herkennen van de hik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Wilma1978, 23 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wilma1978

Wilma1978 Actief lid

27 dec 2009
    249
    0
    0
    Hallo allemaal. Ik voelde daarnet kleine plopjes in mijn buik. Ik heb mijn angelsound erbij gepakt en hoorde het hiermee ook heel goed. Het was niet de hartslag van de kleine (die sneltrein hoorde ik heel duidelijk) en ook niet die van mezelf (was ook sneller). Is dit misschien dat die kleine de hik heeft?

Groetjes,

Wilma

2. spinner

spinner Actief lid

7 mrt 2009
    152
    0
    16
    Hoi Wilma,

Zou heel goed kunnen. Voor mij voelt het als kleine tikjes, die elkaar snel opvolgen. Het houd een paar minuten aan en je kan het aan de buitenkant vaak ook voelen!

liefs, Spinner

3. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    dan moet ik het al een aantal keren hebben gevoeld! Ik vraag me af: kan de baby zich niet verslikken en stikken? (heb ik nog nooit gehoord, maar toch...)

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    het is een ritmisch gevoel van tikken, ik voel dat heel duidelijk. Heb geen angelsound, voel gewoon dat ritmische gevoel.

5. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

19 mrt 2010
    2.399
    0
    0
    Onze kleine had in de buik regelmatig de hik (soms wel 4 keer op een dag en het kon zo 15 minuten duren). Ik herkende het aan de regelmatigheid en soms voelde ik hem zowel boven in de buik als onderin. Zijn hele lijfje bewoog.

6. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ik vind het ook net lijken alsof een kikkertje steeds op en neer springt in je buik :) maar ook een beetje tikjes of plopjes die je idd ook vanaf de buitenkant kan voelen.
    Mijn man kan ze ook voelen en horen :)

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Een baby ademt niet :) pas buiten de baarmoeder worden zijn longen met lucht gevuld en ademt hij. Hij oefent wel de bewegingen in de baarmoeder.

Toen ik nog zwanger was had Irem wel 2 of 3 keer per dag de hik, ik herkende het altijd doordat het ´tikje´ onderin zat en heel regelmatig was, en het duurde soms wel een kwartier!

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn jochie had het ook, maar ik had geen angelsound. Ik voelde het gewoon zelf. Elke paar seconden een hikje, en den heel regelmatig achter elkaar. En dan ook een paar keer per dag.. Dat was pas echt over toen mijn jochie zo'n 4-6 maand oud was!

En verslikken kan inderdaad niet. In de buik zit er vocht in de mond/longen/etc dat wordt er tijdens de bevalling uitgestuwd (handig dat nauwe kanaal), en pas dan komt er voor het eerst lucht in!

9. Lilalien

Lilalien Niet meer actief

Hier ook al 2 x opgemerkt dat de kleine de hik had tijdens luistermomenten met de angelsounds echt komiek want we wisten het eerst niet toe te schrijven wat het wel was :)

10. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hier die kleine ook regelmatig de hik. Vind dat wel erg lief. Mn buik gaat ook heen en weer en voelde dan met regelamaat tikken.

Het komt vooral al sik wat zoets eet of drink. Zoals een glaasje fris of als ik meloen eet. xx sas

11. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Hier ook regelmatig de hik :). Ik voel dan echt m'n buik hikken en heel regelmatige tikjes. Mijn man kan het aan de buitenkant dan ook goed voelen. Meestal is het met z'n minuut of 5 weer over.

12. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    @Eylem: ja je hebt gelijk van dat ademen...haha! ik maakte me toch ff zorgen want de hik vind ik ook zo gek al in de buik!!Maar toch gebeurt het!

13. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    pfff ik word er moe van :D mijn kleintje heeft zo vaak de hik, een echte gulzigaard!

14. Koekjeerbij

Koekjeerbij Niet meer actief

hier gisteravond ook weer ff.....een regelmatig geplop/ getik wat duidelijk langzamer als mijn hartslag is en langere tijd aanhoud. Voor t eerst ook mijn buik zien bewegen erop!
    ( placenta ligt voor en bescheiden buik dus we zien eigenlijk niets echt beweging aan de buitenkant)

Deel Deze Pagina