Luxe koekjes, snoepjes en chocola blijft hier nooit lang liggen. Als je iets bij de koffie wil, moet je bellen als je langs wil komen.
Ik heb meestal wel (simpele) koekjes in de koektrommel zitten. Onverwacht bezoek krijgt dan gewoon wat uit de trommel. Als ik weet dat er visite komt, zorg ik dat ik wat "grotere" koeken heb (zoals stroopwafels, gevulde koek mergpijpjes zoiets dergelijks.)
Hier altijd, als er iemand komt die we wat langer niet gezien hebben dan hebben we altijd vlaai. En anders bij elke vistie koekjes (mergepijpjes, stroofwafels, sprits, chocokoekjes of gewoon merci)
Wat ik erbij geef, hangt af van wat ik in huis heb. Onaangekondigd bezoek moet 't doen met wat er ligt en aangekondigd bezoek vaak ook. Maar heb over 't algemeen wel wat in voorraad. Bak zelf veel en vries dat ook in makkelijke porties in, zodat het ook vlug ontdooid is. Gewoon een lekker koekje en als ik toevallig geen koek in huis heb... dan krijgen ze een hoop liefde bij de koffie!
Ik heb altijd wel iets omdat mijn vriend nogal een snoeperd is Momenteel stroopwafels en van die Pim's koekjes. Dit weekend komt mijn mama op visite en heb ik bonbons gekocht. Ze komt niet vaak en is gek op bonbons! Doe ik niet voor iedereen hoor.
Wie onverwacht komt krijgt gewoon wat er toevallig in de trommel zit. Als ik weet dat er iemand komt haal ik meestal wat luxere koeken of bak ik iets.
Als ik van tevoren weet dat ik visite krijg koop ik altijd wel wat. Meestal koekjes of iets. Maar hier komt weinig bezoek omdat de familie van mijn man onze katten 'eng' en 'vies' vinden dus die komen alleen als het moet ( verjaardag) en mijn familie woont 100km verder dus als hun komen weet ik dat en dan koop ik wat lekkers. Ik vind het ook altijd leuk om taart of cake te maken.
Ik jakker meestal even naar de winkel. Wij drinken namelijk zelf alleen ranja, dus ook nooit fris in huis. neem ik zo een pak koekjes mee Of ik bak wat, maar dat ligt eraan hoe ver van te voren ik het weet. Soms weet ik het om 6 uur en ja dat red ik danniet meer
Als ik van tevoren weet dat er visite komt, maak ik meestal zelf iets lekkers. Verder heb ik altijd wel luxe koeken oid in huis. De meeste visite komt altijd onaangekondigd aanwaaien, of kondigt zich 5 minuten van te voren aan. En dit gemiddeld twee a drie keer per week. En ik serveer niet graag alleen koffie of thee, dus een voorraadje is geen overbodige luxe hier.
Mensen die onverwachts bij ons op de koffie komen die hebben gewoon pech We hebben expres niks in huis, beter voor de porto en beter voor de lijn want de visite red het pak met koeken nooit hoor Als mijn (schoon)ouders komen hebben we ook nooit wat in huis eigenlijk.
Koffie wordt bij ons door bezoek eigenlijk bijna nooit gedronken. Fris wel of een biertje of wijntje. En koekjes moeten ze meestal ook al niet en als ik ze dan es een enkele keer op tafel zet, komt er niemand aan en kan ik ze nadien allemaal zelf opeten. Meestal heb ik ergens héél diep in mijn kast nog wel iets steken van koek ofzo dat "bezoekwaardig" is (niet quasi vervallen). Ooit voor mezelf gekocht dan en nooit opgegeten.
Ik serveer maar zelden koek bij de koffie, simpelweg omdat ik zeker 5x pw onverwachts visite krijg. Ik heb het ook niet standaard in huis, tenzij je theebiscuit meerekent. Weet ik dat ik visite krijg, heb ik vaak luxe koeken of gebak in huis. Komen mensen 's avonds (ook doordeweeks of onverwachts) zet ik altijd wat chips neer en krijgen ze een wijntje/bier of een borrel, want ook dat heb ik standaard in huis, maar koekjes dus niet.
als ik het vantevoren weet, dan bak ik iets. appeltaart, cake, brownies. Maar voor onverwachte visite heb ik altijd wle koekjes in huis. En ik koop bij de lidl van die per stuk verpakte wafels. Beetje jam, en/of slagroom erop. Of als ze wat langer blijven plakken dan pak ik een paar roomsoesjes uit de vriezer. Zijn zo ontdooit
Heb altijd wel wat in huis voor onverwacht bezoek en als ik mensen verwacht, dan haal ik altijd wat luxere koekjes