Visite neemt vader mee

Discussie in 'De lounge' gestart door Manolito, 25 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik vind het ook wel bijzonder moet ik zeggen. Dat iemand bij je in huis verblijft voor onbepaalde tijd hoeft toch niet te betekenen dat zo iemand overal mee naartoe moet worden genomen?
    Ik neem mijn man en kinderen ook niet overal mee naartoe. Ik zie het al voor me dat ik ineens met mijn moeder ergens kom aanzetten omdat ze toevallig even bij me verblijft. Het zou geeneens in me opkomen en dat zou ze geeneens willen. Ik zou de afspraak wel gewoon laten staan maar ik begrijp je reactie wel
     
    mamameer, Meral, Neuzeke en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Nou dit. Ik vind het net zo vreemd om mijn kinderen ineens mee te nemen als dat niet de afspraak was (want daar gaan ze wel oppas voor fiksen lees ik?) of mijn man naar een etentje met 4 vriendinnen. Ik zou zelf of de afspraak verzetten als ik een logé had of als iemand echt voor onbepaalde tijd blijft logeren hem dan meer als een onderdeel van mijn huishouden zien en daar doe ik ook niet altijd alles samen mee. Of ik zou het expliciet benoemen joh: wat willen jullie? Doorgaan met mijn vader erbij, of herplannen?


    Maar goed nu is het de andere kant op en in dit geval zou ik hem nu dan gewoon mee laten komen en de avond erop aanpassen. Maar ik snap je reactie wel hoor.
     
    Syane en Anouk2005 vinden dit leuk.
  3. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Maar zo te lezen hebben ze wel zonder kinderen afgesproken. Dus ik vind dat nog anders als dat je hebt afgesproken om met je hele familie langs te komen. Ik neem ook niet zomaar ineens mijn man mee als ik met een groep vriendinnen uiteten ga of mijn kinderen als we zonder afspreken. Ik doe niet alles samen met mijn huishouden of gezin.

    Kan altijd dat de situatie veranderd maar dan zou ik dat ook altijd bespreekbaar maken/verzetten/vragen of ze het erg vinden/of ze bij ons komen. Ik zou in elk geval niet de andere partij voor het blok zetten.

    In dit geval doet de andere partij dat niet dus dan zou ik ze uiteraard gewoon ontvangen en een leuke avond ervan maken en de volgende keer weer samen. Maar ik snap zeker wel dat ts ervan op kijkt.
     
    Aries en Syane vinden dit leuk.
  4. emmen88

    emmen88 Actief lid

    1 sep 2014
    357
    463
    63
    Ik snap je reactie ook wel. Wij zijn allebei een beetje people pleasers dus wij zouden er niet tegenin gaan en het accepteren, ook omdat je de achterliggende gedachte niet kent maar zou het wel gek vinden.
    Je spreekt met z'n vieren af, met een feestje of met kinderen erbij is het weer een heel ander verhaal.
    Geen idee hoe die vader is maar mijn ouders zouden ook heerlijk genieten van een rustige avond of juist een avondje met de kleinkinderen en ons een avondje weg gunnen. Zeker als ze er al weken zijn. Maar zou wel even luchtig vragen wat de achterliggende reden is, dan kun je je misschien beter inleven
     
    hummeltje5 en Mapje vinden dit leuk.
  5. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.457
    3.708
    113
    #45 dreames, 26 sep 2021
    Laatst bewerkt: 26 sep 2021
    Ik vind dit persoonlijk zo'n onzin. Mijn schoonbroertje heeft hier een maand of 10 gewoond. Slaat in mijn ogen nergens op dat hij dan maar altijd mee uitgenodigd moet worden door onze vrienden of familie.

    Hij was prima in staat om alleen te blijven. Hij was niet ineens bevriend met al onze vrienden. Kwamen vrienden bij ons dan is het andersom en stuur ik hem uiteraard niet weg.
     
    liefkleintje, hummeltje5, Nougat en 8 anderen vinden dit leuk.
  6. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.457
    10.660
    113
    Maar de kinderen gaan niet mee hè. Het was geen afspraak met het hele gezin.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  7. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Tja, ik weet het niet goed. Ik kan me er niet zoveel bij voorstellen.
    Schoonzus en zwager hebben bijvoorbeeld een tijd weekend opvang voor kinderen met gedragsproblemen gedaan. Zij namen die kinderen dan ook mee, dat vind ik niet meer dan normaal inderdaad. Die kun je niet alleen thuis laten.
    Maar als ik me voorstel dat de komende tijd mijn vriendin en haar man constant 1 van hun vaders mee zouden nemen, zou ik dat toch wat minder vinden. Je kunt niet vrij ergens over praten, de dynamiek verandert ook nogal wanneer je i.p.v. 2 stellen, 2 stellen + een oudere man hebt lijkt me.
    Ik zou niet onbeleefd willen zijn en het lastig vinden om aan te kaarten maar ik in me best voorstellen dat TS het geen hele leuke gemakkelijke situatie vindt. En dan hoeft ze echt niet meteen als ongastvrij weggezet te worden zoals sommigen doen.
     
    hummeltje5, Gewooniemand, Aries en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.457
    10.660
    113
    Ik vind het eerlijk gezegd de wereld op zijn kop dat zij als ongastvrij wordt bestempeld. Haar vrienden nodigen zelf ongevraagd hun vader uit om mee te gaan. Dat vind ik best wel onbeschoft eigenlijk. Op zijn minst vraag je eerst aan je vrienden of zij het bezwaarlijk vinden.
     
    liefkleintje, hummeltje5, Nougat en 11 anderen vinden dit leuk.
  9. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.633
    10.536
    113
    Het ligt voor mij aan de situatie. Is hij erg eenzaam en is hij om die reden ook bij hun in huis gekomen, dan snap ik dat ze hem mee willen nemen, maar dan zou ik het alsnog vragen.
     
    hummeltje5, Zuul, Syane en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Dat laatste lijkt mij ook niet meer dan normaal nee.
    Het zou niet in mij opkomen om onaangekondigd iemand mee te nemen en ik kan me ook niemand in mijn omgeving voorstellen die dat wel zou doen eigenlijk.
     
    Neuzeke en Syane vinden dit leuk.
  11. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.520
    1.944
    113
    Je kan het dan zien als horen bij het gezin, we zijn bevriend met de ouders van die gezin.
    Ze nemen ook niet hun 6 kids mee.
    Die zijn ook lid van het gezin.
     
  12. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.520
    1.944
    113
    Gi
     
  13. justme1974

    justme1974 Fanatiek lid

    20 jan 2009
    3.662
    1.830
    113
    Als het vrienden van je zijn, dan vraag je toch gewoon naar het achterliggende idee? Dan kun je toch alles bespreken en dus juist dit? Je pakt de telefoon en stelt de vraag. Luistert naar het antwoord en weerlegt je eigen gevoel. Daarna kun je bepalen wat je ervan vindt en welke keuze je maakt. Toch?
     
    Baileyy, NiVa0230, hummeltje5 en 6 anderen vinden dit leuk.
  14. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.520
    1.944
    113
    Nee, oppas regelen ze nooit.
    De jongste doen ze op bed, en de rest blijft op tot ze weer thuis zijn.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  15. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.563
    7.390
    113
    Onzin, ze nemen hun kinderen ik niet mee geeft TS aan, er is dus geeneens sprake van "het hele gezin is uitgenodigd"

    Edit: zie net je post TS, dat is dus niet het geval.

    @TS, kan het zijn dat opa niet op de kleinkinderen kan passen en ze hem daarom meeslepen overal naartoe zodat hij niet thuis hoeft te blijven terwijl er een oppas is?
     
  16. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.520
    1.944
    113
    Vader is niet ziek, hulp behoevend of dementerend oid.
    Hij is 55 jaar en een fitte man die best een avondje zichzelf kan vermaken.
    Feit is dat sinds hij er is, zoon zijn vader overal mee heen wil hebben.
    Hij doet dit niet alleen bij ons heb ik wel begrepen.
    Zij gaan ergens heen en zegt gewoon; ga, je mee pa? Zonder dat te overleggen met de mensen waar ze heen gaan.
    Dat vind ik wat hinderlijk.
    Het wordt een beetje opgedrongen zo.
    Zijn vrouw stoort zich er ook aan hoor.
    Maar de man in kwestie is zwaan-kleef-aan met z'n vader sinds die er is.
    Hij is hier gekomen uit het buitenland omdat het even niet zo botert met z'n vriendin in dat land.

    Wij hebben nu besloten de avond door te laten gaan, maar wel met een andere invulling.
    Niet een dinertje maar gewoon hapje/drankje.
    En maar met pa erbij dan.
    Dan doen we etentje wel andere keer.
    Als die vader ooit weer weg gaat...zie hem voor de kerst niet vertrekken nog eerlijk gezegd.
     
    spruitje80 vindt dit leuk.
  17. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.563
    7.390
    113
    Dat van je dochter en haar beste vriendin die de dochter is van jouw beste vriendin begrijp ik helemaal als jij en jouw vriendin ergens uitgenodigd zijn met het gezin, dan maakt het niet uit wie de kinderen mee neemt, ze zijn immers beide onderdeel van een uitgenodigd gezin.

    Wat je zoon en zijn vriendinnetje betreft vind ik persoonlijk ronduit onbeschoft om zo mee te delen dat je iemand extra meeneemt :oops: zou niet in me opkomen.
    Ik zou het ook niet leuk vinden als er zomaar iemand extra meekomt naar ons bij bijv. een verjaardag. Als het gevraagd wordt zal ik waarschijnlijk (zeker in geval van kinderen) wel zeggen, prima neem maar mee! Maar er zijn ook gevallen dat ik dan nee zal zeggen.
    Verschilt per situatie en die keuze hou ik dan graag bij mezelf, niet dat er al voor mij is besloten.
     
    mamameer, hummeltje5, cosdy en 9 anderen vinden dit leuk.
  18. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.563
    7.390
    113
    Jammer van de avond die je in gedachten had! Netjes opgelost zo, dat etentje zou ik dan ook later een keer doen ja.

    Ook wel vervelend voor je vriendin, die zit er dus al 6 weken in dat haar man helemaal in-to z'n vader is. Zonder uitzicht op vertrek binnenkort :confused:
     
  19. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.604
    5.886
    113
    Ikzelf zou er totaal geen moeite mee hebben. Een extra bord is zo geplaatst en gespreksonderwerpen zat. Leuk juist om nieuwe mensen te leren kennen! Maar dat ben ik, maak me niet zo snel druk en vind dingen niet snel raar.
     
    Axia, hummeltje5, GossipGirlxoxo en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.779
    2.677
    113
    Noord-Holland
    Ik denk dar het een stukje verwachtingsmanagement is. Je had verwacht dat die vader mooi op de kinderen zou passen en dat je eindelijk een ongestoorde avond zonder alle telefoontjes van de kinderen zou hebben. Mss vind je dat met de kinderen nog wel vervelender dan de vader die meekomt. En nu valt je fijne avondje in het water want ongenode gast plus telefoontjes.

    Je zou het bespreekbaar kunnen maken. Joh ik had eigenlijk gehoopt dat...
    Je zou een keer met vriendin zonder kinderen kunnen gaan wandelen/winkelen/etc om 1 op 1 bij te kletsen.

    Wij zijn Aziatisch, ons huis staat altijd open voor gasten, ook zonder uitnodiging en er is altijd genoeg eten. Bij ons zou hij welkom zijn maar niet iedereen zit daar op te wachten, dat begrijp ik wel.
     
    Mapje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina