Visite ontvangen in Coronatijd en angststoornis

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Willemijntje19, 17 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.109
    12.090
    113
    Ik ervaar dit hetzelfde, ik heb ook een angststoornis en ik vind het ontzettend moeilijk om met het hele Corona gebeuren om te gaan.
    Met kraamvisite zou ik ook heel veel moeite hebben, ik zou je tante opbellen en aangeven dat je geschrokken bent van haar dat ze aangaf dat afstand houden niet nodig is en dat als ze daar moeite mee heeft, je de afspraak wilt afzeggen.

Ik ben ook bezig met een afspraak met een psycholoog, hopelijk gaat het handvatten bieden om er beter mee om te gaan.

Willemijntje19 vindt dit leuk.
  2. tuc

tuc Niet meer actief

Nou dan zou ik er nog eens heel goed over nadenken. Het is namelijk geen moeten. Al snap ik dat het moeilijk vindt om nee te zeggen. Maar ik zou dan echt even aan jezelf denken.

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.248
    4.480
    113
    Als je nu al sterk het vermoeden hebt dat je tante zich niet aan jullie regels gaat houden zou ik de afspraak gewoon afzeggen.

Ik heb geen angststoornis maar ook hier zijn we gewoon voorzichtig hoor. Buiten mijn ouders, mijn schoonmoeder en schoonzus en zwager is alleen 1 x mijn vriendin en haar man op bezoek geweest (wel met de 1,5 meter ertussen)

4. Elisa199

Elisa199 Actief lid

15 aug 2020
    237
    153
    43
    Lastig zeg! Snap je dilemma best wel. Hier geen angststoornis, maar binnenkort hier ook kraamvisite en ik zie daar wel een beetje tegen op. Zonder corona vind ik al dat mensen te snel met een verkoudheid toch op bezoek komen en nu met corona helemaal.

Wellicht kun je haar laten komen op een moment dat de baby slaapt? Dan mag ze wel even kijken, maar is vasthouden geen optie. En misschien kun je iets meer rust krijgen in die spanning door vooraf te vragen of ze last heeft van verkoudheid /niezen ed. Hier komt er in ieder geval niemand in die iets van die klachten heeft. De kans op besmetting is dan niet helemaal weg volgens mij, maar verklein je wel.

5. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Daar twijfel ik
    Bedankt voor je reactie, daar zat ik ook al aan te denken, zou mooi zijn als hij lekker slaapt wanneer ze er is.

6. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie en wat fijn om de herkenning te lezen! Ik ervaar dit als een hele lastige tijd en ik hoop ook dat ik er wat beter mee om kan gaan op een gegeven moment.

7. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie, wat fijn om te lezen!

8. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Ik denk dat het je best wel hoog zit anders had je geen topic gelopen hierover.
    Het is heel slim om iemand erbij te hebben die wel jou grenzen kan bewaken! Echt een goede oplossing.

Als ze die 1.5 meter afstand bij jou niet nodig vind, vind ze dat bij anderen ook niet. Dus grote kans dat ze gewoon leeft zoals voorheen en anderen gewoon knuffelt en weet ik veel wat. Dit is natuurlijk een aanname, maar toch lijkt het me verstandig om er nog even 2x over na te denken. Wat vind je partner hiervan?

9. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.910
    387
    83
    Tsja ik zou als je er zo tegenop kijk het afzeggen. Desnoods met een smoes (kind is aan het hoesten ofzo).

Ik herken het ook, ik vind het ook eng en ik heb weinig kraambezoek gehad.
    In principe doen we alle kraambezoek ook buiten, dat vind ik fijner. Dus ik plan ze kort vt voren ivm het weerbericht.
    En duidelijk zeggen afstand bewaren

10. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Nou inderdaad! Ik geniet er ook zeker niet van, kost op dit moment alleen energie en de dag erna voel ik me dan nog steeds gestrest.

11. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    bedankt voor je reactie! Ja precies zo’n smoes heb ik ook al eens gebruikt inderdaad.

12. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie! Ik denk dat jou aanname wel aardig klopt hoor, ik “verdenk” haar daar ook van. Mijn partner zit er net zo in als ik, hij houdt zich ook graag aan de 1,5 meter afstand enz. Hij heeft gelukkig geen angst stoornis, maar is ook heel voorzichtig en vindt wel dat ik mijn grenzen aan moet geven.

Louise11110 vindt dit leuk.
  13. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.257
    12.633
    113
    Vrouw
    Dan zou ik t afzeggen! Helaas pindakaas je eigen gezondheid en welzijn staat op 1

14. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Ik zou het ook afzeggen, en als ik je posts zo lees heb ik het idee dat je het vooral door laat gaan voor de lieve vrede ;)

w.b. Angststoornis. Ik heb dicht bij me ook iemand met een angststoornis. Hoewel ik nooit zal kunnen beseffen wat dat is voor hem, helpt het me om te denken aan iets waar ik bang voor ben. In mijn geval spinnen. Als er een spin zit, helpt het me niet als iemand zegt “ah joh, zet je er overheen, stel je niet aan”, of “ach, spinnen doen niks” of andere rationele redenaties. Het hielp me te bedenken dat mijn eerste reactie (namelijk rationeel de angst willen bestrijden) niet helpend is. Misschien helpt het mensen om jou heen ook.

15. Wowww

Wowww Niet meer actief

Hier geen kraamtijd, maar wel angststoornis en erge Corona angst. Met name om anderen te besmetten.

ik zou heel duidelijk zijn. Je mag komen, maar je blijft zitten waar je zit. Je kunt duidelijk zijn over je angsten en aangeven dat je je kraamtijd niet wilt laten verpesten.

16. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    #36 Willemijntje19, 17 aug 2020
    Laatst bewerkt: 17 aug 2020
    Bedankt voor je reactie, wat een goed idee!! En inderdaad doe ik vaak iets voor de lieve vrede. Ik wil echt gaan leren assertiever te worden hier in.

17. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie en erg fijn om de herkenning te lezen.

Ben zelf ook erg bang om anderen te besmetten. Mijn angst gaat alle kanten op.. ik wil zelf niet besmet worden door die tante, want ik ben dan ook weer erg bang om het door te geven aan kwetsbare mensen. Ook heb ik standaard de dag dat ik een afspraak heb in bijv. het ziekenhuis of bij de tandarts een kriebel in mijn keel. Ben er inmiddels achter dat het echt tussen mijn oren zit, maar ik spreek het vaak wel even uit bij bijv de tandarts. Maar kost allemaal wel veel energie en gepieker.

18. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Wat goed! Ik mag nog wel wat assertiever worden.

19. Wowww

Wowww Niet meer actief

Heel jammer al die verloren energie. Je bent het met je drukke gezin hard nodig!

20. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.662
    27.307
    113
    Vrouw
    Een dag kiezen dat je partner er ook bij is, die je kan ondersteunen.

De normaal enorm kussende en knuffelende tantes houden hier overigens keurig afstand en vragen of ze de kleine mogen houden dus wij waren positief verrast! Ze geven ook de oudste geen hand.

Deel Deze Pagina