Hallo!! Misschien een rare vraag (oh nee, rare vragen bestaan niet..), maar hoe geven jullie jullie kindjes avondeten. Onze meid is binnenkort 6 maanden en ik wil langzaamaan beginnen met avondeten (groentes). Ik wil haar in principe geven wat wij die avond ook zelf eten, maar dan gepureerd/geprakt natuurlijk. Nu zie ik dat in potjes alles bij elkaar gegooid wordt (vlees/vis, groentes, aardappels/rijst). Doe je dat ook als je het eten zelf maakt. Of geef je dan alles apart? Want als je het apart geeft, dan leren ze de smaken beter kennen lijkt me..?? Hmmm.. lastig hoor die bijvoeding..
Dit vroeg ik mij ook af! Ik heb het zo gedaan: eerst losse groenten aanbieden (ook zelf maken en af en toe een potje voor onderweg) dus eerst laten wennen aan wortel, broccoli, courgette, mais, sperziebonen enz en toen hij dat allemaal leek te lusten toen oevr gegaan op diezelfde groenten gemendgd met rijst of aardappel. Vlees geef ik nog niet.
Bedankt voor je antwoord! Ja, losse groentes (en ook sommige groentes gemengd) heb ik al gegeven. Maar ik wil naar een volwaardige maaltijd toe werken zeg maar. Dus ja, gemengd of niet gemengd..??
Ik heb eerst groente aangeboden. Daarna groente+ aardappel en daarna groente+aardappel+vlees. Zo rond de 9 a 10 maanden (denk ik) zijn we F zijn eten aangaan bieden zoals wij dat zelf eten. Voor ons is dat aardappels met groente en daarna apart het vlees.
Ik was begonnen met potjes, en dat wordt meestal gemengd. Nu maak ik het zelf, omdat Vicky toch meestal al wel 100 gram eet. wat ik tot nu toe gemengd heb is fruit: mango/banaan, galia meloen/een halve liga. Deze week ga ik ook groente mengen met aardappel en rijst.
Ik denk zolang je het nog gepureerd geeft: gemengd en vanaf groffere delen ook niet gemengd en dus "los" van elkaar?