Visite = opruimen en schoonmaken

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavanjuul, 9 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Visite = opruimen en schoonmaken

1. ja

2. nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Nee, ik ga niet speciaal schoonmaken. Nu loop ik heel de dag al achter de rotzooi aan :) . Zo staat er nooit vaat op de aanrecht terwijl ik geen vaatwasser heb. Speelgoed wordt opgeruimd zodra ze klaar zijn met spelen. Kussens worden recht gelegt zodra er iemand opstaat ( tot erfenis van man :)). Bedden en slaapkamers ruim ik meteen op zodra we opstaan :)) . Stofzuig min 2x per dag van boven na beneden en daarna dweilen ,wc wordt elke dag uitgedaan soms zelf 2x per dag. Ik wordt erg onrustig van rommel. Tis niet brandschoon want dat lukt gewoon niet met 2 kinderen en hond en dat hoeft ook niet van mijn. Er mag geleeft worden maar dingen laten slingeren waar niks mee gedaan wordt vind ik onnodig

Ligt er een keer rotzooi, tja dat is dan maar zo . Onverwachts bezoek komt altijd als net die bom is ontploft in huis

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    pfff.....daar heb ik echt geen tijd voor en ook helemaal geen zin in moet ik eerlijk toegeven.

Hier is het puur een extra controle ;)

3. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    Ik vind het grappig dat je dit zegt. Want dat denk ik eerlijk gezegd bij jou als ik lees dat je vier keer stofzuigt op een dag. Ik bedoel, als jij dat prettig vindt prima, maar het lijkt me zo vermoeiend om de hele dag met het huishouden in je hoofd te zitten.

Wij zitten er tussen in. Ik houd de boel redelijk netjes bij, en als er visite komt nog even extra. Soms een heerlijke deadline om alles weer even extra te doen. Of bepaalde rommelplekjes aan te pakken.

4. tuc

tuc Niet meer actief

o maar ik zit er niet mee in mn hoofd hoor...is gewoon een automatisch ding. Ik heb er geen last van dat ik dat "moet" ofzo ik vind het juist prettig. Ik ben er dus niet bewust mee bezig..zit in mn systeem net als eten en drinken

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg

ik spreek voor mezelf, het is indd vermoeiend om heel de dag met het huishouden bezig te zijn. tuurlijk knutsel ik met de kinderen waarna overal glitter, verf en papier ligt. zodra we klaar zijn echter moet het meteen aan kant. net als koekjes bakken etc maar daarna is het ook meteen poetsen. had graag gehad dat ik kon zeggen , laat ff voor wat het is. lijkt me heerlijk. echter heb ik echt de dwang om het schoon te houden en het wordt erg onrustig in rotzooi. moet zeggen dat het erger is geweest. nu ik kinderen heb valt het nog mee omdat ik wel moet toegeven aan het feit dat spelen enrotzooi maken bij het ouderschap hoort en dat ook moet accepteren. heel irritant als je meteen de badkamer moet poetsen nadat de kinderen er net uit zijn. toch kan ik het niet laten.

voorheen ging ik midden in de nacht stofzuigen als ik een kruimel zag ik me ooghoek op slaapkamervloer , zat alles in bakken gesorteerd en op volgorde zoals het moet in mijn hoofd en sliep ik niet als ik was vergeten de wc te soppen of een was in de droger te doen. dus nee ben blij met hoe het nu gaat. maart heb ik weer een grote operatie. mijn rug wordt vast gezet. voor de operatie bn ik totaal niet bang. wel voor het feit dat ik het huishouden los moet laten voor een paar weken.

ik heb ook een rooster in mijn hoofd waar ik ook niet van afwijk tenzij het moet. ben dan ook heel de dag weer meteen van slag helaas.

6. wondertjeinmaak

wondertjeinmaak Fanatiek lid

2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    Ja wij doen dat dus ook. Als opruimen snel schoonmaken. Vind dat toch wat beter ogen voor de anderen. Ondanks dat het niet echt vies is hier.

7. misa

misa Niet meer actief

Een beetje doe ik dat vaak ook wel!

8. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Hier wordt ook wel echt even gepoetst/opgeruimd voordat er geplande visite komt... Maar wij zijn ook echt niet netjes :D ongeveer 1x per week wordt er gestofzuigd (dat zal wel vaker worden als de kleine er straks is...), dweilen nog minder... Overigens werken we beiden 40+ uur en zijn ook 's avonds regelmatig weg. Zo heel vies wordt het dan ook niet. Wel drie katten, die zorgen nog voor de meeste viezigheid.

Wel ruim ik elke dag even goed op, dat de vaat en de was weg is enzo. Keuken en badkamer allebei eens per week en dan soms nog een doekje erdoorheen indien nodig.

Ik zal nooit een modelwoning hebben qua schoonmaak, daarvoor vind ik schoon maken veel te stomvervelend ;)

9. Selena149

Selena149 Niet meer actief

*wacht stiekem op een show-je-huis-tijdens-rommel/spitsuur-topic* :D

10. tuc

tuc Niet meer actief

jaaaa dat zei ik al...fafa heeft mij nog foto's beloofd:D

11. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Lijkt me best leuk zo n topic! :D

12. Selena149

Selena149 Niet meer actief

Wie opent ? :D

13. fafa

fafa Niet meer actief

Heb vandaag foto's gemaakt terwijl het voor mijn doen toevallig vrij netjes was (ging er niet speciaal zooi voor maken :p) Dus niet echt shocking, sorry ;)

Zal ze na BZV posten. Zit nu op tablet, dus kan nu niet oploaden.

Maar misschien durven andere rommelkonten daarna ook te posten :D

14. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ik heb foto's gemaakt , zo is het meestal ongeveer , - kerstboom uiteraard + was of stijkplank en meer bekers etc op de tafels.

Stoelen van de eettafel staan wel vaker op hun plek overigens, maar het knutselspul, wat dus de tafel in beslag neemt, laat ik rustig liggen . :p

15. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Ik ben echt niet heel erg netjes, er liggen hier regelmatig nog (ongelezen) folders (wel netjes op een stapel ;)) op tafel etc., maar hier zou ik echt heel nerveus van worden. Vind je dat niet irritant dat je hele tafel vol ligt met spullen?

16. mimi83

mimi83 Niet meer actief

nee, alleen de salon tafel heb ik dat wel eens mee. alle boekjes weer opstapelen doe ik als ikzelf iets aan de hoge tafel wil doen , maar anders ligt het me prima. Morgenochtend 7.00 gaat ze weer verder met kleuren , dan ligt het weer net zo..

die plastic tas haal ik morgen wel weg hoor, daar zaten spullen in die ze cadeau gekregen hebben vandaag. S avonds doe ik sowieso bijna nooit wat , energie is dan op , pijn te veel en morgenochtend zijn ze allebei naar school dan zie ik het wel weer.

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

Dit is het enige wat ik nu zou moeten opruimen. Geeft wel goed weer hoe ik me voel, haha. Snot everywhere! 😱

18. tuc

tuc Niet meer actief

Haha wel stoer dat je het post. Ik zou gek worden van de bank en eettafel haha

19. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ahh beterschap Aszz.. is en blijft heel irritant snot ..

20. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oh en een tandenstoker op de salontafels :p
    Gepakt door de oudste om te bekijken. Ongebruik hoor ;)

Deel Deze Pagina