de meiden zijn bij 1 van ons 2 neemt de ander de meiden beide mee op naar de afspraak die er staat. Mijn beste vriendin haar vader woont in Portugal en is in de winter altijd een paar maanden bij haar in huis. Die gaat dan ook altijd mee als we samen afspreken met onze gezinnen. Maar ik denk dat ik heel makkelijk ben en heb altijd de insteek des te meer zielen des te meer vreugde. En gespreksstof die alleen voor dat bevriende stel is bewaar ik dan wel voor de keer daarop. Ik zou me erg opgelaten en ongastvriendelijk voelen om te zeggen dat de beste man niet welkom is. En als je iemand nog niet kent dan kun je hem leren kennen en wie weet is het een super leuke kerel. En misschien ook niet en dan kun je de volgende keer zeggen dat het niet zo klikte en je het gezelliger vind zonder die vader en dan is het aan je vrienden of ze wel of niet af willen spreken. Nu ik er over nadenk gebeurt het hier ook wel 1 of 2 x per jaar dat als we met vriendinnen gaan shoppen en/of lunchen dat het zo uitkomt dat er 1 van de moeders of schoonmoeders mee gaat omdat die net die dag dan daar is. Dat ligt in onze vrienden groep dan wel wat makkelijker dan in jouw situatie TS want wij zijn allemaal vriendinnen sinds geboorte/peuter en basisschool leeftijd omdat onze moeders al vriendinnen waren voor we zelf vriendinnen werden al onze moeders die zijn allemaal helemaal eigen.
     
    Zuul, Amaranthas, Ysabella en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    dit had ik alleen gedaan als de loge zelf het niet zo prettig vond om bij voor hem vreemden te eten of deze er maar zo weinig is dat de loge zijn tijd liever met mijn gezin door brengt. Maar als de loge er ook super zin in heeft, wat ik me kan voorstellen in deze situatie want het is leuk om als ouder vrienden van je kinderen te leren kennen, dan had ik het niet verplaatst.
     
  15. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Zou zeker moeten kunnen maar ik vind persoonlijk als iemand voor langere tijd bij mij in huis is dat deze persoon ook onderdeel is van mijn gezin. Dan hoor je bij mij/ons en als ik dan als gezin word uitgenodigd dan hoort deze persoon er dus ook bij in mijn ogen.
     
  16. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113

    Ik kan me echt voorstellen dat hij net denkt als ik denk en dat hij zijn vader als onderdeel van zijn gezin ziet nu hij daar langere tijd woont. En bij een uitnodiging voor het gezin dus ook echt zijn complete gezin mee neemt.
     
  17. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113

    Eerlijk antwoord? Ja ik vind dat persoonlijk ongastvrij. Maar ik ben misschien een slechte graadmeter want hier staat de deur letterlijk en figuurlijk altijd voor iedereen open en mag ook iedereen (on)aangekondigd mee blijven eten. Geef die man een kans misschien is hij super gezellig. Klikt het niet die avond kun je de volgende keer zeggen dat je het liever niet hebt omdat je het de keer ervoor niet zo leuk vond en het fijner vind met hun alleen af te spreken. waarschijnlijk als de afspraak andersom bij hun was geweest had die vader er ook bij geweest gezien hij daar nu woont.
     
    masami, Baileyy, Zuul en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    nee mee eens dat noem ik een gezinslid. En die gaat voor mij ten alle tijden voor een etentje bij vrienden. Dus als die niet welkom is zou ik daar zelf ook niet willen eten omdat dat voor mij erg ongastvrij aanvoelt.
     
    Zuul, Lola1982, jojo85 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    maar dan zat je nog in dezelfde situatie dat ts het gevoel heeft niet vrij te kunnen praten omdat er een extra persoon bij is die ze niet kent.
     
  20. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.828
    14.157
    113
    Klopt, maar ik zadel haar in HAAR huis niet op met een voor haar vreemde en is ze net zo vrij om t aanbod te weigeren.

    Als ze aangeeft dat ze had gehoopt op een meer prive moment had ik de mannen laten koken en dan samen met haar ff een boswandeling gepland voorafgaand, dan is t meest prive gevoelige ook wel besproken. (achteraf en de mannen met de afwas opzadelen is ook een optie maar hier ga je in t donker niet zo snel nog ff t bos in)

    Maar je wordt dan in elk geval niet overvallen met een ongenodigde gast. Dat vind ik net zo min kunnen als dat je met vrienden afspreekt zonder kinderen in een restaurant en vervolgens nemen ze de kinderen mee want die hadden er toch ook wel zin in.
     
    hummeltje5, Gewooniemand, Anouk2005 en 5 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina