visolie capsules

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ons Kleintje, 10 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Hoi, gebruiken jullie visolie tijdens de zwangerschap?
    waarom wel of niet?

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik wel (zit bij mijn vitamines in). Wij komen niet aan voldoende vis in de week en het is belangrijk voor de ontwikkeling van de hersentjes van de baby. En omdat het toch al in mijn vitamines zit geen extra moeite. (voordat ik deze vitamines had slikte ik ze apart).

3. Trees

Trees Niet meer actief

Ik gebruik ze alleen maar als ik weet dat er geen vis op het menu staat een bepaalde week. Dat komt hier toch met enige regelmatig voor. Het schijnt inderdaad goed te zijn voor de hersenontwikkeling van de baby, maar ook voor mijn hersenen. Dat is weer mooi meegenomen :D.

4. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    van welk merk enz. hebben jullie die dan?

gr.

5. essie1973

essie1973 Actief lid

14 dec 2009
    258
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toevallig genruik ik visolie in mega grote hoeveelheden, in de vorm van medicijnen.
    Ik heb een cholestrol afwijking en mag mijn gebruikelijke statines niet gebruiken tijdens een zwangerschap, en gebruik nu op voorschrift omacor, ik heb eerst een half jaar moeten proefdraaien met omacor om te kijken of mijn cholestrol wel laag bleef, en nu in combinatie met een zeeer streng vetbeperkt dieet ben ik na 3 jaar eindelijk zwanger!! het dieet hangt me wel de keel uit hoor nu, ben 16 kilo afgevallen gelukkig niet tijdens zwangerschap.

Ik sta onder strenge controle van een internist, maar het helpt! toch is mij vertelt dat het gebruik van visolie niet zonder risico is, in mijn geval dan mdat ik echt mega hoeveelheden slik.

Volgens mij is het net zo gezond om 1 a 2 keer per week lekker een stukje vis te eten! lekkerder dan pillen slikken, maar hier spreekt natuurlijk iemand die ondertussen alle vette dingen wel zou willen eten.;)

6. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

19 mrt 2010
    2.399
    0
    0
    Ik heb ze niet gebruikt.
    Pillen slikken is bij mij een ramp. Ik heb een drankje gebruikt gedurende de eerste weken van mijn zwangerschap toen ik ontzettende misselijk was om toch mijn vitamines binnen te krijgen (Floradix). Ik ben wel een enorme viseter dus er stond 2 x per week vis op het menu.

7. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Ja, elke dag. Ik slik ze van centrum Materna. dan slik je 1 visolie capsule per dag en een vitaminepil. Zijn wel erg groot en zeker in het begin van mijn zwangerschap had ik er moeite mee ivm misselijkheid. Vind ze ook behoorlijk prijzig. 30 euro voor 30 pillen/capsules. dus daar doe je een maand mee. Maar ja, de vk heeft ze aangeraden dus ik heb het er graag voor over!

xx

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik slik Davitamon Compleet Mama met visolie dus. Wij eten iedere week misschien 1 keer vis ipv 2 of 3 keer en ook niet de goede soorten (vriend is een moeilijke viseter - zucht) dus ik vind het wel prettig. Het is een relatief kleine pil (heb ook Etospillen geslikt en die zijn huge) en hoef er maar één per dag.

9. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.016
    213
    63
    de pillen van juju heb ik ook, maar ik vind ze wel erg groot! zijn van die capsules ( net als sommige antibiotica). Ik eet nooit vis dus neem ze wel in. Volgens de verloskundige is het niet nodig.

10. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    ik ben dol op haring en makreel enzo,
    dus ik slik geen visolie.

11. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Ik gebruik ook de vitaminetabletten van Davitamon compleet Mama.. eten wel regelmatig vis, maar geen 2-3x per week of zo.
    Het is voor mij geen extra moeite, neem die tablet toch in...

12. Blossum

Blossum Bekend lid

21 nov 2009
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de DA hebben ze nu een aanbieding: 50% korting op de Materna tabletten. Je hebt deze ook + DHA (omega 3). 30 tabletten kosten dan 3,98 i.p.v. 7,95.

13. romygizmo

romygizmo Actief lid

19 feb 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik slik visoliecapsules van buurmanns, omdat het goed is voor de ontwikkeling van de hersentjes van de baby en omdat ik geen visliefhebber ben.

14. dbrgrsmr

dbrgrsmr Actief lid

24 mrt 2010
    460
    0
    0
    gelderland
    ik slik vsm mama vitamines en visoliecapsules die visoliecapsules zijn vrij groot maar de prijs valt mee rond de 15euro voor 30 capsules...ben nog niet zwanger maar slik ze al wel schijnt ook goed te zzijn voor dat je zwanger bent.

x

15. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Ik heb ook Davitamon mama plus, die zijn incl visolie. En dat komt goed uit, want ik heb de laatste weken absoluut geen zin meer in vis :(

16. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Sinds het begin van de zwangerschap slik ik al Davitamon mama plus (incl visolie) Volgens de VK is het inmiddels al niet meer nodig maar ik vind het toch wel prettig omdat ik maar weinig vis eet.

17. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ik slik ze ook, van Puur Mama (net als de zwangerschapsvitamines), dit op aanraden van mijn vk. Ik eet niet veel vis en het is goed voor de baby, dus waarom niet? Ik vind het slikken ook geen punt, scheelt ook natuurlijk.

18. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik heb ronde rode pilletjes?

19. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    ik heb ze net gehaald van: VSM puur mama

20. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

bedankt meiden, die Davitamon mama plus visolie spreekt mij wel aan (voor mij volgende zwangerschap dan he?)

Deel Deze Pagina