Weer een huishoudelijke vraag: de laatstentijd vind ik dat er zoveel servies nog behoorlijk nat uit de vaatwasser komt. Vooral plastic. Nu heb je dat, volgens mij, altijd wel een beetje. Maar ik sta nu ook een hoop andere dingen alsnog af te drogen voor ik het op kan ruimen. En aangezien ik (vooral wat huishouden betreft) liever lui dan moe ben... Is onze vaatwasser gewoon te oud (ik hoop het niet, we hebben hem pas een paar jaar) of is er een trucje om dit op te lossen?
Bij ons droogt hij altijd minder als ik de afvoer moet schoonmaken, als ik dat weer heb gedaan is de vaat een stuk droger.
Mijn vaatwasser maakt alles netjes droog... behalve plastic.. ik denk dat er niets anders opzit dan afdrogen..
Wij hebben echt een oudje staan, maar als hij net klaar is zetten wij hem altijd even open dan kun je hem een uurtje later droog uitruimen.
Bij mij is het heel afhankelijk van welk glansspoelmiddel ik gebruik. Bij de goedkopere varianten (huismerken) droogt de vaat een stuk minder goed. Ik had dit pas ook, ik gebruikte glansspoel van de jumbo, en moest ik dus al het plastic weer afdrogen. Nu gebruik ik weer Sun, en nu gaat het goed.
Glansspoelmiddel toevoegen. Dan glijd het water er beter van af. Ik zet de vaatwasser ook even open als hij klaar is, voor ik hem uitruim.
Wij ruimen de vaatwasser meestal pas uit als hij echt al een tijd klaar is. (Hij gaat vaak 's ochtends aan, vlak voordat we aan het werk gaan.) Ik zal inderdaad eens nakijk welk glansspoelmiddel we nu gebruiken. Mijn man gaat over de boodschappen
Wij doen 'm altijd na het avondeten aan en ruimen 'm 's ochtends of de avond erna pas uit. Dan is het altijd droog. Wij gebruiken geen zout of glansspoelmiddel, maar alles in 1 blokjes.