Had ik van de week een topic gemaakt bij gezondheid dat ik een lage drukkende buikpijn had, en dat ik mijn urine had na laten kijken en die gewoon schoon was.. Nu heb ik sinds 2 dagen dat ik het gevoel heb dat er onder mijn buik een soort bal dwars zit als ik loop. Dan voel ik iets in de weg zitten zeg maar. Laag onderin. Kan dat al het kindje zijn wat ik voel met lopen? Doet geen pijn, en als ik mijn buik ondersteun met mijn handen voel ik het dus minder/niet. Traplopen vond ik gewoon eng. Dacht effies dat het kindje eruit zou komen bij wijze van he. Heb totaal geen pijn, geen afscheiding.. ALleen als ik teveel loop, of teveel doe krijg ik buikpijn. Geen harde buiken, gewoon buikpijn. Bandenpijn, t is dan vooral in de liezen en rondom mijn buik en rug. Heb best eeen grote buik en de buik is in een week weer behoorlijk gegroeid, had weer 2 weken wat stil gestaan. Als ik gewoon zit of lig is er niets aan het handje. Wat voel ik nou? Tis ook niet altijd zo. Dus ik dacht zou het kindje dan in het bekken liggen en ik dat voelen als een soort weerstand?
Ik herken het wel, omschreef het altijd als een gevoel dat er een baksteen in m'n buik lag. Maar volgens mij is het het aanspannen van je baarmoeder bij inspanning en voelt idd niet lekker. Heb het nu nog altijd en bij is het een teken van dat ik teveel doe of heb gedaan, even rustig gaan zitten dus en dan gaat het weer over! Nu gebruik ik ook een buikband van de Hema ter ondersteuning en moet zeggen dat dat wel goed helpt.
Ik herken dit gevoel ook. Dit heb ik dan van week 18 tot en met week 28 gehad. Ben er wel naar het ziekenhuis geweest. ze konden niets vinden. Maar het kwam doordat de baby met haar hoofd beneden lag, en dan druk ze tegen je bekken aan. Maak je maar geen zorgen, de baby zal later altijd nog veranderen van ligging. Het is alleen heel erg vervelend.
Klopt mijn baby ligt ook met het hoofdje in het bekken. Toevallig gisteren de 20 weken echo gehad en weet dus dat het zo ligt. Vind het een rotgevoel. Doet geen pijn maar als ik loop voel ik het. Het is niet iets dat aanspant ofzo, het is gewoon alsof er iets meebungelt, hangt, en als ik loop voel ik het . Idd mensen hierom heen adviseren een buikband en die wil ik dus ook gaan halen. Ga es kijken of ik er vandaag om kan.
Nou ik heb geen buikband genomen, omdat je buikspieren straks lui worden endat wil je al helemaal niet hebben tijdens het zwangerschap. Wel is het rustig aandoen en vaak te gaan fietsen zodat je je buik minder belast en dus ook minder pijn zult hebben.
Maar ik heb geen pijn. Heb er een gehaald. Voor tijdens het huishoudelijk werk en voor als ik weg moet. Als ik dan gewoon thuis ben en niets doe, hou ik m af. Overigens zal de baby gedraaid zijn, ik voel het nu namelijk niet meer.