Hallo, Mijn zoontje is nu 5,5 weken oud. Hij krijgt nu 6 voedingen per dag. 120+4. Overdag krijgt hij standaard om de 4 uur en s'nachts op verzoek. Dan komt hij meestal rond 3 uur/4 uur. Hij krijgt zijn laatste voeding om 22.30. Dan geef ik hem rond 06.30 weer zijn eerste voeding want anders kom ik niet uit op 22.30. En ik wil het liver niet later maken want wij verdienen ook wel wat slaap. Maar ik vroeg me af of ik hem na de nachtvoeding niet beter kan laten slapen tot hij wakker wordt? En hoe dan verder met de voedingstijden? Nu ziet het schema er zo uit: 06.30 10.30 14.30 18.30 22.30 03.00/04.00 En stel dat hij straks s'nachts een keer wat later komt dan zit er maar heel weinig tijd tussen de eerste voeding s'ochtends. bijv. 2 uurtjes. Wat kan ik het beste doen?? En hoe kan ik hem s'nachts door laten slapen?
Hoi, Het schema wat jullie nu hebben ziet er goed uit. Je mag hem na de nachtvoeding laten slapen totdat hij uitzicht zelf komt. Maar het is ook een beetje kijken wat voor jullie praktisch is. Op de leeftijd de nacht doorslapen is nog wat aan de vroege kant. Maar wanneer je zoontje straks wat meer voeding per keer kan drinken zal hij hier ook wat langer tevreden op zijn. Verder is het altijd goed om het drinktempo in de gaten te houden, dat dit niet te snel gaat. Een goed drinktempo is 15-20 minuten. Groetjes Angelique