Oh wat erg. Ik heb dus precies hetzelfde, maar ik wist helemaal niet dat er visolie in die capsules zat D8 al waar komt die vieze haring smaak vandaan wat stom zeg! Maar goed, ik krijg het dus al binnen zonder het in de gaten te hebben. Is ook mooi meegenomen
De hersentjes worden na week 3 a 4 al aangelegd en het is juist verstandig om dan al visoliecapsules te slikken. Ook na de zwangerschap is het goed voor jou en je kindje als je borstvoeding geeft.
Visolie is niet alleen belangrijk in de eerste drie maanden van je zwangerschap; juist in de laatste drie maanden krijgen de hersenen van de baby nog een flinke groei-boost, em dan kunnen ze wel wat extra visolie gebruiken. Ook voor jezelf is het trouwens hartstikke gezond. Vis eten is ook goed, maar dan zou je dat echt 2-3 keer in de week moeten doen en dan de "vette"vissoorten. Ik eet elke week wel verse vis (normaal ook al), maar die 2-3 keer haal ik niet. Natuurlijk geen rauwe en vacuumverpakte vis eten! De capsules van Etos zijn inderdaad niet echt klein, en ik ben er ook meerdere malen misselijk van geweest. Het hielp om ze niet op lege maag te nemen, met een glas melk ofzo. Liefs Monique
Ik slik de vitamines speciaal voor zwangere vrouwen van kruidvat eigen merk. Zit het daar eigenlijk in? Ik wist niet dat je visoliecapsules moest slikken namelijk.
Geen idee of ze daar inzitten, maar kijk eens bij de ingredienten of daar iets bij staat. En niks moet natuurlijk Een paar jaar geleden wist nog niemand iets van omega 3 & 6. Nu blijkt het dat het een gunstige werking kan hebben en het is aan jezelf of je het wel of niet wil slikken.
Ben wel blij om te horen dat ik niet de enige ben die die etos pillen zo vies vind. Maar als je dus ergens anders visolie pillen haalt, heb je dan niet die vieze smaak als je een boer laat? Ik heb Etos trouwens een mailtje gestuurd hierover Ben benieuwd of ze reageren.
Zijn dat de Etos zwangerschapsvitamines PLUS visolie of zijn het puur de visoliecapsules? Ik gebruik ze van Lucovitaal op dit moment; klein pilletje en geen vissmaak hoor; het moet niet gekker worden! Ook al hebben de visoliecapsules vrijwel dezelfde samenstelling, sommige pillen worden dus wel gemaakt van vervuilde (kwik + dioxine) vis, daar was een paar jaar geleden wel wat over te doen. Die van de Hema en huismerken van de drogisterijen kwamen toen slecht uit de bus. Toen hebben ze beterschap beloofd en nu scoren ze beter in de test van de Consumentenbond.
Ik slik de multi-vitamine voor zwangeren van VSM en visolie van Bional. Ik heb ook al meerdere soorten visolie geprobeerd, maar de meeste vind ik een vieze vis nasmaak hebben. Bij Bional heb ik dat niet, en de vissen die daarvoor gebruikt worden, komen ook nog eens uit de schonere wereld zeeën(wat wil je nog meer ) , heb ik mij laten vertellen(voorlichtingsavond vk). Bional zal vast duurder zijn dan andere merken, maar die nasmaak is zo vies dat ik het er wel voor over heb. Groetjes Saskia
Die pillen van etos die ik bedoel heten Mulit zwanger zijn. Denk dat ik maar die van Bional ga gebruiken dan... kan je die ook gewoon bij etos enzo kopen?
Die Etos pillen moet je ook na de maaltijd slikken en niet op een lege maag Ik drink er nu een heel glas water of sap achteraan en dan proef ik nix meer van die smaak. Misschien helpt dat.
Nog maar een keertje dan: de enkelvoudige visoliecaspules komen als tweede uit de test van de Consumentenbond. Duur is niet altijd beter! Bovendien zal je er dus nog een ander multivitaminepreparaat naast moeten gebruiken, die van Bional zijn dat niet.
Voor mij heeft dat niet uitgemaakt, ook als ik tijdens of na de maaltijd de capsules in nam kwam vroeg of laat toch die smaak weer boven. Dat heb ik met veel dingen. Maar dat is bij iedereen natuurlijk anders.
Als je m'n 1e berichtje leest, zie je dat ik de zw.schaps vitamines van VSM gebruik. En ik zeg ook niet dat duurder beter IS. maar dat Bional mij veel beter bevalt, dan de andere die ik geprobeerd heb.
Mijn berichtje was voor tessie meid, zie mijn quote! 't Is jammer dat ik de test van de CB niet kan copieren, maar hier wat testresultaten. Ze hebben gekeken naar prijs per gram, of de dagdosis klopt (er is door de voedingsraad nog nooit een ADH vastgesteld, dus daar doe ik niet zoveel mee) en of het gehalte klopt met wat op de verpakking staat. 3) Hema (beste koop) 0,30 100 100 16) Lucovitaal 0,97 53 100 20) Bional 0,94 46 52
Ik eet liever wat vaker vis dan die capsules te moeten slikken. Sommigen vinden het moeilijk om 2 a 3 keer in de week vis te eten. Gelukkig hoef je niet altijd een stuk vis op je bord te hebben om aan je hoeveelheid vis per week te komen, maar kun je ook lekker stukjes zalm roerbakken met chinese roerbakgroenten, sojawoksaus en noodles bijvoorbeeld. Of lekker een stuk gerookte makreelfilet (wel vers en niet vacuum verpakt) door je salade doen met appel, beetje paprika, pijnboompitje, croutonnetje. Je kunt het zo lekker maken als je zelf wilt. Tonijn op je pizza is ook al genoeg om aan je vette vis te komen.
Om aan je portie visvetzuren te komen, zou je 300mg. vette vis per week moeten eten, maar die zit vol dioxines. De betere merken visoliecapsules worden gemaakt van gekweekte vis of zuiveren de capsules. Tonijn is trouwens geen vette vis, maar juist een heel magere roofvis (die overigens weer vol zitten met dioxines en kwik). Vette vis is haring, makreel sardien, zalm en forel. http://www.voedingscentrum.nl/.....=Published
Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt.. Ik heb toch nergens gezegd dat duur beter is? En ik heb ook gezegd dat ik nu andere vitamine pillen slik, zonder visolie. Vandaar dat ik nog een visolie pil voor erbij zoek.... En ik nam trouwens die etos vitamines ook altijd bij de maaltijd, maar dat maakte niks uit voor die vissmaak achteraf.
Nee, dat zeg jij inderdaad niet. Maar je zegt wel dat je naar de Bional gaat kijken en die zij wel tig keer zo duur als de Etos die zeer goed uit de test kwam. 't Is maar een goedbedoelde tip hoor! En ja; de Lucovitaal die ik slik is ook duur, maar niet als je 4 potjes voor de prijs van 1 hebt gekocht. Ik kan ook weleens niet alles goed gelezen hebben. Je hoeft niet zo kattig te reageren, ik probeer alleen maar mee te denken en goede adviezen te geven. Succes ermee.