Visite neemt vader mee

Discussie in 'De lounge' gestart door Manolito, 25 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.894
    25.246
    113
    tuurlijk, dat was bij mijn ouders vroeger ook wel. Vriendjes/vriendinnetjes konden spontaan blijven eten. Maar bijvoorbeeld voor een klein etentje met vrienden en dan een schoonvader erbij. Dat kan als ongepast gezien worden. Je geeft (over algemeen) in de NLse cultuur van te voren aan met hoeveel mensen je komt.

    en iedereen is anders natuurlijk. De Nederlandse cultuur staat ook niet gelijk aan elke Nederlander.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  2. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.002
    11.675
    113
    Vrouw
    Gaat lekker daar dan als ze dan 10x per avond naar huis bellen:|

    Wij hebben 7 kinderen. De jongste is 5. Als wij een avond weg gaan past bij ons ook altijd een van de oudere kinderen op. Maar die brengen de jongste ook gewoon naar bed. De rest gaat ook op hun gewone bedtijd naar bed. Nooit problemen.

    Ik snap je dillemma goed. Die vader is dus prima in staat om bij zijn kleinkinderen te blijven. Lijkt me in dit geval ook heel goed als jullie vrienden juist weer eens wat samen doen nu ze zo lang hun (schoon)vader in huis hebben.

    Ik denk dat je het voor nu goed opgelost hebt. Ik hoop voor je dat je toch een gezellige avond hebt en dat die vader meevalt.
    En anders voor een volgende keer aangeven dat het deze keer is tegengevallen en dat je graag wil dat hij dan niet meekomt.
     
    hummeltje5, Neuzeke en Syane vinden dit leuk.
  3. vrouwvan

    vrouwvan Fanatiek lid

    26 dec 2015
    2.194
    1.240
    113
    Bij ons in de cultuur is het heel normaal, bij mijn moeder komt altijd van alles aanwaaien. Ze kookt dus ook nooit exact voor het aantal gasten maar altijd extra.

    Waar ik wel moeite mee heb is als ongenodigde gasten zich aansluiten op bruiloften of andere grote feesten omdat je de catering en het aantal stoelen aanpast op het aantal gasten die je hebt uitgenodigd en elke extra gast is al gauw 30 euro extra. (Had ik op mijn bruiloft ook, uiteindelijk nog €500 extra bijbetaald.)
     
    Dubbelgeluk en citroenrasp vinden dit leuk.
  4. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Je hoeft je tegenover mij niet te verdedigen hoor. Ik geef mijn mening in dit verhaal en dat is dat ik er niets raars aan vind en het ongastvrij vind om die man niet welkom te heten. Maar dat is mijn mening. Ieder staat vrij daar een andere mening in te hebben.
     
    Axia, vrouwvan, 11131618 en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    dat vind jij onzin! Ik vind dat geen onzin. Niet je mening als feit gaan brengen.
     
    Axia, vrouwvan, 11131618 en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.520
    4.578
    113
    Die man is dus eigenlijk een soort babysitter voor z'n zielige vader. Die wat relatieproblemen heeft. En ipv die op te lossen komt hij maanden bij zijn zoon en diens gezin in huis wonen? Arme vrouw in kwestie zeg. Opeens voor onbepaalde tijd je schoonvader in je huis. Je kunt niet eens meer met je eigen man een avond weg of met je kinderen ergens heen zonder dat hij op sleeptouw moet worden genomen. De man mankeert verder niets (dat zou voor mij de situatie wel anders maken).
     
  7. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.749
    15.178
    113
    #87 Sado, 26 sep 2021
    Laatst bewerkt: 26 sep 2021
    Ken jij dit gezin, toevallig? Want zelfs voor jouw doen staan er nogal wat aannames en oordelen in:thumup:
     
    nizzie86, Axia, hummeltje5 en 9 anderen vinden dit leuk.
  8. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.660
    9.575
    113
    Tsja het heeft hier ook weleens weinig gescheeld of we hadden voor langere tijd een schoonzusje in huis gehad. En voor ons nieuwe huis (dat we nog zoeken) is een van de dingen om op te letten, of we er voor langere tijd gasten kunnen hebben, dus een logeerkamer die geen belangrijke dubbelfunctie heeft en liefst met eigen sanitair. Gewoon omdat het gezellig is of voor als het eens nodig mocht zijn om iemand op te vangen.
     
  9. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.712
    32.572
    113
    Ik zou er geen moeite mee hebben. Blijkbaar kan die man dat wel waarderen, dus waarom niet.
     
  10. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.035
    15.044
    113
    Ik zou daar ook moeite mee hebben als de bedoeling een gezellig "onder 8 ogen" etentje is met vrienden.
    Zo'n man is geen logee meer te noemen als hij er zo lang al is en blijft. Zou hij er 1 week zijn zou ik het uitstellen, blijft hij langer moet hij zichzelf maar vermaken. Of de vrienden stellen voor dat het bij hun is, dan kan vader nog weg halverwege ofzo
     
  11. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.068
    4.178
    113
    Dit vind ik dus zo onvriendelijk klinken. Alsof die man een enorme last is. Jeetje.. hij zou niks meer komen doen dan eten en erbij zitten. Niet bij de eters inwonen ofzo
     
