Hallo, Ik ben 1-12-2006 gestopt met de pil, ik werd 5-1-2007 ongesteld. Daarna ben ik 10-02-0-2007 weer ong geworden. Omdat ik na 10-02 rare verschijnselen bleef houden heb ik alsnog een zwangerschapstest gedaan, en deze bleek positief te zijn. Ik heb meteen een afsoraak gemaakt bij de gyn, omdat dit naar mijn idee niet kon kloppen, omdat ik toch ong. was geweest en dan toch een positieve test. Na veel onderzoeken, echo boed prikken etc kwam eruit dat ik een vroegtijdige miskraam heb gehad. Mijn Hcg was 160 en nu gisteren met bloed prikken nog maar 53. Helaas. Mijn vraag is : Kan ik nu meteen weer proberen zwanger te worden? of moet ik wachten tot dit hormoon uit mijn lichaam is. En heeft de miskraam verder nog invloed op mijn cyclus? Ik heb vanmorgen ineens een paar druppels bloed, maar dat zal er wel bij horen denk ik? Sorry voor het lange verhaal maar ik ben een beetje onzeker geworden. Groetjes Marieke
hoi Marieke, vervelend voor je. Je mag gewoon nu weer proberen om zwanger te worden, Het hcg is heel snel uit je lichaam weg. De miskraam heeft wel invloed op je cyclus, soms heb je tussendoor bloedverlies, en je eerste cyclus duurt meestal langer dan je gewend was, tot wel 6 of 8 weken. Het enige nadeel van direct weer proberen zwanger te worden is dat je niet weet wanneer je moet testen en niet hoe lang je zwanger bent. Maar daar hebben we termijecho's voor. Succes! Mirjam