Hey, Van de week ben ik voot het eerst naar de verloskundige geweest. Zij heeft mij aangeraden om vitamine D te gaan slikken, omdat ik geen melk lust en op dit moment geen yoghurt naar binnen krijg. Bij het idee word ik al misselijk. Tevens raadde ze me visolie aan. Dat heb ik dus gekocht, de verkoopster gaf me visolie speciaal voor de vrouw. Nu zit daar dus naast visolie ook Vitamine E, vit B1,2,3,5,6. Vit. B11 (foliumzuur) en vit. B12 in. De foliumzuur is 400mcg, dat komt dan toch overeen met mijn o,4mg foliumzuurtabletten. Die kan ik dan toch weglaten. Is een teveel aan foliumzuur eigenlijk schadelijk, niet toch? Groetjes Chantal
Je kunt je foliumzuurtabletten nu weglaten ja, je hebt aan wat in de visolie zit in principe genoeg. Maar foliumzuur is een in water oplosbare vitamine, dat wil zeggen dat je een eventueel teveel uitplast. Het is dus niet erg als je te veel slikt.
Bij de etos heb je multivitamines voor de zwangere vrouw, met foliumzuur en visolie er al in Wel zo handig.
Hoi, Vette vis is heel goed voor de baby, zeggen ze. Het kind wordt motorisch beter en de hersenen / intelligentie ontwikkelt zich beter. Ik ben al 20 jaar vegetariër en eet al die tijd ook geen vis, maar voor je baby moet je wat over hebben... Dus dan neem ik me voor vis te kopen, maar dan zie ik al die mooie visjes liggen in de winkel en dan vind ik dat zo zonde van zo'n mooi gestroomlijnd zilveren wezentje... En kan ik me al helemaal niet voorstellen dat ik daarin ga lopen snijden en bijten... Wie heeft er advies? Welke vis is nou zo supergezond met al die goede vetzuren en wordt niet overbevist en bevat niet te veel kwik? En wat doe je vervolgens met zo'n beestje om hem te bereiden?
Hoi, Vette vis is heel goed voor de baby, zeggen ze. Het kind wordt motorisch beter en de hersenen / intelligentie ontwikkelt zich beter. Ik ben al 20 jaar vegetariër en eet al die tijd ook geen vis, maar voor je baby moet je wat over hebben... Dus dan neem ik me voor vis te kopen, maar dan zie ik al die mooie visjes liggen in de winkel en dan vind ik dat zo zonde van zo'n mooi gestroomlijnd zilveren wezentje... En kan ik me al helemaal niet voorstellen dat ik daarin ga lopen snijden en bijten... Wie heeft er advies? Welke vis is nou zo supergezond met al die goede vetzuren en wordt niet overbevist en bevat niet te veel kwik? En wat doe je vervolgens met zo'n beestje om hem te bereiden?
Als ik jou was zou ik gewoon heel schijterig voor de visoliecapsules kiezen dan zijn de visjes al voor je bereid (=geperst). Maar ja als je heel principieel bent en je wilt ook ervaren dat je een vis eet (kan ik me ook zo voorstellen) dan kun je een gerookte makreelfilet kopen, kun je zo op je brood smeren en is goed vet.
Ik slik El MARE speciaal voor ondom de zwnagerschap. Hierin zit visolie, floliumzuur, calcium, magnesium en vit E. Foliumzuur is een vitamine B en teveel aan vitamine B verlaat het lichaam via je urinewegen. Dus teveel kan je nooit hebben..
@ Agatha De visolie zit vooral in vette vis, niet in witvis. Welke vis niet overbevist wordt kun je vinden in de viswijzer van het WNF. Kijk op www.wnf.nl Kijk ook eens op de site van het voedingscentrum voor tips over zwangerschap en vegetarisch eten. Het lijkt niet noodzakelijk te zijn. En ja, anders capsules. Succes
Agatha, ik eet ook al meer dan twintig jaar geen vlees en vis. Ik was van plan om ook vette vis te eten voor het kindje, maar ben uiteindelijk bij visolie terecht gekomen. Ik krijg geen vis binnen, dus zo is het toch ook opgelost !
visolie mag dan goed zijn, vaak zitten er ook veel vitamine a IN DIE EEN MISKRAAM KUNNEN VEROORZXAKEN! Agatha`ZAlm is een aanrader. Kan je in stukken kopen, zie je minder dat het een vis is geweest. Even op de grill of in de pan. Beetje zeezout erover. Ook kun je dit kopen in bladerdeeg met een saus, is het nog meer verdekt. succes!
Vitamine A kan schadelijk zijn voor de vrucht, maar of dat ook direct miskraam betekend. In mijn bional visolie zit geen vitamine A. Dus even de verpakking bekijken als je dit wil slikken.