    Axia, 11131618, citroenrasp en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.520
    4.578
    113
    Tja dat is hij toch ook? Als jij een etentje hebt met 1 stel zit je gewoon niet te wachten op een (onaangekondigde en totaal onbekende) persoon erbij. Stel het zou een verjaardag of feestje zijn (waar dus veel meer mensen komen) dan zou dat een ander verhaal zijn. De setting is totaal anders, er zijn meer mensen en de gesprekken zijn korter en luchtiger. Dat zouden velen niet zo'n probleem vinden. Maar een etentje met goede vrienden is een meer persoonlijke situatie. Daar hoort een onbekende gewoon niet bij. Zeker aangezien hij zichzelf prima kan redden en niet continu vermaakt hoeft te worden.
     
    dreumesje vindt dit leuk.
  13. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.749
    15.178
    113
    Het is niet onaangekondigd, het etentje moet nog plaatsvinden ;)
     
    hummeltje5, citroenrasp en vrouwvan vinden dit leuk.
  14. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.035
    15.044
    113
    Ik vind dat een last ja om jouw woorden te gebruiken. Opgedrongen bezoek vind ik vreselijk. Niet iedereen vind het fijn om onbekenden/onverwachte mensen over de vloer te hebben. Ik voel me dan gewoon heel onzeker over mijn kwaliteiten als gastvrouw/kookkunst.

    En in deze casus zou heel mijn voorpret al verpest zijn en daardoor ook de avond. Ik kan dan niet zomaar terugschakelen naar het plezier. Als ik die persoon zou kennen en leuk zou vinden voelt het al anders, evenals wanneer het toch al een grote groep is en er komt iemand extra
     
    iMum, Kolibrie, Knuffelmonster en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. vrouwvan

    vrouwvan Fanatiek lid

    26 dec 2015
    2.194
    1.240
    113
    Jij bracht je verhaal alsof het niet alleen om dat etentje ging maar ook om het feit dat de schoonvader daar in huis verbleef. Je reactie komt in iedergeval niet heel vriendelijk over.
     
    Boordevol en Sado vinden dit leuk.
  16. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.520
    4.578
    113
    Ze stellen to voor het blok want de uitnodiging was voor dat stel. En niet voor een onbekend familielid erbij. Dat bedoelde ik met onaangekondigd. Ze zorgen hierdoor voor een ongemakkelijke situatie bij to (die de gastvrouw is) door zomaar iemand te willen meenemen. Dit terwijl de vriendin van TO ook niet zo zit te wachten op haar schoonvader die continu op sleeptouw wordt genomen.

    Je kunt het ook niet snel goed doen. Als hij komt heb je daar weinig zin in. Als hij niet mag komen heb je ongemakkelijke toestanden met je vriend.
     
  17. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.516
    7.317
    113
    Ja, dat klopt, ik vind het onzin.
    Ik zeg toch ook niet "het is onzin".
    Maar zal de volgende keer wel vollediger reageren.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  18. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.482
    6.169
    113
    Helemaal mee eens. Het is een diner met 2 stellen, dan zou ik ook niet zitten te wachten op nog een mee eter (en helemaal een die ik niet ken). Als het een diner is met meerdere mensen/stellen zou ik het echt prima vinden, zelfs als bij een feestje. Het gaat bij mij wel echt om de setting.
     
    toch3 en Mapje vinden dit leuk.
  19. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.153
    2.046
    113
    Vrouw
    Nederland
    Je wil graag een avondje doorbrengen met je vrienden. De (schoon)vader van het bevriende stel is, hoe aardig misschien ook, niet jullie vriend. Of zelfs een bekende van jullie. Ik snap heel goed dat je daar niet op zit te wachten. Je wil privé dingen bespreken die je niet bespreekt met anderen erbij.
    Was het een feestje geweest of een diner met een grotere groep dan was je gevoel anders geweest denk ik?

    Persoonlijk vind ik het wat asociaal om zomaar mede te delen dat je een extra gast meeneemt bij een etentje. Dat vraag je. Je zadelt de gastheer en gastvrouw op met extra werk en extra kosten. Al geloof ik niet dat dat het punt hier is.

    De beste man kan zich zeker een avondje zelf vermaken. Hij is niet een lang weekend te gast. Dit stel zal toch vaker weg moeten neem ik aan? Of nemen ze (schoon)vader ook mee naar hun werk, de ouderavonden, hun sporten, hun doktersbezoeken en andere sociale verplichtingen?

    Whahaha zie het voor me: uitstrijkje bij de dokter.
    Goedemiddag dokter, heb mijn schoonvader meegenomen. Voor de gezelligheid. Anders zit ie zo alleen thuis :roflmao:
     
    dreumesje, Kolibrie2, Loufoque en 6 anderen vinden dit leuk.
  20. Lola1982

    Lola1982 VIP lid

    16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Precies dit. Van begin tot einde.


    En toen wij nog in NL woonde en er kwam familie van mijn man en die had dan toevallig iemand over dan vind ik het niet meer dan normaal om degene mee te nemen. Bij een etentje of een feestje of wat dan ook.

    Maar ik ben ook zo opgevoed dat er altijd iemand kan aanschuiven. En als er niet genoeg is dan zorg ik dat er genoeg is, of verdelen of iets een side dish extra.

    Ik zou mij erg ongemakkelijk voelen als ik iemand moet zeggen dat het niet kan.
     
    Axia, Ysabella, 11131618 en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina