Zoogcompressen en grote borsten

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Linn84, 31 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Een vraagje, hoop dat ik het bij het goede onderwerp heb gezet...

Ik heb vrij grote borsten (nu aan het einde van de zwangerschap cup H, normaal cup F). Nu heb ik zoogcompressen gehaald, maar die dingen zijn zo klein! Daardoor zie je ze echt super duidelijk zitten als ik een ietwat strakker shirtje aan heb... Zo ga ik straks echt de straat niet op :(

Wie heeft tips? Zijn er misschien bepaalde merken die je niet ziet?

Alvast bedankt!

2. Vagans

Vagans Niet meer actief

een voorgevormde voedings BH! Ik heb anders het zelfde probleem en vind zowiezo die voorgevormde veel steviger zitten!

3. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    Nou dit heb je ook bij kleinere borsten hoor :D. B.h. met voorgevormde cups is inderdaad de enige oplossing!

4. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    Van die herbruikbare compressen zoals Lily Padz gebruiken.
    Ik ga deze ook gebruiken na de bevalling, want die van hema zie je echt zitten onder strakke t-shirts... :(
    Lily padz mag je blijkbaar niet altijd gebruiken, omdat dat niet ademend materiaal is, en je huid moet toch kunnen ademen. Maar om naar een feestje te gaan of zelfs te gaan zwemmen, lijken ze mij erg handig...

5. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    #5 MamavanJordy, 31 jul 2011
    Laatst bewerkt: 31 jul 2011
    Lily pads is heel afhankelijk van de grote van je borsten en de hoeveelheid melk die je hebt vind ik.

Ik had veel melk en bij mij bleven ze dus niet zitten omdat de melk niet tegengehouden werd, ook niet toen vraag en aanbod op elkaar afgestemd waren. Dus ik vond het zonde van mijn geld. Zijn best prijzig.

Ik had trouwens uitwasbare zoogcompressen van avent. Kunnen gewoon op 60 graden mee gewassen worden en zijn heerlijk zacht.

6. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik heb gewoon de zoogkompressen van de Etos, vind die erg fijn en doordat ze van zacht ademend materiaal zijn krijg je dr ook niet van die broeierige (pijnlijke) tepels van!

Bij de Prenatal zijn mooie voorgevormde BH's te koop voor maar 2 tientjes!

(ik vind ze zo fijn dat ik ze denk ik na de BV periode ook blijf dragen hihi)

7. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    @Vagans, hebben ze die in grote maten dan?

Heb tot nu toe de hele zwangerschap met één (voedings)bh gedaan van Anita. Maat 80H. Zou eigenlijk 75H moeten hebben, maar die was er niet. En in voorgevormd zijn ze al helemaal niet te vinden.

8. Vagans

Vagans Niet meer actief

In de winkel hebben ze tot E geloof ik, maar ik heb wel is gehoord (geen idee of het waar is) dat ze speciaal grotere maten kunnen bestellen...

9. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
  10. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Super! Daar staan in ieder geval de goede maten bij :D

11. Bri

Bri Niet meer actief

En anders kijk je bij cupfortwo.nl en lingerievoortwee.nl.
    Er zijn voor alle maten mooie bh's te koop. Niet goedkoop, maar dat ben je met jouw maat toch al gewend ;)

Zoogcompressen zijn met álle cupmaten te zien. minder zichtbaar zijn die van Natusan (dun, bruinig ipv wit) en anders die van etos (ook vrij dun, maar wel wit). maar het beste helpt het om een voorgevormde bh te kopen. Ik had heel mooie van Hot Milk (o.a. te koop via bovenstaande links) maar er zijn ook andere merken.

en in a'dam weet ik een leuke borstvoedingspeciaalzaak, die hebben veel modellen in veel maten, met goed advies erbij. (zie: borstvoedingscentrum.nl, geloof ik, ze zitten op de wethouder Frankeweg).

mijn advies: wacht met kopen tot je een week of 2 aan het voeden bent. bij mij was m'n maat toen stabiel. daarvoor gigantische stuwing en m'n ribbenkas moest nog zakken. mijn 'voedingsmaat' was één cupmaat groter dan mijn 'zwangermaat', maar in omvang 10 cm kleiner. dit werkt bij iedereen anders.

succes met het vinden van mooie bh's!

12. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    lingerievoortwee.nl heeft ook veel meer keuze. JE bent wat meer kwijt, maar je hebt er ook een stuk meer steun aan.
    Ik gebruikte de compressen van avent en droeg er altijd nog een hemdje onder. Dat is sowieso handig met voeden in het openbaar want dan gaat je hemd naar beneden en je shirt omhoog en zie je helemaal geen huid.

13. mroos

mroos Niet meer actief

Zoogcompressen van jippies.. ZOOGCOMPRESSEN zoogkompressen

Zijn iets groter en súperdun(en ook nog eens absorberend:)), die zie je echt niet door een shirt heen!
    (degene die je weg kunt gooien trouwens, van die wasbare vind ik sowieso ondingen, van welk merk dan ook.)

14. mevrouwtje

mevrouwtje Bekend lid

11 feb 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Met een plakkertje op de achterkant is ook wel handig, ik had vaak dat de compressen na een tijdje ongemerkt verschoven, dan liep ik alsnog met een natte bh.

Gelukkig heb je de compressen na een tijdje borstvoeding geven ook niet meer nodig, hooguit tijdens het voeden als je andere borst gezellig mee gaat lekken :)

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Je kunt ook eens kijken bij nursingbra.co.uk Daar koop ik mijn voedingsbeha's, hebben ze volgens mij ook grotere maten, had zelf een F en die kon ik daar altijd wel vinden.

16. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik ben nog nooit zoogcompressen tegen gekomen die niet tekenen, ik heb nu zelf de wasbare van avent.
    ik draag sowieso liever geen strakke kleren, zie er na de bevallingen doorgaans niet op m'n sexiest uit haha.

17. debbedebs

debbedebs Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.472
    0
    0
    HR Adviseur
    NB
    Deze compressen zijn echt super fijn! Absorberen erg goed, zijn groter en zie je echt niet onder je kleding. Aanrader!

18. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    die Lilypadz zou ik idd ook met grote borsten afraden. Ze zitten niet zo fijn en je krijgt er kegelvormige tieten van.

(handig om te weten dat er ook voorgevormde bv bh's bestaan)

19. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Ik heb cup F en gebruik de pads van Natusan, in een gewone bh en je ziet er niks van! Die zijn best groot en al voorgevormd, met een putje voor de tepel zodat je ze goed in het midden doet. Ik heb ze zelfs al onder een strak truitje gehad en ook toen zag ik er niets van.

20. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de zoogcompressen van Natusan. heerlijk zacht en zie ze niet zitten met mijn cup E. Zijn natuurlijk wel kleinere borsten, maar wie weet?

Deel Deze Pagina