Visite neemt vader mee

Discussie in 'De lounge' gestart door Manolito, 25 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.231
    23.312
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, dat laatste ook. Ik werk 30 uur en ben vaak pas tegen18 uur thuis met dochter, dan moet er nog gegeten worden. Doordeweeks gaat sowieso niet, haha. In het weekend ben ik niet zo moeilijk. Maar het gebeurt ook eigenlijk nooit dat er onverwachts iemand aanschuift, behalve dan miss vriendinnetjes dochter. Dan verzin ik er wel wat op.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.231
    23.312
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, boterhammen kan altijd. Maar bv op de zaterdag eten wij tussen de middag broodje knakworst. Ik heb altijd 1 potje knakworst en 6 bolletjes. Als er dan iemand mee eet, tuurlijk kan ik dan mijn worstjes aan vriendinnetje geven en eet zelf brood. Ik ga ook niet 3 potjes knakworst in huis hebben en heb niet genoeg vriezerruimte om 3 zakken bolletjes in kwijt te kunnen ofzo.

Mapje vindt dit leuk.
  3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.231
    23.312
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, als ik al gerekend heb op bezoek, zou het ook geen probleem zijn. De dichtstbijzijnde supermarkt is hier wel wat verder dan 5 minuten fietsen, haha.

Mapje vindt dit leuk.
  4. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    hihi..ja hier is een etentje meer een soort van gigantische tafel met allemaal verschillende dingen. Niet zo’n voorgerecht-hoofdgerecht-nagerecht, dat scheelt natuurlijk ook.

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.204
    113
    Brabant

Los van het onderwerp...
    Maar ik lees je berichtje nu nog een keer... Jullie aten áltikd gehaktballen??

hummeltje5 vindt dit leuk.
  6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.231
    23.312
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nou, dat was meer mijn idee van bv een aardappel extra en die wordt niet opgegeten want er eet niemand mee, dus die gaat dan weg. Ofzo. :oops: Nou ja, wij koken dus altijd gewoon voor ons 3en. Maar dat doen we juist om voedselverspilling te voorkomen zeg maar. Hier eet ook echt nooit onverwacht iemand mee doordeweeks. We werken allebei, vriend slaapt als dochter en ik thuis komen, dus dan wil je geen extra herrie. En zijn dan gewoon moe na school en werk, heb dan geen behoefte aan meer mensen, meer geluid. In het weekend is dat anders, dan ben ik een stuk makkelijker. Maar de super is niet om de hoek, woon in een klein dorp. Heb een te kleine vriezer. Die ligt al vol met ons gewone brood, ijsjes en friet en een zak diepvriesboontjes. Heb geen meerdere pakken pasta of rijst staan. Hier is dat gewoon nooit nodig. En dat kan dan misschien ongastvrij zijn, dat is dan maar zo.

7. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ja dat heb ik dus standaard wel in huis en in de vriezer helemaal als ik weet dat dat wekelijks word gegeten.

8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.231
    23.312
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Wij hebben maar 3 laatjes :roflmao::cry:

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  9. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ja ik heb 3 vriezers. Grote op zolder met 7 lades, in de schuur onder de koelkast 3 lades en in de keuken een klein vak.

citroenrasp vindt dit leuk.
  10. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Zeker ook nog kleine laatjes?:cry:

Jij weet hoe grote vriezer ik heb met ijs hè? Er kunnen altijd mensen aanschuiven voor het toetje. :roflmao:

TotalBella, Mapje, citroenrasp en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.231
    23.312
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat is echt ideaal! Ga toch eens kijken of er bij ons op zolder nog 1 kan. Want we komen nu soms al ruimte tekort.
    Verder ben ik heel lief voor anderen hoor, ook al kan er niemand mee eten :roflmao:

Nellie4, 11131618, Ysabella en 6 anderen vinden dit leuk.
  12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.231
    23.312
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Niet hele grote nee, haha. 1 la passen dan 3 broden in ofzo. 1 la is voor het ijs en een zak diepvriesboontjes. Nou, 3 bakken ijs dan ofzo? En 1 la voor de friet en snacks en vissticks en zalm ofzo. Dat was het wel.
    Ja, dat ijs weet ik ja :roflmao: Jammer dat je niet wat dichterbij woont ;):D

Ysabella vindt dit leuk.
  13. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.763
    18.877
    113
    Vrouw
    Ja bij ons is dat zoete inval gedoe, sowieso niet echt aanwezig.
    Kinderen wel maar die komen echt niet allemaal binnen en mee eten, dat word overlegd met de ouders vooraf en gevraagd ook.

Gewooniemand, Liekje81 en Merlino vinden dit leuk.
  14. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.129
    12.105
    113
    haha! Wel vaak, maar het was vooral om aan te tonen dat het nooit afgemeten was. Het zal vast ook wel eens wat anders geweest zijn, maar niemand kan ze maken zoals mijn moeder. Bij stamppot was er rookworst en er waren ook wel eens slavinken of kip, maar dit is wat ik mij herinner, anyway ik dwaal af… laten we weer on topic gaan.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  15. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.204
    113
    Brabant
    Haha ja! Maar vond het leuk te lezen..
    Bij ons kon ook altijd iedereen mee-eten.
    Wil dat nu ook altijd aanbieden :)

Zuul en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.231
    23.312
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Zo irritant van dei ballen, ik krijg ze nooit zo lekker als mn moeder ze maakte!

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  17. Mapje

Mapje Niet meer actief

Bij ons en in onze omgeving is het sowieso niet gebruikelijk dat mensen zomaar blijven eten. Ik zie dat echt nooit. Iedereen zit toch met werk, afspraken, bla bla. In het weekend wellicht maar zelfs dan wordt het afgesproken en dan is er uiteraard altijd genoeg eten. Een kind dat mee eet kan altijd wel. En als iemand zou blijven eten kan het ook wel de supermarkt zit om de hoek of ik sta mijn vlees of vis wel af :roflmao: Maar ik heb het nog nooit gehad eigenlijk.

Maar goed in dit geval weet ts het sowieso dus nu houdt ze een ook rekening mee. Maar ik blijf van mening dat als je met zijn vieren afspreekt het raar is om bijv ineens je kinderen mee te nemen of als je met je vriendinnen gaat eten je man mee te nemen. Dat je een gezin of huishouden bent betekent toch niet dat je altijd alles samen doet.

Maar goed ik weet dat veel hier op ZP dat wel zo zien. Dus daar zal al een verschil in zitten.

chrystel73, Felice, Liekje81 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Sunshine1993

Sunshine1993 Niet meer actief

Ik snap dat het een tegenvaller is, maar ze vragen/zegen het dus je kunt ook gewoon nee zeggen.

Ik heb zelf altijd te veel eten. Hier kan er altijd iemand mee eten. Vanuit huis uit eigenlijk mee gekregen. Meestal breng ik wat over is naar mijn ouders of opa en oma.

Vaak ook handig. Zo is schoonbroer toen hij het financieel moeilijk had bijna elke avond ' toevallig' aangeschroven'. En had ik dus ook altijd genoeg. Maar ook om uit te delen, onze oude alleenstaande buurvrouw bevoorbeeld.

Zuul, citroenrasp, Sado en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Myhappyfamily

Myhappyfamily Fanatiek lid

28 okt 2016
    3.723
    1.218
    113
    Vrouw
    @Manolito je hebt het voor nu goed opgelost. Je moet zelf kijken waar je je het fijnste bij voelt.
    Je ziet hier in dit topic al ieder heeft zijn eigen mening erover. De ene maakt het helemaal niks uit en de andere vind het niet kunnen. je moet doen wat voor jou het beste voelt en als ze er niet mee eens zijn kunnen ze het altijd verplaatsen. Maar zou het wel aangeven aan je vriendin dat je het niet fijn vind of uitleggen waarom je het nu anders doet.

hummeltje5, Manolito en Mapje vinden dit leuk.
  20. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.640
    1.444
    113
    Maar wat maakt het voor jou dan uit dat ze het bij meerdere mensen doen?
    Klinkt alsof er over ze gepraat wordt?

hummeltje5, Zuul en Ysabella vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina