Wanneer beginnen met brood ?

Discussie in 'Voeding' gestart door mamaloew, 11 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamaloew

mamaloew Actief lid

24 apr 2008
    203
    0
    0
    Limburg
    Wanneer beginnen jullie met brood en hoe geven jullie het.
    Volgens het bureau had ik al moeten beginnen maar gezien ik een muts :( ben en elke keer als ze zich verslikt mijn hart in mijn keel zit probeer ik het af en toe maar ben er nog niet echt actief mee begonnen.

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    met 6,5 maand zijn we met broodkorstje begonnen en 2 weken later met gewoon stukjes brood (juist zonder korst toen weer in het begin). Ik gaf in het begin ook echt ieniemienie kleine stukjes, die ik dan in haar wang duwde zeg maar, zodat het gelijk bij haar kaakjes zat. Dit ging eigenlijk wel erg goed.

3. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Hier ook met zes maanden begonnen met sabbelen op een korst. Nu na een week of twee eet ze een halve boterham in ieniemienie stukjes met wat margarine erop. Nadat ze vier stukjes in haar wang/gehemelte verzameld heeft, geef ik haar een paar slokjes water zodat ze het doorslikt. Want echt eten vind ik het nog niet hoor...

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier met ong 9/9.5 maand begonnen met af en toe een korstje, en vanaf 10/10.5 maand met echt een broodje, en dan gewoon in stukjes op het bord (soms met beleg, maar zeker in het begin alleen met boter, iets later gewoon al het te bedenken beleg) en met de vorkjes laten prikken en eten.

5. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik ben vorige week begonnen. dus ruim 6 maanden. en vandaag voor het eerst een hele boterham fatsoenlijk op! wel doop ik hem in wat melk of water.

6. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Rond de 7 maanden zijn we begonnen met een broodkorstje. Kon ze zich zo een uur mee vermaken :).

7. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Hier met 6 maanden stukjes brood met wat boter en smeerkaas. Ging gelijk prima, binnen een paar dagen ging er een hele boterham in.
    Het valt me wel op dat het ene cb 6 maanden adviseerd en het andere 7 maanden.

8. Seilenna

Seilenna Actief lid

9 sep 2007
    442
    0
    0
    Flevoland
    6,1 begonnen met broodkorst voor de fles van 12.00uur. Na een week een paar stukjes en inmiddels eet ze bijna een hele boterham met nog 130cc melk!

9. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    met ongeveel 6 mnd begonnen met een korstje. Na 2 weken af en toe een paar stukjes brood. Sinds deze week eet Nathan ´s middag een hele boterham zonder korstjes.

10. mamaloew

mamaloew Actief lid

24 apr 2008
    203
    0
    0
    Limburg
    Valt me op dat jullie beginnen met een korst.Moet ik dus echt niet aan denken krijg het daar spaans benauwd van.:)
    Bij mijn 1ste en 2e gaf mijn man het eigenlijk altijd.

11. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Ik ben ook niet met korstjes begonnen hoor ;)

Ben met 6 maand begonnen met stukjes brood met boter. Als ze de boterham op had, gaf ik haar een korstje om op te sabbelen.

Maar kennelijk heeft mijn meisje toch geen problemen met kauwen. Fruit geef ik haar nu ook in stukjes, behalve appel want dat is echt te hard.

(terwijl ik een maand geleden hier nog liep te verkondigen dat Soraya op haar 18e nog gepureerd eten zou krijgen........)

12. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier begonnen met gewoon een snee brood. Wel met korstjes eraan, en een laagje boter erop. En in kleine blokjes gesneden.
    Dat was met 6,5 maand.
    Hij at op dag 1 een halve boterham, en op dag 2 al een hele..

13. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    kan misschien ook al best met korstjes gaan geven. Nathan heeft ook totaal geen moeite met stukjes namelijk.. Weet eigenlijk niet waarom ik die eraf haal:)

14. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Het verschilt blijkbaar erg... hier in België raadt Kind en Gezin aan (cb) pas op acht maanden te beginnen. De reden kan ik niet zeker zeggen...

15. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik dacht dat het standaard advies van het CB in NL 7 maanden was voor een hele boterham. Maar vanaf 6 (en echt niet eerder) een korstje, en papgranen om mee te oefenen..

In ons geval was het kiezen tussen (te) veel flesvoeding en een boterham. Dat werd de boterham..

16. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Wij zijn vanaf 7 maanden begonnen met brood zonder korst en een beetje boter, vond ie geweldig :D
    Nu eet ie een hele boterham met korst en smeerbeleg.

Het CB raadde ons ook aan om pas met 7 maanden aan het brood te beginnen..

17. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Daarom haat ik al die verschillende adviezen, want echt ieder CB zegt wat anders.

Ik mocht met 6 maand dus beginnen met een boterham ;)

18. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ligt er denk ik ook een beetje aan wanneer je bent begonnen met bijvoeden en hoe voorspoedig dat gaat. En wat maakt het uit als ze andere adviezen geven? Ik denk dat ze ook het kind zelf laten meewegen in hun advies en zo raar vind ik het dus helemaal niet dat ze verschillen. In ieder geval niet wat voeding betreft.

Wij zijn met 6 maanden begonnen maar dat was geen succes. Pas toen hij bijna 7 maanden oud was, hield hij het brood binnen. En sindsdien heeft ie zijn boterham in 5 minuten op :D

19. mamaloew

mamaloew Actief lid

24 apr 2008
    203
    0
    0
    Limburg
    nou vanmorgen maar brood gegeven dus.Na een paar hapjes had ze er genoeg van maar op zich een goed begin.Maar ik vroeg me nu weer af hoe groot zijn de stukjes bij juliie ik ben bang dat die van mij door een muis zelfs klein gevonden worden;)

20. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Ik begon met heeeeeele kleine stukjes. (nog geen 1 bij 1 cm) Die stukjes stopte ik dan zelf in zijn mond.
    Nu eet hij van een vorkje en zijn de stukjes al een stukje groter. Het eten gaat hier ook steeds sneller..

Deel Deze Pagina